• Telis

Välkomna till Tivoli Empatia!

Men oj, Lappis, läskigt med propp i njuren! Kan det vara farligt? Skönt att han mår bättre iallafall!

• Telis

Oms, jag förstår tanken i teorin även om jag inte håller med. En bra förälder måste väl vara bättre än två dåliga?

Nåväl, ögonen går i kors och jag ska gå och lägga mig. Natti natt!

• Telis

Liten, vi anlitade ju en flyttfirma och fick låna flyttkartonger av dom, vi fick på ett ungefär 1 flyttkartong per kvadratmeter. Men då ville dom ju att i stort sett allt skulle packas i kartonger, tex så fick micron åka i en egen kartong.

Deras tips var:

använd massor med makulaturpapper porslin ska ställas på högkant i kartongerna (mindre risk för kross) packa bara halva kartongerna med tunga saker håll särskild reda på nycklar, hyllplanspluppar till bokhyllor och sånt smått som kan komma bort annars stapla flyttkartongerna tre och tre med de tyngsta överst (om man använder pirra - det kan låta ologiskt att ha dom tyngsta överst men på så sätt blir det mycket lättare att "tippa" över kartongerna på pirran). (Pirra är nog för övrigt ett hett tips om man flyttar själv.) lägg ut golvpapp så blir golvet inte så smutsigt och repigt ha hellre för många än för få kartonger Sen minns jag inte mer. Själv ska jag aldrig flytta något mer.
  • Telis

BS, läskigt med domningarna, håller tummarna för att det är helt ofarligt! Detsamma för september!

Snorkis, härligt med ett finfint UL.

• Telis

Förlåt att jag bara kommer in och är ego men jag har två frågor som jag hoppas få hjälp med.

Om ni minns så hade Televinken problem med magen länge, länge? Han har fortfarande problem men nu är det raka motsatsen om man säger så. Han är rejält lös i magen och har varit så länge men mår bra i övrigt. Efter vad jag har läst på nätet så är det väldigt vanligt i den här åldern och en sak som man kan prova är att ge mera fett. Men vilken sorts fett är det nu igen som är nyttigast (för små barn)? Jag minns aldrig....

Åsså andra frågan: Jag har använt samma parfym i evigheters evighet och vill ha något nytt men blir alltid så överväldigad när jag kommer in på parfymerierna/taxfreeaffärerna. Är det någon som har ett tips på en parfym (eau de toilette) som är lätt och fräsch? Inget tungt och kryddigt.

• Telis

Jag har förresten mejlat med gosnosen. Hon kan tyvärr inte komma på picknicken på lördag men förhoppningsvis kan hon vara med i september. Jag har lagt upp en ny bild på hennes dotter i galleriet!

• Telis

Tack snälla för tips på parfymer! (Gröna äpplen låter ju bara för bra ) Det är ju jätteindividuellt men nu har jag iaf några att börja lukta på. Näsan brukar tröttna efter bara ett par stycken.

Smör, raps - och olivolja är noterat. Ska nog pröva att köpa gröt för mindre barn också, välling får han inte eftersom han fortfarande får ersättning.

• Telis

Tinga, tummar hålls redan inför fredag!! Gick natten bra?!

• Telis

Oupsie, funkar tabletterna så är ju det jättebra, hoppas att biverkningarna försvinner snart!

• Telis

AM, jag hade tänkt köpa taxfree när vi ska på semester men man kanske kunde vara fräck och gå in där och smyglukta innan.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!