Tantvarning – om igen!
Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!
Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.
Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!
Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!
Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.
Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!
Mittiprick. Bara ett block o en penna I SÄNGEN! Och inget annat :)
Tack snälla. Jag har fått så många fina kommentarer efter det blogginlägget. Och så många som hjälper mig att sprida budskapet - både folk jag känner och folk jag inte känner. Det känns verkligen som om jag gör något viktigt därmed och det känns fint.
Hej tjejer!
Tänkte att jag skulle visa mig igen Som för de flesta är det massor att göra hela tiden. Nu har jag varit i norrland och turnerat i 2 v. Besökt barn, barnbarn, pappsen. Känner mig lite lik min egen mormor då hon kom och hälsade på med sin vita resväska. Det har varit både goda och sorgliga dagar. Att rå om mina småtroll Smilla nu 2 1/2 och Dexter 1 år är det mest glädjefyllda. Vi leker, dansar, läser, sjunger, gosar, är ute ...... Ja, tänk så mycket kärlek man får ....... Smilla med sin lilla hand i min och sin fartfyllda glädje, och Dexter då han ger mig det där leendet och jag får pussa på honom. Jag vet inte riktigt hur man klarade sig innan de kom till världen. Smilla är mycket noga med att ha liknande kläder som jag .......... - Farmor har du klänning och leggins?, och så swich är hon på sitt rum och byter om. Dexter vill gärna klappa händer, vill men vågar inte gå än, och försöker alltid få låna mitt halsband, att stoppa i munnen förstås.
Jag har oxå besökt min älskade pappa, han är 73 år nu. Sedan hans hund blev överkörd den 28 nov förra året, har demensen slagit klorna i honom. Det har gått så oerhört fort ....... och man blir förtvivld ........ Hans kondition är bra, och vi har promenerat varje dag. Men att se sin pappa som man älskar, göra virriga/tokiga saker .......... Och att hör honom säga, - Jag är ju inte galen ......... det känns som en stöt i hjärtetrakten. Nu ska jag strax lämna Ö-vik och min dotter, men åker upp till pappa igen om 3 v.
Har självklart träffat alla mina tre ungar, de bästa barnen som finns De tar hand om mig på ett så älskvärt sätt ............... att jag med gott samvete. Kan säga att jag gjort ett skitbra jobb som har uppfostrat dem på egen hand.
Minstingen trivs i sitt Umeå, och jag fick pussa lite på honom oxå Han pluggar, tränar, och gör musik i sin hemmastudio. Dottern kliver upp 03.00 och går till sitt jobb som konditor, och varje dag har hon med sig läckerbitar till mig. Rullar snart fram på gator och torg. Min äldsta son har varit pappaledig, och det är grymt kul att se hur bra han sköter papparollen, (barnbarnen). Dessutom har de valt finfina flick- och pojkvänner.
Puss och kram till alla er. Ställer in en av dotterns specialare, Pavarottitårta och några termosar med drickbart. Huset bjuder, ta för er!!!!!
I´m yours, härligt att se dig igen... Kram!
Im yours, kul att höra ifrån dig.
Själv har jag väldigt olägligt legat sjuk i en vecka nu. Hoppas på att kunna jobba imorgon igen.
Så kul att höra från dig I'm YOurs!!!
Härligt med Norrlandsturné och krama och pussa på nära och kära.
Själv har jag varit iväg 3 dagar på minisportlov till en slalomort här uppe. Jag och flickorna har umgåtts med min väninna från Götet och hennes karl, samt en annan familj här hemifrån, som är mina gamla vänner sen förr, men som vi umgås alldeles för lite med nuför tiden. Det var såååååå otroligt härligt att umgås med sina "gamla" vänner från förr, människor som bryr sig om en på riktigt och känner en utan och innan. Så enkelt och otvunget allt blir...
Kram!
*Vinkar till I'm Yours*
Då åker jag väl iväg och har lite askonsdagsmässa!
Hej, hej vinkar tillbaka. Krya på dig Cantaton, så inte någon missar att njuta av din ljuva stämma.
Soldmor; vad menas med askonsdagsmässa? Jag är tyvärr inte så bevandrad i det kyrkliga, och det man inte vet ska man ju fråga om
Flamman; Vad härligt med en weekend med folk som man vet var man har. Mer av sånt till folket.
Mittiprick; Har du oxå någon inspelning som man kan lyssna på? Som Cantaton menar jag.
Idag har jag beställt min hemresa, åker mot Örebro på fredag. Har varit borta i 3 veckor, o fasiken vad det gått fort. En kompis ringde för att höra om jag rymt el så, haha. Jag har fått Monikers Oh, my god i huvudet ....... nästan så att jag går som som honom, struttande liksom. Oh lala, oh lala .................
Blomman min vän, om du tittar in här. Var har du gömt fotot på denna söta Truls någonstans?
Kramar till höger och vänster. / Liz
Åh, inte riktigt frisk än. Men det är mycket att göra med produktionerna som snart har premiär, så jag jobbade igår och ska jobba idag igen. Dock är jag lite i kläm mellan mina arbetsgivare och deras arbetsgivare. Jag får motstridiga "order" av dem vilket gör att inget blir gjort... Så nu när arbetsgivarnas arbetsgivare igår skrev ett meddelande till mig igår kväll där det stod "Ring mig imorgon förmiddag" mådde jag jättedåligt. Det känns som det är mitt fel, samtidigt som det inte är det... Men jag vill ju inte skylla allt på andra människor. Åh, jag är så i kläm och mår så dåligt över det. Men så måste JAG ta samtalet. Jag ser inte ens hela bilden, för all information går inte fram till mig... och jag får inte ta beslut...
Känns ju sådär att vara kraftlös, behöva jobba och börja dagen med att ta en konflikt där jag typ varken har övertag eller talan...
I'm Yours: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3863845-434.html Inlägg 4337