• Fru Bygg

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Men nu vaknade hon, jaja, det är väl matdags...

• Fru Bygg
    lanovia 08 skrev 2011-10-28 11:12:03 följande:
    Eller egentligen borde jag kanske säga... sex??? Vad är det??

Här har vi lärt oss att ta tillvara på de få tillfällen som ges. Min kropp protesterar för det mesta, men händer att jag kallar hem maken på lunchdate.
    Jo, men du är ju höggravid vännen! Exakt så kände jag för bara ett tag sedan!
  • Fru Bygg
    Heloise skrev 2011-10-28 11:09:31 följande:
    Jag hade hormonsprila väldigt många år, 11år. För mig fungerade det väldigt bra, min mens försvann helt efter ca 2-3 månader och jag hade inte mens alls på 11 år( om man inte räknar 2 gång efter 5års bytet). Det enda negativa jag kan säga om hormonspiralen är att jag vet nu, som preventimedelsfri, att min sexlust antagligen minskade när ajg hade hormonspiralen. Men det är ju helt individuellt, för mig var det lika med p-piller så det är nog så jag reagerar  mot hormoner.

Jag har bestämt mig för att sterilisera mig när vi är klara med barnaalstrandet, då menar jag även om det inte skulle gå så bra som vi vill, eller om det går så bra vi vill.
    Vi har också bestämt oss för att sterilisera oss när vi är klara med barnverkstaden. Vi är egentligen nöjda redan nu, men vill vänta ett par år så vi inte ångrar oss och vill försöka mer. Men det tror jag verkligen inte!
    Jag har funderat mkt på vilket prev.medel vi ska välja. Jag har väldigt svårt att tänka mig att "stoppa" in ngt där nere och ha det kvar, så de flesta går bort. Jag gillar inte att behöva äta tabletter, för det har jag gjort så länge och jag vill ju inte råka glömma ngn dag. Det jag funderar nu på är p-stavar. Är det ngn som har ngn erfarenhet av det?
  • Fru Bygg
    lanovia 08 skrev 2011-10-28 11:27:14 följande:
    Fru Bygg vad roligt det hade varit om du kunde följa med upp. Men förstå verkligen dina funderingar kring att ha båda själv och natta på hotellet. Du får kolla upp med maken vad som gäller och hur sent det verkar bli. Du får ju vara hos oss också, men kanske är svårt att söva dem här och sedan flytta dem?
    Jag ska fundera fram en bra lösning, för jag vill ju gärna åka med. Är dagarna oplanerade för dig eller hur ser de ut? Maken har middag och show på kvällen den 24, men annars inget inbokat, så jag funderar på om man ska åka upp tidigare på torsdagen eller stanna kvar på fredagen. Så jag hinner träffa dig!
  • Fru Bygg
    lanovia 08 skrev 2011-10-28 11:32:55 följande:
    Jag har inget planerat.
    Är det On Stage han skall på eller?

Maken har alltid fått gå på den tidigare med jobbet, men i år var det slut med det. Vi hade funderingar på att gå på det själva. Men vågar inte köpa biljetter till det så nära BF.
    BF är förresten 30 nov. Och E gick jag över 6 dagar med, så borde vara lugnt då men det vet man ju inte.
    Jag vet faktiskt inte. Det är på scandinavium (stavas nog inte så, men..). Kan det vara det då?
    Jag ska prata ordentligt med maken och få alla detaljer och sedan ska vi fundera ut ngt. Jag återkommer!
    Ta nu hand om dig och vila idag, så det blir lite bättre med det onda.
  • Fru Bygg
    lanovia 08 skrev 2011-10-28 11:49:37 följande:
    Fru Bygg låter som ni hittat en bra lgh att flytta till. Eller lgh?? det var radhus va?
    Ja, det känns toppen. Det är ju ett radhus, fast ändå har vi ju inte bottenplan, så det kanske räknas som lgh. Eller jag vet inte...
    Den enda nackdelen (eller kanske fördelen) är att det är två sovrum på mellanplan och ett på övreplan. Vi får fundera lite på hur vi sover nu när barnen är små. Sen är det ju inga problem, men nu funderar vi på om barnen ska sova i samma rum bredvid vårt och att vi ska ha det andra som lekrum/arbetsrum/gästrum.
    Men vi tillhör den gruppen som just nu har noll nattningsrutiner. Eller det kanske vi har, vi sitter bredvid E tills hon somnar, men det håller ju inte riktigt i längden nu när vi har N också. Just nu sover ju inte N på några speciella tider, vi är ju nöjda med om hon sover lite om natten. När börjar man lägga bebisar på samma tid på kvällen?

Vi funderar på att köpa en större säng till E nu och göra om våra rutiner i samband med detta. Säga att vi sitter och läser en saga bredvid sängen, men att hon får somna själv sen medan vi sitter i vardagsrummet precis utanför. Känns som om det blir ngt helt nytt istället för att vi "straffar" henne och går ut nu när hon vant sig vid att vi sitter bredvid. Om hon alltså får ny större säng, så blir det en annan sak. Eller vad tror ni?
    Jag skulle verkligen vilja ha lite sovrutiner här hemma, men vet inte hur jag ska gå tillväga med två barn som sover dåligt om nätterna.
  • Fru Bygg
    lanovia 08 skrev 2011-10-28 11:52:27 följande:
    Ja då tror jag att det är det. Stämmer med datumen också. Enligt maken brukar det vara helt kanon!!! Så han har något bra att se fram emot.
    Låter ju bra! Men jag har ju ngt mer att ser fram emot om jag får träffa er!
  • Fru Bygg

Det har jag alldeles missat, beklagar sorgen Fru Sy. Förlåt att jag missat det tidigare!

• Fru Bygg
    Norrskensflamman skrev 2011-10-28 11:58:56 följande:

Min svägerska har P-stav. Hon tycker det är bra o bekvämt.

Jag har jätterikliga blödningar och är nästan nere för räkning i dagarna två el tre när jag har mens, så jag hoppas jag får mindre blödningar och lindrigare mensbesvär med hormonspiralen. Hoppas dock slippa mindre sexlust...
    Nä fan, när flickorna var riktigt små och man aldrig fick sova hade jag NOLL sexlust. Och det säger exet förstörde vårt förhållande. Ja, ja, han kan ju skylla på det. Han fick sig ändå minst två ggr/veckan. Om inte mer.
    Senare när de började sova lite längre så var jag ändå så slut eftersom JAG har fått dra så JÄVLA tungt lass därhemma och HAN var sån jävla energitjuv och som ett stort jävla BARN (hundra ggr jobbigare än T o K) och krävde så mycket av mig, att jag fortfarande inte hade nån vidare lust.
    Han har liksom aldrig kopplat ihop min minskade sexlust med sitt eget beteende... Att 1) om han hjälper mig mer hemma så kanske jag får lite mer ork... 2) Om han härjar och skriker lite mindre och beter sig mer vuxet kanske jag finner honom attraktivare och jag själv blir mer avslappnad.

Men nu är jag ju nykär, så nu vill jag ju nästan jämt. Men det är skönt att inte ha tvånget på sig. Man FÅR faktiskt bara gå och lägga sig och hålla om varann för att sen somna... UTAN att det gör nåt!! Bara det gör ju att man går igång...

Tack för infon, då kanske jag ska testa p-stav. Vi får se när jag är hos BM den 8:e.
  • Fru Bygg
    Norrskensflamman skrev 2011-10-28 12:28:59 följande:
    Fru Bygg, jag tycker ert radhus låter ypperligt! Härligt med lite mer plats. Sen så har ni ju stuga också, då behöver man väl inget hus?? Men du, hur långt bort ligger stugan? Alltså hemifrån er, måste man resa länge?
    Tack!
    Nej, det är precis så vi känner ang hus. Sen får vi se om det förändras om 5-10 år. Vi är sådana som alltid har projekt igång och är sommarstugan i toppskick, så vet jag inte om det kommer att klia i fingrarna!
    Sommarstugan ligger i Blekinge, så det är ca 20 mil bort (tar 3 timmar att köra), så det känns precis lagom. Det tar inte så långt att köra, men tillräckligt långt bort för att man ska få koppla av och känna att man är bortrest!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård