• Heloise

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Skickar en massa kramar till Fru E och hoppas att mirakeldoktorn och hans vänner lever upp till namnet!

Ingis: grattis på bröllopsdagen!

Blomman: jävla skitstövel till karl, hur svårt kan det vara att bestämma sig?

Idag ska Elise och jag in till stan för att köpa de sista julisarna, känner mig helt lugn i år, är så glad att ajg drev igenom nya julklappsmodellen med lottdragning och alla köper present till EN person samt nått litet till ungarna.

Diskussionerna pågår fortfarande hemma ang mkp men det gör inget vi har inte fått ngn kallelese än. Mest glad är jag över att Panzer utan att jag puschat honom eller "övertalat" honom har landat på samma sida som mig. Panzers största fasa i livet har alltid varit att få ett barn med syndrom alt cp-skada, innan E så hade han inte tvekat ett ögonblick när det gäller både abort och avancerad foserdiagnostik. Nu kommer han hem ifrån jobbet och säger, "vet du vad Heloise, det känns bara så jävla fel att göra ett mkp, jag vill ha det här barnet och va fan gör det om det har downs eller nått annat syndrom? Vi vill ju ha barn och titta på E hon är ju perfekt precis som hon är." Jag tror faktiskt aldrig att jag varit så stolt över att ha just honom till min man som när han sa det! För precis så känner jag det! Jag är stolt över att han istf att bli ännu räddare för att få ett barn till med syndrom, känner tillförsikt om att skulle det bli så, så fixar vi det med! Sen tror jag inte att det är ngt" fel" på det här barnet, jag ska bara få det att stanna kvar tills det är dags för henne att komma ut ( här skulle Panzer sätta in "honom" ).

Annars är allt bra, E är frustrerad precis som Ada och Bedca eftersom hon inte kan krypa än men väldigt väldigt väldigt gärna vill kunna krypa. Hon ligger på golvet och luftjuckar, det är inte långt borta hon ska bara få lite mer musker på överarmarna så att hon orkar trycka upp sig.

Det var en mass amer grejjer jag skulle kommentera men nu biter E på Panzers datakablar som en liten hundvalp så jag måste träda in och avbryta hennes lek .

puss på er i julstöket

• Heloise

Nu har ajg också´gjort blommis-kola, jag tror den vart bra. Den kändes perfekt på konsistensen och kulprovet gick bra. Jag kokar alltid knäck/kola i en non-stick stekpanna med höga kanter, typ traktörpanna, halverar koktiden och dessutom får man väldigt bra överblick över hur kolan/knäcken uppför sig när man rör( jag går efter det oftast). Sen bräner den inte fast lika lätt. Funderar på om jag ska göra knäck på en gång, Elise sover och Panzer spelar Star Wars på datorn, seriöst han är ganska härlig men när han spelar dataspel så blir han typ 12 år och väldigt osocial.

• Heloise
    God Jul till er, underbara trådisar! Hoppas era jular blir både fröjdefulla och fridfulla!
  • Heloise

Grattis grattis parvlarna! Ettåringarna, stora parvlarna ! Varma kramar till er alla! Vi har beslutat oss för att göra kub/ nupp och ta beslut baserat på siffrorna vi får där. Fast jag har mini i färskt minne dock :( nåväl det är iaf ofarkigt ich jag har ju inte ätir ngr hormoner el annat som kan påverka blodprovet. Det är inte en idealisk lösning eftersom kub/ nupp känns osäkert men det är iaf något och framför allt så känns det som ett bra ingpngsläge. Har nupp-ul 17/1.

• Heloise

Idag är det 1 år sen E fick sin diagnos. Ety år sen vörlden rämnade och våra liv för alltid förändrades. Jag trodde faktiskt inte att det gick att bli människa igen efter att ha sörjt så gränslöst, jag grät 24/7 i vad som Kändes, som år. Vad jag önskar att den jag är i dag hade kunnat resa bak i tiden till den jag var då och säga att allt blir bra. För ett år sen blev jag någon annan, på gott och ont. Så fanfarer och krulltrumpeter för mig och panzer som stretade oss igenom den värsta sorgen, för att vi tog oss helskinnade igenom vår näst värsta mardröm! Vi är kanske lite äldre, lite gråare, lite visare, lite mindre naiva men väldigt mkt starkare och lyckligare! Sorgeåret är över :)

• Heloise

Hej!
    Hoppas julhelgen varit bra och att ni alla får fira nyår på det sätt som gör er gladast!
    Vi firar med bästa H, hennes man och barn hemma hos oss, det blir fondue och läsk/öl, läsk till de gravida och öl till de ogravida.

Vi har haft det bra och Panzer har varit hemma en del, vilket betyder att han har tagit E så att jag har fått sova ut, sov till 12 idag känner mig som en ny människa.

Dessutom har det blivit ändringar på foster diagnostikfronten, tiden för mkp har kommit och det är dagen innan kub/nubb: ul, så vi har faktiskt bestämt oss för att skita i nupp och gå direkt på mkp.  Om bara mkp hade varit efter nupp men om vi skulle få dåliga siffror på nupp så måste vi vänta ca 4-5v på fvp, jag vet itne om jag klarar av det, vetandes att vi kunnat få veta samma vecka med mkp. Så nu har vi strulat klart, det blir mkp, det känns ff sådär men å andra sidan gör alla beslut det så nu går vi på det vi tänkte oss ifrån början.

Mkp blir den 16/1.

• Heloise

Men jag glömde ju, Gott nytt år alla trådisar och smygisar!!!Hjärta Jag har slutat att önska att nästa år blir bättre för varje gång jag gör det så blir nästa äår sämre, men jag önskar mig ett friskt och piggt nästa år!

• Heloise

Grattis ingis, busan och ingismannen!!! Jätteroligt! Själv börjat jag snart på vattengympa och så räknar jag points, det gick bra sa BM:) Blomman: varma kramar, vad jag önskar att jag fått höra dig med ditt varma hjärta, framföra den sången. Precis som du kände, känner jag ibland när jag träffar min släkt. Som att komma hem lite! Idag var vi på 40prs fest, E skötte sig exemplariskt :) det var en av mina "gamla" vänners man som fyllde år. Det är faktiskt lite som att komma hem, när jag träffar folk hemifrån. Msk jag inte umgås med längre pga avstånd, livet etc. Men detvär folk som jag vuxit upp med, delat barndom med. Varje gång jag åker dit ut, uplever jag att det är lite svårare att åka hem till gävle, lite svårare att lämna alla. Nåväl nu lyckades jag göra inlägget som skullw gratta och beundra och förundras över ( ada och beda), till ett egoinlägg. Skulle skriva mer men panzer klämde mina fingrar i fönsterhissen så högerhanden är blågul och svullen, ergo det gör ont att skriva.

• Heloise

Fönsterhissen i bilen ... Nja dåligt samvete vette fan, han tyckte att det var mitt fel men när han så eländet så vart han lite spak. Allt funkar u handen men det gör ont. Btw: i det här huset vill min själ, mitt hjärta, mina barn( önskar jag), min man ( not), mina hästar, höns och getter bo. Det är härifrån jag kommer, där östersjön möter ängar, klippor med havsörnar och sällsynta grodor i tjärnar, man kan se lodjur och rådjur. Här finns mina rötter! Hoppas panzer vill gå på visningen. www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård