Hotlena skrev 2011-05-26 16:48:51 följande:
Oj då har du ju hunnit med en del av de stora sakerna ju! :O Klänning och ring klart, det är inte illa.
Jag känner oxå att jag skulle vilja gifta mig nu! Jag vill inte alls egentligen vänta i två år =/ Men det är ju pengar som bestämmer sånt tyvärr, för jag vill inte bara gå upp på statshuset och skriva på nå papper, jag vill ha fest! =)
Dock kommer vi nog få kompromissa en hel del med festen, om inte jag börjar få en bättre lön snart...
Ju mer jag tänker på det ju mer är jag villig att kompromissa, bara det blir av nån gång! ;P
Ett av de finaste bröllopen jag var på var ett knyt-bröllop med medeltidstema. Alla uppmanades att ta med sig egen, tidsenlig mat, och att klä ut sig (det var i samband med en medeltidsgrej i stan) med tips om var man kunde hyra kläder. Det var otroligt fint!
Just det brudparet hade ingen traditionell fest på kvällen, men det hade varit ganska lätt att ordna egentligen. Det behövs förstås lokal, men om man kompromissar lite om tid och inte väljer precis mitt på sommaren och ser till alternativa lokaler så går det nog att hitta billiga ställen att vara på ändå.
Naturligtvis skall man inte ha ett bröllop man inte trivs med, men det verkar lite vådligt att spara i två år och bränna pengarna på ett bröllop? SÅ viktigt är det inte med rätt mat och rätt dekorationer och allting sådant för gästerna, för det kommer ändå vara ni som minns det bäst. Varför inte försöka hitta en gammal lada någonstans, ställa upp ett gäng grillar, utse ett par grillmästare och fylla golvet med filtar (eller ännu hellre halmbalar om man kan få tag i det) och sen lägga lite krut på bra musik?
Så kan ni ju ställa till med ett finkalas senare istället när ekonomin har blivit lite bättre?