• 28 december

bröllop år 2013, någon?

Vi hade tänkt att först gitfa oss år 2012.

Men vi ändrade oss, eftersom vår ekonomi inte tillät bröllopsfest år 2012. Rynkar på näsan
    (Vi vill gifta oss i kyrkan och sedan har Bröllopsfest med lokal, mat, tårta, dans osv).

Så nu planerar vi att gifta oss år 2013 istället.{#emotions_dlg.flower}

Är det fler som planerar att gifta sig då?
    Vad har ni för planer inför ert blviande bröllop?

Vore kul om vi kunde bolla ideèr med varandra.Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 18:48
    JAG TACKAR FÖR ALLA SVAR SOM JAG HAR FÅTT!
    TACK TILL ER ALLA!

• Svar på tråden bröllop år 2013, någon?
  • Hargi och Fredde

vi ska oxå gifta oss nästa sommar!!! kyrka lokal bokad 2013.08.10
    så palneringarna har börjat ...  
    Jag är helt uppe i varv just nu men det lägger väl sig lite just nu är det ända jag går och tänker på haha men vilken tjej drömmer inte om att äntligen få börja planera till sitt bröllop :) 

funderar redan på fägtema vill nog ha Vitt svart och rött :) ha även varit inne på vitt brunt och rosa men det blir nog röd svarta temat mäktigare och starkare brytning och vi våda älskar färgen rött!!

är det fler i Helsingborgs område???
    vi ska gifta oss i St Maria Kyrkan  och festen blir i Vallåkra Grönadals bygdegård.

• Liini86

Vi ska också gifta oss. Den 13 juli blir vi man & fru!

Har bokat kyrkan och håller nu på att kolla runt på lokaler. Vi ska försöka skicka ut save the date kort nu under sommaren med tanke på att vi väljer att ha bröllopet i semestertider..

Färgtema har vi inte bestämt ännu men jag är lite inne på något med rosa/grönt...

Har kollat runt lite och hittat lite fina klänningar på jenjenhouse.com.

• funnybunny84

nu har vi bestämt datum  den 10 augusti 2013, det tog ett litet tag att komma överrens Flört
    ska boka kyrkan snart, ska se om prästen som ska döpa dottern kan viga oss också....lokal är vi lite oense om men vi har ju gått om tid Flört

• Makeupmyday
    funnybunny84 skrev 2012-06-18 10:45:41 följande:
    nu har vi bestämt datum den 10 augusti 2013, det tog ett litet tag att komma överrens Flört
    ska boka kyrkan snart, ska se om prästen som ska döpa dottern kan viga oss också....lokal är vi lite oense om men vi har ju gått om tid Flört
    Vi börjar bli många som gifter oss 10 augusti 2013! :) Skoj!
  • Maiia81
    Makeupmyday skrev 2012-06-26 20:07:53 följande:
    Vi börjar bli många som gifter oss 10 augusti 2013! :) Skoj!
    Det är svårt att hålla reda på alla bara ;)
  • CoG
    Maiia81 skrev 2012-06-28 10:28:57 följande:
    Jodå, den tråden är jag inskriven på...Men när man skriver här så har man lite dålig koll...Eller iaf jag :)
    Det kanske borde finnas en funktion så att man kan skriva in sitt bröllopsdatum under presentationsbilden också.
  • Maiia81
    CoG skrev 2012-06-28 10:34:16 följande:
    Det kanske borde finnas en funktion så att man kan skriva in sitt bröllopsdatum under presentationsbilden också.
    Det hade ju varit perfekt :)
  • sirifredde

Vi gifter oss borgerligt den 11/5-13 sen har vi en mysig liten middag och sen åker vi på Bröllopsresa:)

• Kaffegrus

Vi gifter oss i Umeå 13 juli 2013 i Umeå. Har kommit långt i planeringen då jag planerat dagen sedan jag var fem år  

Tema är röda rosor, vita pärlor och massa kärlek og lyx. Min pappasfru är från filipinerna och där är bröllop extremstort, så hon hjälper mig med lyxen. 

Bara synd at Iron Maiden spelar samma dag :-/ Jag är ingen större fan, men några av min blivandes vänner är det. Det borde vara ett enkelt val, men det är ju tråkigt att behöva välja.. 

• Asmar
    MeahJ skrev 2011-03-22 17:31:28 följande:
    Jag startade en likadan tråd för ett tag sen, men det var ingen som svarade i den.
    Så jag hoppar med i denna Solig

Vi kommer att gifta oss sommaren 2013!
    Vi har inte kommit igång med planeringen riktigt än, men klänningen är redan klar.
    Jag såg den för många år sedan och kände att DEN klänningen vill jag stå brud i den dagen jag gifter mig.
    Så jag köpte den, den har hängt i min garderob i 6år nu och jag känner fortfarande att det är klänningen med stort D  Skrattande
    wow, då har du väntat länge på den dagen och va bra att du har en klänning du fortfarande känner starkt för! All lycka. gå gärna in på min sida så får du inspiration till dukning om det är intressant :)
  • Asmar
    MeahJ skrev 2011-05-27 12:48:10 följande:
    Just nu står det ganska still i vår planering.
    Min blivande vill helst att vi far iväg och gifter oss i hemlighet då han tycker att det är så dyrt med bröllop.
    Jag känner inte heller för något stort bröllop men jag känner att jag vill ha närmsta släkten och vännerna med på vår stora dag.
    Skulle jag få som jag vill så blir det (om alla tackar ja) 52 st.Vilket är ganska stort iof (barn är EJ bjudna till bröllopsfesten, det är vi helt överrens om!).
    Men man behöver inte slänga ut 100.000kr. Man kan få ett fint bröllop för mindre peng utan att man snålar.

Hur kommer ni att göra och vad har ni för budget för bröllopet?
    Jag hade 135 gäster, gränsen var 150 och då tyckte alla att det var så litet så tur att han inte ska gifta sig med en utlänska tänker jag ;)

Min syster hade över 400 gäster! jag ville ha det mer personligt :)
    Det finns många sätt att hålla ner kostnaderna och ändå ha ett underbart bröllop men det är väl bra att ha en gräns man är beredd att betala...
Svar på tråden bröllop år 2013, någon?