Mandala skrev 2011-07-10 20:33:11 följande:
Jag kikar runt på BT fast vi har inte ens förlovat hos. Vi har varit och tittat på ringar och jag vet att det kommer bli en förlovning inom en ganska snar tid, skulle gissa inom 2 månader (när sambon har friat

) Vi har kikat på ringar på två ställen. Först på helt släta förlovningsringar sen på andra stället blev jag förälskad i en smal ring i vitt guld med en liten diamant, den var så söt o det kändes så rätt. Jag har sagt till sambon vilken jag gillade mest men sen är det upp till honom och välja.
Vi har varit ihop i 9år, har tre barn tillsammans och pratat om att gifta oss länge men det har inte blivit av. Jag har antingen varit gravid, mammaledig eller pluggat de sista åren så det är nog den ekonomiska biten som gjort att vi inte redan gift oss.
Just nu har vi iaf planer på att gifta oss 2013 i juni/juli. Vi vet inte om det blir utomhus eller i kyrka, jag vill helst utomhus men han känner mer för kyrkan som hans föräldrar o morföräldrar gifte sig i, samt ett av våra barn är döpta där. Vi kan båda se framför oss att vi har festen i partytält ute på landet hos hans föräldrar. Det ska bli en sommarfest med buffé.
Ja det var lite om våra/mina tankar. Hoppas detta blir en tråd att hänga i som kommer bli mer o mer med aktivitet i

Vi funderar också på om vi ska gifta oss utomhus, men vi har inte hittat det rätta stället än.
Måste även kolla om man kan få plats att sätta upp ett tält av något slag om det är så att man får vädergudarna emot sig!
Man vill gärna inte att varken vi eller gästerna ska bli dygnsura under vigseln.