• vickan1976

Billiga bröllop- idéer!

Vi gifter oss den 11 juni och har ganska precis kommit igång med förberedelserna. Båda är sjukskrivna sedan en tid tillbaka och vi har ingen budget. Men totalt går det nog på 10.000kr i alla fall. Ska ha ca 50 gäster.

Klänningen jag ska ha är begagnad och köpt på Tradera för under 500kr.

Skorna kostade 70kr på tradera

Ringarna kostade 800kr på auktion. Det är två släta guldringar och en genombruten med vitguld i infattningarna och små diamanter.

Slökten hjälper till med buffématen, lokalen kostar 500kr och då har vi tillgång till kök med allt i! Klänningar till barnen ska jag sy och det mesta vi behöver köps på Ullared.

Fler bilder kommer.

Hur gör ni för att hålla priset nere?

• Svar på tråden Billiga bröllop- idéer!
  • Kattpoet

Jag hittade idag den bästa dekorationen till borden!  Jag tål inte doften av blommor så bra,  så vi ska göra servett rosor  till några av borden  men till barn bordet där sätter vi klubbor istället, bättre än blommor och ser snyggt ut.

• vickan1976
    Tinzi skrev 2011-05-13 21:43:19 följande:
    SKIT snygg! Vill också ha fast m. svart band då :) Vilken stl har du ;) kan köpa av dig sen hehehe
    Den var stl. 14, ca 102 cm över bysten. Jag har fått sy in den massor och lagt upp den nästan en dm... Den är svår att få att sitta uppe om man har störrs byst.
  • vickan1976
    Tinzi skrev 2011-05-13 21:45:35 följande:
    Gud så fint! Vi ska ju också h Weddintree, men vart hittade du bilden på trädet? Hur gjorde du?

Och vilken bra idée med vimplat av tapet, hade tänkt ta tyg, men detta var ju käckt :) vart skall de hänga? 
    Trädet tror jag sambon tog från google. Sök på weddingtree så hittar du säkert något du kan använda.
    Tror att vimplar i tapet går snabbare att göra och det repar inte upp. Annars kan man jy vändsy en massa tygvimplar också. Mina är ganska små och ska hänga kors och tvärs i taket hade jag tänkt.
  • Brudiframtiden
    vickan1976 skrev 2011-04-29 08:09:01 följande:
    Fick lite extra pengar denna månaden och kunde inte låta bli att beställa en klänning på ebay. Denna kostade bara 809kr inkl. frakt! Hoppas nu att den sitter bra också!
    cgi.ebay.com/Ivory-White-Lace-Wedding-Dress-S...
    Klänningen är superfin! Vad har du för storlek i vanliga fall? Tycker alltid att sånt är så svårt. men den e enkel och elegant och en sån jag skulle kunna tänka mig! Inga problem med att handla på e-bay?
  • Margris

Vi kommer också att ha vimplarmen jag har gjort våra i papper : )

• MochR

Vilken härlig tråd har fått massa idéer TACK så jätte mycket Glad

• vickan1976
    Brudiframtiden skrev 2011-05-15 17:38:57 följande:
    Klänningen är superfin! Vad har du för storlek i vanliga fall? Tycker alltid att sånt är så svårt. men den e enkel och elegant och en sån jag skulle kunna tänka mig! Inga problem med att handla på e-bay?
    Jag fick den på mindre än 2 veckor och allt gick smidigt. Det jag saknar är fjädrar/ståskenor inne i klänningen. Det finns bara i sömmen fram på bysten, inga i sidorna eller mitt bak. Så det har jag sytt i själv. Jag tycker att den är klart prisvärd, men sitter bättre om man inte är så bystig...
  • Agape
    Margris skrev 2011-05-15 18:23:24 följande:
    Vi kommer också att ha vimplarmen jag har gjort våra i papper : )

Åh så fina färger, vart har du hittat alla ark? Jag vill också ha vimplar men sambon är inte riktigt lika på Tänkte dock också ha vimplar som bokstaverar vårt då gemensamma efternamn.

vickan: jätte fin klänning! Själv sitter jag och velar fram och tillbaka om jag ska sy min egen klänning eller inte...
  • Margris

Pappersarken har jag hittat på tradera av en säljare som heter pappex...det är bara att buda.
    Min sambo är inte helt övertygad än heller men han har svårt att se saker innan de är klara. Jag har däremot en klar vision av hur det kommer att se ut så jag  har sagt att det kommer att bli sååå bra och att han får lita på mitt estetiska sinne : )

Svar på tråden Billiga bröllop- idéer!