• vickan1976

Billiga bröllop- idéer!

Vi gifter oss den 11 juni och har ganska precis kommit igång med förberedelserna. Båda är sjukskrivna sedan en tid tillbaka och vi har ingen budget. Men totalt går det nog på 10.000kr i alla fall. Ska ha ca 50 gäster.

Klänningen jag ska ha är begagnad och köpt på Tradera för under 500kr.

Skorna kostade 70kr på tradera

Ringarna kostade 800kr på auktion. Det är två släta guldringar och en genombruten med vitguld i infattningarna och små diamanter.

Slökten hjälper till med buffématen, lokalen kostar 500kr och då har vi tillgång till kök med allt i! Klänningar till barnen ska jag sy och det mesta vi behöver köps på Ullared.

Fler bilder kommer.

Hur gör ni för att hålla priset nere?

• Svar på tråden Billiga bröllop- idéer!
  • vickan1976

Eller gå in på den första länken och sedan vidare.

• vickan1976

Då har du att göra ett tag nu!Glad

• Bröllop201187

Oja, måste bara vänta på ett kund nr så jag kan börja buda =)

• Agape

Perfekt att få lite bra tips för att hålla budgeten nere. Vi känner att vi inte vill lägga ut en allt för stor summa på bröllopet men ändå göra den till en fin och minnesvärd dag.

För oss är mat och dryck kostnaderna de största utgifterna just nu. Men i övrigt så hoppas vi kunna hålla ned kostnaderna. Frisörhjälp hoppas jag kunna få av en nära vän som är frisör. Sminkning av en vän som är jätte duktig på make up.

När det gäller blommor och dukning så tänkte jag köpa ljus, ljusstakar osv på Ikea och blommor får bli säsongsrelaterat. Har inte tittat ännu vad florister tar för att brudbuketter mm men är det alldeles för höga priser så överväger jag att prova binda själv (får köpa några billiga blommor och prova innan för att se att det inte blir en katastrof ). Vill inte ha någon stor och avancerad bukett så det skulle nog ev kunna gå....

Nu försöker jag hitta en klänning till ett bra pris. Har hittat på ebay och liknande sidor men jag vet inte, är lite feg..

Håller även på att titta på material till inbjudningskort, save the date blir nog elektroniskt via mail så har man sparat på dels materialkostnad och porto. Sedan tillkommer festprogram, vigselprogram mm, allt sådan tänkte jag göra själv.

Försöker hålla koll på vad jag är ute efter så snubblar man över något till ett bra pris eller rea så är det bara att slå till. Tror att man kan spara några kronor genom att vara ute i god tid så man slipper köpa något i ren stress bara för att man inte hittat något bättre. Utan nu kan man spana på reor, har tid att jämföra priser och beställa efter saker med längre leveranstid och bättre priser.

Tror också man ska försöka se över om man kan låna saker av vänner. kanske någon som har passande smycken, kläder osv eller som kan ställa upp med tjänster.

• vickan1976
    Bröllop201187 skrev 2011-03-17 23:32:12 följande:
    Oja, måste bara vänta på ett kund nr så jag kan börja buda =)
    Hur har det gått? Har du blivit med ring ännu?
  • vickan1976

Hör väl kanske inte hemma här eftersom det inte är något direkt billigt pyssel. Men jag bestämde mig härom dagen för att jag ska ha en brosch bukett istället för en traditionell brudbukett ( om jag nu får till det snyggt).
    Så jag har varit på second hand och sökt broscher och fått tag i ett gäng för 10kr/st.
    Så nu har jag börjat med min bukett.

Här är bilder som jag inspireras av:

Den kommer säkert väga närmre 2 kg när den är klar. Det går åt 50-70 broscher!
  • livan86
    vickan1976 skrev 2011-03-26 22:45:40 följande:
    Hör väl kanske inte hemma här eftersom det inte är något direkt billigt pyssel. Men jag bestämde mig härom dagen för att jag ska ha en brosch bukett istället för en traditionell brudbukett ( om jag nu får till det snyggt).
    Så jag har varit på second hand och sökt broscher och fått tag i ett gäng för 10kr/st.
    Så nu har jag börjat med min bukett.

Här är bilder som jag inspireras av:

Den kommer säkert väga närmre 2 kg när den är klar. Det går åt 50-70 broscher!
    wow.. vad snyggt!!!!!
Svar på tråden Billiga bröllop- idéer!