• vickan1976

Billiga bröllop- idéer!

Vi gifter oss den 11 juni och har ganska precis kommit igång med förberedelserna. Båda är sjukskrivna sedan en tid tillbaka och vi har ingen budget. Men totalt går det nog på 10.000kr i alla fall. Ska ha ca 50 gäster.

Klänningen jag ska ha är begagnad och köpt på Tradera för under 500kr.

Skorna kostade 70kr på tradera

Ringarna kostade 800kr på auktion. Det är två släta guldringar och en genombruten med vitguld i infattningarna och små diamanter.

Slökten hjälper till med buffématen, lokalen kostar 500kr och då har vi tillgång till kök med allt i! Klänningar till barnen ska jag sy och det mesta vi behöver köps på Ullared.

Fler bilder kommer.

Hur gör ni för att hålla priset nere?

• Svar på tråden Billiga bröllop- idéer!
  • Helena Mikael

Jag kommer använda vinflaskor, metallburkar (typ krossade tomater), små & stora glasburkar, ja allt jag kan använda från "köket". Jag komemr knyta en svart rosett runt metallburkarna och spryamåla flasflaskorna i oika färger. Dessa kan man ha som både vaser & ljushållare.

Jag la upp en bild i en annan tråd också där jag fick mycekt av min inspiration, lägger upp den här me.

Plocka blommor i naturen så kan du få en dukning som är inprincip kostnadsfri :)

Tips på bilderna som vi ska göra...
    På ullared har dem ju förpackningar med CD skivor man kan bränna på, tror dem billigatse ligger runt 200:- för 20-30 st. Köp en sån förpackning och vanliga pappersfodral (finns också i storpack) så får varje gäst med sig en sån skiva hem. Här ska dem bränna ner sina bilder och sedan skicka till er.

Min svägerska gjorde på detta sätt, fungerade toppen bra och dem fick många härliga & roliga bilder :)

Tycker din klänning & dina skor är jätte jätte fina!!! Ringer är ju lite ruddig på bilden men det man ser av den + det du beskriver så låter den helt underbar! :)

Tittat in igen om jag kommer på fler tips! :)

• vickan1976

Vilken bra idé med CD-skivorna! Den snor jag!
    Fint med blommor i vinglaset också!
    Kul pyssel du har framför dig! Man kan göra så mycket fint själv.

Fler bilder!!!? Visa gärna på det ni har fyndat och pysslat!

Köpte dessa söta på tradera, men tror inte att jag får på barnen dem på bröllopet.

• förlovadflicka

Vickan1976:Vad fina grejer ni har fyndat! Det kommer ju bli jättefint, de har nog varit dyra från början ;) 

• queenelin

Åh, så fint med blomman under vinglaset och ett värmeljus på foten! Den idén lånar jag!

Kul tråd!

• queenelin

Vill också bara säga, att om man inte låser fast sig i ett visst tema, utan är öppen för det som finns tillgängligt så kommer man billigare undan, utan att tumma på kvalitén. Allt behöver inte alltid vara så förbaskat färgkoordinerat, tycker jag. Man kan hålla sig till en ton, t.ex. pasteller eller starka, lysande färger, och det blir fint ändå! Själv kör jag på höstiga färger.

• vickan1976

Vi kommer ha en liknande tavla som denna:

och istället för gästbok blir det ett wedding tree:

• vickan1976

Våra färger är ljusrosa, cerise och grön:

och jag tänkte be min syster göra cupcakes och när jag letade bilder så fastnade jag för denna:

Sen ringde min morbror härom dagen och vill ge oss en tårta i present. Så nu vet jag inte vad det blir.
    Tänkte gjort ett större tårtfat till cupcakes. Detta gjorde jag för längsedan. Ett tips!

Köp udda tallrikar och limma med ett superlim.

• Kattpoet

Min fest är den 4 juni och då kanske färsk potatisen inte hunnit komma  och  vinterpotatisen är för dålig  för att användas, så det är därför vi kommer ha en ris sallad.   Min ris sallad är enkel med god och folk har redan börjat fråga om jag ska göra den.   Det är ris,  hackad paprika,  svarta bönor, salladslök  och sedan en enkel vinegrette som hälles på precis innan det serveras.  Väldigt gott.

• vickan1976
    bettanR skrev 2011-03-17 13:54:34 följande:
    om man inte hemskt, hemskt gärna vill ha riktiga blommor på borden och i buketten är här en superfin idé som jag ska ta efter. Fast tänkte göra buketten i tyg istället för pappar, med tanke på vädret...

www.100layercake.com/projects/view/37/31/pape.../

kolla in den!!!! 
    Vad läcker blomman är som tjejen håller i!
    Tack för alla tips hitills!
Svar på tråden Billiga bröllop- idéer!