• vickan1976

Billiga bröllop- idéer!

Vi gifter oss den 11 juni och har ganska precis kommit igång med förberedelserna. Båda är sjukskrivna sedan en tid tillbaka och vi har ingen budget. Men totalt går det nog på 10.000kr i alla fall. Ska ha ca 50 gäster.

Klänningen jag ska ha är begagnad och köpt på Tradera för under 500kr.

Skorna kostade 70kr på tradera

Ringarna kostade 800kr på auktion. Det är två släta guldringar och en genombruten med vitguld i infattningarna och små diamanter.

Slökten hjälper till med buffématen, lokalen kostar 500kr och då har vi tillgång till kök med allt i! Klänningar till barnen ska jag sy och det mesta vi behöver köps på Ullared.

Fler bilder kommer.

Hur gör ni för att hålla priset nere?

• Svar på tråden Billiga bröllop- idéer!
  • livan86
    vickan1976 skrev 2011-04-29 08:09:01 följande:
    Fick lite extra pengar denna månaden och kunde inte låta bli att beställa en klänning på ebay. Denna kostade bara 809kr inkl. frakt! Hoppas nu att den sitter bra också!
    cgi.ebay.com/Ivory-White-Lace-Wedding-Dress-S...
    den var super fin
  • bluttis
    Fick lite extra pengar denna månaden och kunde inte låta bli att beställa en klänning på ebay. Denna kostade bara 809kr inkl. frakt! Hoppas nu att den sitter bra också!
    Åh,, superfin!! ganska precis en sådan klänning höll jagpå att leta ihjäl mig på tidigare... Men nu har jag hittat en annan klänning som jag nog ska beställa. Fast jag kommer säkert att börja vela om en sådan här nu igen! Flört
  • vickan1976

Jag skulle ha ett billigt bröllop, nu står jag med tre billiga brudklämnningar och ingen sitter perfekt! Blir tokig!

Men jag har pysslat lite:
    Här är våra inbjudningskort som sambon har gjort i datorn och sedn lämnade vi in dem på tryckeri.

• Kattpoet

Nu har vi bestämt att vi ska använda alla tomma kryddburkar som mini vaser!
    Jag se om jag råd med  band   så blir det fint.

• vickan1976

Råkade visst posta ;)

Inbjudningskorten:

Vårt weddingtree där alla gäster ska få trycka sin tumme i grön färg. Också detta är gjort på datorn.

Jag håller på att limma vimplar av gamla tapetprover, det blir nog ca 500m om jag inte tröttnar ;)

Placeringslappar som ska bindas runt glasen:

• Tinzi
    SKIT snygg! Vill också ha fast m. svart band då :) Vilken stl har du ;) kan köpa av dig sen hehehe
  • Tinzi
    vickan1976 skrev 2011-05-13 21:32:23 följande:
    Råkade visst posta ;)

Inbjudningskorten:

Vårt weddingtree där alla gäster ska få trycka sin tumme i grön färg. Också detta är gjort på datorn.

Jag håller på att limma vimplar av gamla tapetprover, det blir nog ca 500m om jag inte tröttnar ;)

Placeringslappar som ska bindas runt glasen:

Gud så fint! Vi ska ju också h Weddintree, men vart hittade du bilden på trädet? Hur gjorde du?

Och vilken bra idée med vimplat av tapet, hade tänkt ta tyg, men detta var ju käckt :) vart skall de hänga? 
  • augusti2012

Gå gärna in på min sida. Har lagt in lite pyssel som jag har gjort. Som inte kostar många kronor. 

• Brudiframtiden

Vilken bra tråd och vilka fynd ni gjort. Planerar själv bröllop om två år som vi inte vill ska kosta så mkt!

Svar på tråden Billiga bröllop- idéer!