• vickan1976

Billiga bröllop- idéer!

Vi gifter oss den 11 juni och har ganska precis kommit igång med förberedelserna. Båda är sjukskrivna sedan en tid tillbaka och vi har ingen budget. Men totalt går det nog på 10.000kr i alla fall. Ska ha ca 50 gäster.

Klänningen jag ska ha är begagnad och köpt på Tradera för under 500kr.

Skorna kostade 70kr på tradera

Ringarna kostade 800kr på auktion. Det är två släta guldringar och en genombruten med vitguld i infattningarna och små diamanter.

Slökten hjälper till med buffématen, lokalen kostar 500kr och då har vi tillgång till kök med allt i! Klänningar till barnen ska jag sy och det mesta vi behöver köps på Ullared.

Fler bilder kommer.

Hur gör ni för att hålla priset nere?

• Svar på tråden Billiga bröllop- idéer!
  • vickan1976

Här är början på min bukett. Behöver säkert 30 broscher till och kommer nog plocka bort en del som jag inte gillar. Men den är på G!

• vickan1976

Jag hittade en tjej på tradera som stansar ut blommor så jag beställde rosa och vita. Nu har jag gjort en massa blommor som antagligen ska sättas fast på diadem till barnen eller som kransar till deras hår.

• vickan1976

Var på Ikea idag ock köpte ölglas som vi ska använda som vaser. Har bundit ett band av organsa runt.

Har köpt lakan till dukar också. Det blev mycket billigt!
    Måste tipsa om vita fleecefiltar på Jysk för 12kr/st. Har köpt några som barnen kan sitta på under vigseln och man kan slänga över axeln på kvällen.
    Dukningen blir nog så här:

Tyvärr finns ingen diskmaskin i lokalen så vi kommer använda mycket engångsmaterial. Sevetten är vikt som en näckros och det kommer ligga några godisar på varje plats.
    På glasen sitter en namnlapp fastbunden runt foten.

Valde mellan dessa namnkort och det blir nog det till höger. Det andra blev lite för sött ;) (obs bara ett test)

Idag har jag virkat fodral till några ljuslyktor från Ikea.

• Debe

Vad fina ölglasen med band runt var. Varför köpa dyra ljuslyktor?!

• livan86
    vickan1976 skrev 2011-04-03 21:00:45 följande:
    Jag hittade en tjej på tradera som stansar ut blommor så jag beställde rosa och vita. Nu har jag gjort en massa blommor som antagligen ska sättas fast på diadem till barnen eller som kransar till deras hår.

Dom va ju super fina
    Behöver ni hjälp på festen?
  • livan86
    vickan1976 skrev 2011-04-03 21:07:56 följande:
    Var på Ikea idag ock köpte ölglas som vi ska använda som vaser. Har bundit ett band av organsa runt.

Har köpt lakan till dukar också. Det blev mycket billigt!
    Måste tipsa om vita fleecefiltar på Jysk för 12kr/st. Har köpt några som barnen kan sitta på under vigseln och man kan slänga över axeln på kvällen.
    Dukningen blir nog så här:

Tyvärr finns ingen diskmaskin i lokalen så vi kommer använda mycket engångsmaterial. Sevetten är vikt som en näckros och det kommer ligga några godisar på varje plats.
    På glasen sitter en namnlapp fastbunden runt foten.

Valde mellan dessa namnkort och det blir nog det till höger. Det andra blev lite för sött ;) (obs bara ett test)

Idag har jag virkat fodral till några ljuslyktor från Ikea.

Tycker att du har fått till de super fint! å massa bra billiga ideér, de behöver inte kosta skjortan för att de skall se lyxigt ut!
    Behöver ni hjälp på festen?
  • Mirjami

En sak som jag ska göra som budget är att binda min egen bukett. Dock kan det bli dyrt med riktiga blommor om man gör om och gör om och gör om. Så lösningen heter www.flowersart.se, där har de supervackra fejk-blommor. Så nu kan jag ha liljor utan oro för pollenfläckar eller hållbarhet! Orkidéer, murgröna, silvertråd och pärlor ska också ingå. De var jättesnälla och gav fantastisk service i butiken (finns en i borås, mitt emot systemet på allégatan). Jag slipper tänka på vatten och kan använda vad jag vill att binda stjälkarna med. Och buketten håller för evigt! Har varit in i butiken och kollat och du ser inte att blommorna är fejk om dy inte synar dem med lupp. Och vem gör det med en brudbukett?

• Pema

Åhhhh vilken superbra tråd det här är!!! Hjärta

• vickan1976
    Mirjami skrev 2011-04-04 09:39:59 följande:
    En sak som jag ska göra som budget är att binda min egen bukett. Dock kan det bli dyrt med riktiga blommor om man gör om och gör om och gör om. Så lösningen heter www.flowersart.se, där har de supervackra fejk-blommor. Så nu kan jag ha liljor utan oro för pollenfläckar eller hållbarhet! Orkidéer, murgröna, silvertråd och pärlor ska också ingå. De var jättesnälla och gav fantastisk service i butiken (finns en i borås, mitt emot systemet på allégatan). Jag slipper tänka på vatten och kan använda vad jag vill att binda stjälkarna med. Och buketten håller för evigt! Har varit in i butiken och kollat och du ser inte att blommorna är fejk om dy inte synar dem med lupp. Och vem gör det med en brudbukett?
    Vad roligt! Måste få se bild sen!
Svar på tråden Billiga bröllop- idéer!