• vickan1976

Billiga bröllop- idéer!

Vi gifter oss den 11 juni och har ganska precis kommit igång med förberedelserna. Båda är sjukskrivna sedan en tid tillbaka och vi har ingen budget. Men totalt går det nog på 10.000kr i alla fall. Ska ha ca 50 gäster.

Klänningen jag ska ha är begagnad och köpt på Tradera för under 500kr.

Skorna kostade 70kr på tradera

Ringarna kostade 800kr på auktion. Det är två släta guldringar och en genombruten med vitguld i infattningarna och små diamanter.

Slökten hjälper till med buffématen, lokalen kostar 500kr och då har vi tillgång till kök med allt i! Klänningar till barnen ska jag sy och det mesta vi behöver köps på Ullared.

Fler bilder kommer.

Hur gör ni för att hålla priset nere?

• Svar på tråden Billiga bröllop- idéer!
  • SuzyLee

Vår lokal kostar 10 000 kr och det är den största utgiften vi har.
    Min syster som snart är frisör ska fixa håruppsättning och ev. även sminka mig.
    Blommor till borden kommer vi plocka själv och maten tar gästerna själva med sig, vi har nämligen bjudit in till knytkalas efter cermonin.
    Drycken bjuder vi på, vilket kommer att kosta en del även om vi åker en runda till Tyskland.
    Inbjudningskorten gjorde vi själva, köpte grejer till det på ullared och panduro. Blev enkla men jättefina!

• Bröllop201187
    vickan1976 skrev 2011-03-16 18:35:43 följande:
    Vi gifter oss den 11 juni och har ganska precis kommit igång med förberedelserna. Båda är sjukskrivna sedan en tid tillbaka och vi har ingen budget. Men totalt går det nog på 10.000kr i alla fall. Ska ha ca 50 gäster.

Klänningen jag ska ha är begagnad och köpt på Tradera för under 500kr.

Skorna kostade 70kr på tradera

Ringarna kostade 800kr på auktion. Det är två släta guldringar och en genombruten med vitguld i infattningarna och små diamanter.

Slökten hjälper till med buffématen, lokalen kostar 500kr och då har vi tillgång till kök med allt i! Klänningar till barnen ska jag sy och det mesta vi behöver köps på Ullared.

Fler bilder kommer.

Hur gör ni för att hålla priset nere?

Ringarna som du köpte på tradera är dom guldförgylld?
  • Cazz
    vickan1976 skrev 2011-03-17 10:21:02 följande:
    Vi kommer ha en liknande tavla som denna:

och istället för gästbok blir det ett wedding tree:

hur gör ni ett wedding tree? med vad för kvistar och ska ni lägga lapparna så de kan skriva och hänga ? eller ska de redan hänga? kul idé kanske snor den ;D
  • vickan1976

Ringarna kommer från Kaplans auktioner och är begagnade. De är helt i guld. Infattningarna är i vitguld med små diamanter. Ska se om sambon kan ta ett bättre kort!

• Bröllop201187
    vickan1976 skrev 2011-03-17 22:56:06 följande:
    Ringarna kommer från Kaplans auktioner och är begagnade. De är helt i guld. Infattningarna är i vitguld med små diamanter. Ska se om sambon kan ta ett bättre kort!
    Kaplan verkar inte finnas kvar längre på tradera...
  • vickan1976

Åh, de är inte köpte på tradera, utan på deras egen sida. Köpte dem för några år sedan när vi planerade bröllop, men det fick ställas in pga långvarig sjukdom. Har inte kvar deras adress men borde finnas om du söker på google.

• Bröllop201187

Varför hitta jag inte sökrutan för
    Vart finns den, jag måste vara på korkad...

• vickan1976

Klicka på en av länkarna ovan och när du ser ringen så trycker du tillbaka, då ser du många ringar radade under varandra. Till vänster finns en ruta där det står snabbsök.

Svar på tråden Billiga bröllop- idéer!