• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Utomlands 2013 skrev 2013-01-16 21:04:36 följande:

Iiiiiiiiiih!

Nu är min brudklänning klar och skickad! Så spännande! Och lite nervöst...

Snabbt har det gått hittills, minsann. Jag beställde 8 jan och den skulle prel. skickas 22:a men gjorde alltså det redan idag.

Åhå ja, det var snabba ryck! Vad roligt och spännande :) Kom ihåg att visa bilder sen när den har kommit! ;D
  • daniiel
    April2013 skrev 2013-01-16 22:18:57 följande:
    Tog till mig infon om taften och funderade lite till...

Vad tror ni om en sådan här klänning?

www.jenjenhouse.com/A-line-Princess-Sweethear...

Tänkte ta bort släpet och göra den golvlång istället...
    Den här klänningen var också väldigt fin, men jag tycker den första i taft var finare :) Du skulle ju kunna beställa den i satin istället? Men ja, om du tycker bättre om den här, så ska du såklart välja den :)
  • daniiel
    April2013 skrev 2013-01-17 19:57:36 följande:
    Precis, men vi fick ett så litet mått (143 cm) att jag tycker nått är fel? Jag är 173 cm lång och normalbyggd/smal...
    Fast det kan nog stämma? Inte är väl ditt huvud och hals kortare än 30cm? :) Det är ju bara en skollinjal :P Jag tror det måttet stämmer bra, men sedan bör man ju lägga på lite för skor som sagt.
    April2013 skrev 2013-01-17 22:51:02 följande:
    Vad är Landys fördelar jfrt med JenJen? Förutom att en viss klänning finns resp. inte finns? Tycker priserna verkar högre på Landy så vill veta vad jag missar om jag väljer att köpa från JenJen...
    Landy är ett mer etablerat företag. Jenjen är nyare. Landy har goda omdömen världen över och kan på så sätt hålla högre priser. Men tex Dino är också billigare än Landy, men även dom syr fina klänningar. Det beror väl på vad företaget i sig har för omkostnader också osv.

Jag tror dock inte att det är någon större skillnad på klänningarna man får hem. Får man en fin från Jenjen är den lika fin som en fin från Landy och vice versa.
  • daniiel
    malli716 skrev 2013-01-18 12:49:15 följande:
    Är det någon som vet något om www.vowstory.com? Tycker det verkar vara billigt om man jämför med andra liknande klänningar. Men är det någon som vet om de är bra på sy kvalité osv?
    Nej, aldrig hört talas om den sidan. Har du prövat googla efter recensioner? Det kan ju finnas många i tex USA som beställt därifrån :)
  • daniiel
    Alvstina skrev 2013-01-18 20:14:32 följande:
    Hej!
    Jag har blivit helt såld på denna klänning, men är tveksam till att beställa den i taft (som på bilden). Jag har frågat om de kan göra den i chiffong, och det gick bra, men vad tror ni? Bättre med satin?

Jag förstår att du är helt såld, den är underbar! Men då är jag enormt förtjust i Mori Lee överlag ;P Jag tror att den skulle bli väldigt fin i satin med ett lager chiffong över, likt den här.

• daniiel
    IB Forever skrev 2013-01-20 13:49:16 följande:
    Jag har mailat med Milly ganska mycket i 2 veckor och alltid fått snabba svar men u sist har de inte svarat på en vecka.
    Någon i samma sit och vet ni om kina har något på G så de inte jobbar, Är det någon som har beställt från Milly? Hur blev klänningen?
    Så vitt jag vet är det inget förrän 9 februari och en vecka framåt, då det kinesiska nyåret är.
  • daniiel
    solklart skrev 2013-01-21 13:57:39 följande:
    Är det någon som har handlat från shopofbrides? En till fråga, må hända att det är en dum fråga men vad betyder  "real sample dresses"? Drömmer
    Det betyder att det är företaget som sytt upp klänningen själv. Det är alltså inte en lånad bild på någon annans klänning :)
  • daniiel
    tr3apor skrev 2013-01-22 09:09:47 följande:
    Hej alla brudar!

Jag hoppar in här! Lade upp en egen tråd men det var ju dumt när denna redan fanns!  Obestämd Jag funderar på att beställa klänning från Aliexpress.com, finns det någon som har erfarenhet från dem? Väldigt billiga klänningar, så man undrar ju om det verkligen är på riktigt!!?
    Det är någon som beställt därifrån här i tråden, men ett tag tillbaka. Jättefin klänning! Hon beställde en som fanns i lager dock, så den kom ju på bara någon vecka :)
  • daniiel
    minichristina skrev 2013-01-21 21:54:32 följande:
    Min klänning beställdes hos landy innan jul och skulle ta 30 dagar, men nu har de lagt på ytterligare 30 dgr eftersom det är deras "boom"-tid nu och att det är kinesiskt nyår snart. Är ingen panik egentligen, men ändå irriterad över att de fördubblar tiden...
    Det är sådant man ska räkna med. Speciellt som dom säger, nu under våren. Hur tråkigt det än är.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!