• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Sofia82 skrev 2012-11-15 20:15:30 följande:

Daniiel, Jag tänkte följande om bilderna:

Ahaaa, men då hänger jag med :) Nu förstår jag hur du menar. Ja, det är klart att beställer man från en bild där man klippt ihop flera olika klänningar, så är det ju ännu svårare att veta hur slutresultatet blir. Det har du helt rätt i.

När det gäller bustle, så finns det många olika typer. Tex här kan du läsa mer om det www.projectwedding.com/wedding-ideas/bustles-for-your-gown
  • daniiel
    Rosie skrev 2012-11-15 20:37:26 följande:
    Förresten, om dhl fraktar hem klänningen, vad gör dom om ingen är hemma när de kommer? Lämnar de paketet utanför dörren bara tro? Eller har ni fått hämta ut klänningen på posten?
    tracit skrev 2012-11-16 08:45:24 följande:
    De ringer när de är på väg! Om man inte är hemma kan de lämna det på ens arbetsplats eller lämna in det så att man får hämta ut det på DHL. Väldigt bra service tycker jag
    Det är lite olika hur dom gör. När jag fått mina paket (4 brudklänningar, 2 tärnklänningar samt en underkjol), så har dom aldrig ringt före. Då har dom åkt ut med det även dagen efter eller så har jag fått en typ avi för att hämta ut paketet.
  • daniiel
    Drömbröllop12 skrev 2012-11-16 11:29:13 följande:

Hej tjejer!

Bröllopet har varit för min del och det blev helt magiskt.

Behöver tvätta min älskade klänning, någon som vet om det måste vara kemtvätt?

Det beror lite på hur feg du är ;P Jag har tvättat flera brudklänningar i maskin hemma och det har gått jättebra :) Jag kan dock förstå om man inte riktigt skulle våga det..
  • daniiel
    karamell skrev 2012-11-16 11:56:31 följande:

Nu ska jag bara köpa till en underkjol så den puffar ut sådär mkt som den gör på orginalbilden =)

Helt underbar klänning och den ser verkligen jättefin ut! :D
  • daniiel
    karamell skrev 2012-11-16 14:50:05 följande:

Taaaack så mycket, du som vet mycket om klänningar och underkjolar, vad tycker du jag ska ha för underkjol så den puffar ut fint som den gör på orginalbilden? Vet du någonstans där de säljs/hyrs ut billigt?

Kina, tex LITB och Ebay, där kan du hitta billiga :) Annars kan du gå till närmsta brudbutik, så har dom säkerligen till uthyrning :)

Nu beror det ju lite på vad du föredrar, för antingen en underkjol med minst 2-3 ringar eller en underkjol med flera lager tyll och utan ringar skulle nog passa.

Här är två modeller utan ringar
    www.lightinthebox.com/Nylon---Net-Floor-length-Wedding-Petticoats--0061-18-_p166181.html Jag tror den här räcker
    www.lightinthebox.com/Nylon---Net-Floor-length-Wedding-Petticoats--0061-20-_p166182.html Men de här om du vill vara på säkra sidan

Här är med ringar
    www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoats--0061-2-_p155988.html
    www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoats--WAP005-_p51947.html
    www.lightinthebox.com/3-Bone-Hoop-Tulle-Wedding-Petticoats--HSFJ136-_p21701.html Med släp
  • daniiel
    Drömbröllop12 skrev 2012-11-16 15:11:46 följande:

Det blev mild 30 och det gick fin fint.

Kunde inte låta bli att prova den nu och svassa runt lite. ÅH VAD JAG VILL GIFTA MIG IGEN!!!

Alla ni brudar som står inför stora dagen, njuuuut!!

Gah!

Ja, det brukar som sagt gå alldeles utmärkt :) Och jag håller med dig, njuuuut av tiden fram till bröllopet!
  • daniiel
    karamell skrev 2012-11-21 10:19:36 följande:
    Den var Jättefin! Du kan behöva betala ca 150kr i tullavgift för att få loss den, det behövde jag göra med min som kom från Kina, den var måttbeställd och passade perfekt :D Hoppas din också gör det!

Tullkostnad beräknas dock på inköpspris, frakt och moms, sedan tillkommer en administrationsavgift som kan variera. Därför, om inte era klänningar kostade exakt lika mkt, så är det omöjligt att säga att hon kan behöva betala samma summa som du.

• daniiel
    tagetuss skrev 2012-11-21 10:12:27 följande:

Än så länge är jag väldigt nöjd! Får väl se om den passar innan jag skriker av glädje!

Tänker dock ha betydligt mindre underkjol!

Klänningen ser jättefin ut, hoppas den ska passa bra när den kommer :)
  • daniiel
    majjja skrev 2012-11-22 11:55:11 följande:
    hörrni brudar med klänningskoll. Vad tycker ni? 
    Jag tycker klänningen är fin som den är, så jag hade inte valt att sätta dit något band eller flytta blomman osv. Inte heller kapat den på längden, men det är en smaksak och huvudsaken är att du blir nöjd :)

Personligen är jag väldigt förtjust i spetsboleros, då jag tycker det blir lite lagom fint och gulligt :) Det beror ju lite på vad du är ute efter. Är det något som ska värma, så är ju inte en spetsbolero just något att ha. Är det däremot enbart för dekoration, så tror jag det skulle bli väldigt fint :)
  • daniiel
    Kroatien2013 skrev 2012-11-23 15:08:19 följande:
    Nu har jag beställt denna www.lightinthebox.com/sv/adaoine---brollopskl...
    och denna till 3 åriga dottern www.lightinthebox.com/sv/gorgeous-satin-och-t...

Och dessa lite dyra skor www.shopheylady.com/details.php?products_id=1...

Vad tycks? Hoppas det blir en bra kombo.
    Jag tror det blir en jättebra kombination :) Din klänning, som är jättefin, ser ut att passa bra ihop med dotterns, som också är väldigt söt! Skorna var också väldigt snygga och det känns ju lite mer värt att lägga krutet på skorna när man har en kort klänning, så dom faktiskt kommer synas :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!