• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

decemberbarnet skrev 2013-01-27 15:22:22 följande:
    Hej!

Är det någon som beställt från himyweddingdress.com? Verkar vara misstänkt bra priser på Pronovias-klänningar så jag blir lite misstänksam :)

Anledningen till att dom är billiga är ju för att det inte är äkta klänningar. Det är kopior. Och för att vara kopior är det inte speciellt bra priser. Har du prövat googla efter recensioner? Jag har inte hört talas om sidan, men det kan ju finnas tex folk från andra länder som har beställt där. Eller någon som inte skrivit om det här på BT :P
  • daniiel
    Lasvegasbrud skrev 2013-01-27 20:14:20 följande:
    Nu har vi bokat Las Vegas resan i April:) Har ju köpt en klänning men vill egentligen ha spets. Så nu chansade jag på www.dinobridal.com/discount-store-2012-comfor...  Går ju alltid att sälja annars. 

Tog dock en 40 även om jag är med 38. Tror ni det var rätt eller? För 38 var för 1,65 och denna för 1,70. Jag är 1,73
    Ha det fint 
    Vilken fin klänning! :) Tog du med snörning? För isåfall ska det nog inte vara några problem med storleken :) Man kan ju skicka in sina egna mått också..
  • daniiel
    Lakinna skrev 2013-01-28 15:56:53 följande:
    Hej, Vet du (eller någon annan) om dino lägger till på längden?? Jag skickade nämligen in min "riktiga" längd och inte extra för skor.... orolig nu att den ska vara för kort
    Lakinna skrev 2013-01-28 15:58:25 följande:
    Haha du = Daniiel (trodde jag var i "din" tråd)
    Haha :P

Jag tror att dom, precis som dom flesta andra, brukar lägga på ca 5cm för skor. Det var då gjort på klänningen jag beställde därifrån. Något jag inte hade räknat med, så jag fick ju lägga upp den ca 5cm i framkant :P Jag beställde en standardstorlek, men med min egen längd + extra för skor, vilket ju alltså hade varit onödigt att lägga till.
  • daniiel

Hoppas bara att det stämmer också, så den inte blir för kort! Håller tummarna :) Om inte annat, så finns det säkert ett par cm till godo, så du kan lägga ner den lite. Det kommer nog bli toppen!

Nej, men vad säger du.. hehe sikken osis, men skönt att du kan få hämta den senare :) Jag hade inte kunnat vänta :P Vetskapen om att den är klar haha Förstår om du är nervös och förväntansfull :)

Ja, snabba ryck hos Dino. Min klänning beställde jag ca 1 månad före bröllopet i panik efter att två andra (från DHgate) blivit fel. Jag hann få den före bröllopet och jag hann också lägga upp den, stryka den osv. Det var inga problem :) Tur bara att den inte fastnade i tullen, för då hade det blivit väldigt tight om tid :P

• daniiel
    LadyTeague skrev 2013-01-28 16:26:19 följande:
    Någon som har erfarenhet av den här sidan?
    www.balklanningaronline.com/

Jag funderar på att köpa denna:  www.balklanningaronline.com/goods-8055-mer maid+v-ringad+nya+tyll+imperialistiska+satin+kapel let+brudkl%C3%A4nning+stil.html#.UQaX1G-ZTcd

Jag hittar inte mycket recensioner på företaget, så om någon har köpt därifrån skulle jag gärna vilja veta hur klänningarna är i kvalité.

Tack på förhand! 
    Själv är jag lite allergisk mot sidor/företag med så taskigt "google"-översatt svenska. Det har förut varit ett dåligt tecken. Jag vet dock inget om just specifikt den sidan.

Klänningen var jättefin (länk till orginalet ifall du inte redan kikat om det www.venusbridal.com/bridals/venus/VE8038), men du skulle säkerligen kunna få den uppsydd av något mer populärt företag, tex Landy, Milly eller Dino, om du inte skulle våga chansa.
  • daniiel
    eigollet skrev 2013-01-29 18:51:01 följande:
    Nu börjar det kinesiska nyaåret så Dino har i alla fall förlängd leveranstid. Min kompis beställde sin brudklänning därifrån idag och de räknar med att skicka den sista veckan i februari.
    Nja, nästan.. det börjar om knappa 2 veckor, den 10 februari är "nyårsafton" så att säga, men ja.. under februari måste man ha lite extra is i magen. Det är deras "spring festival". Dom kommer vara lediga mellan 9 -15 februari :) Då sys vanligtvis inga klänningar och mejlen svaras inte på. Inga klänningar blir skickade då heller såklart.
  • daniiel
    Kaffegrus skrev 2013-01-30 09:24:50 följande:
    Hurra! Min klänning kom i måndag Den är jättevacker och väldigt lik bilden. Jag ska ta en bild på den när jag får tid. Kan i alla fall rekomendera dinobridal

Jag beställde egna mått, då jag är lite mindre än 36, men inte så liten som 34. Klänningen är dock liiite stor, så den är nog en vanlig 36:a häller. Detta är ju ganska lätt att fixa hos en skreddare, så inget problem. Dock är den lite kort. Jag är 169 lång, men kommer ju ha klackar :-/ Den är bra i längden när jag är barfota, men kanske blir lite kort med skor..

Blir det kanske bäst att sälja den jag har och beställa ny?
    Om den inte hade varit lite stor och kanske lite kort, hade du velat behålla den då? Isåfall, så tycker jag att du ska försöka fixa den. Lämna in den och få den lite insydd och kolla om den går att lägga ner lite. Pröva den med skorna du tänkt ha och kolla hur det ser ut. Det finns absolut ingen garanti för att en ny klänning skulle bli bättre. Så som din klänning är, med dom "felen", är väldigt vanligt.

Och vi väntar spänt på att få se bilder! :D
  • daniiel
    CarolinZ skrev 2013-01-30 20:16:26 följande:
    Här kommer två suddiga mobilbilder på min klänning från jenjen...
    (min sambo var inte så high på det här med släp)

Klänningen är superfin, men tyvärr för stor i överdelen. Jag älskar den i övrigt så jag hoppas verkligen att det går att ordna om man tar med sig den till en skräddare. På bilden har jag inga skor på mig, men längden är perfekt, så jag kommer inte behöva lägga upp den. Dock funderar jag på om jag ändå ska ha en underkjol? Blir ju lite lättare att gå om inte annat, men jag vill inte ha en för vid kjol...

Den ser verkligen fin ut och jag tror inte det blir några jätteproblem med överdelen, håller tummarna för att det ska gå att fixa :) När det gäller underkjol, så tror även jag att den nog bli snäppet ännu finare med en underkjol :) Men precis som du säger, ingen som ger för mkt vidd. Jag vette tusan om du ens ska ha en med en ring...
  • daniiel
    CarolinZ skrev 2013-01-30 20:28:12 följande:
    daniiel: Tur att man har dig att rådfråga om sånt :) hade faktiskt funderat på om inte en underkjol utan ring är det som jag vill ha... Men man vill ju ha ut kjolen lite, så att den liksom hamnar i linje med den "övre" klänningen och inte smetar runt benen.
    Ja, precis min tanke också :) Du skulle nästa ha en sjöjugfru utan ring/ringar då, så du inte bygger på volym upptill, för där behövs det ju absolut ingen mer vidd.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!