Red skrev 2011-08-30 10:15:50 följande:
Ja, det får nog bli något sådant. I första veckan i december kanske det inte julkorten har kommit igång riktigt!
Roligt när det är mer en överrasking, så får man höra vänners och familjs reaktioner på det. Jag tror nästan alla visste om när vi skulle gifta oss innan de fick save-the-date korten!
vi gifter oss ju "hemligt" (borgeligt) med endast absolut närmaste familjen närvarande, därav hysch-pyschet. :) Det är mitt andra giftermål (har gjort kyrkbröllop med middag på slottet en gång redan ;)) och vi vill helt enkelt inte ha det så stort. Vi vill inte ens ha svensexa/möhippa, om vi får välja! ;) Vi har bett på inbjudan om att de som deltar vid vår vigsel som vittnen och på vår bröllopsmiddag ska försöka hålla "det för sig själva" eftersom vi helst inte vill att det ska läcka ut.. (förrän efteråt då förstås)
Anledningen? Jag har en trasig familj med mycket skit och slitna relationer.. och inte behöva försvara oss om hur vi gifter oss, osv osv :) Det är rätt skönt!
Men jag kommer försöka ha lång klänning/tiara (ej slöja) blommor, han kostym/kravatt osv för lite fint vill vi ändå ha det! :)
Annars så är det ju så att man gärna vill SKRIKA UT att man ska gifta sig, det är ju en sån stor dag i ens liv, så jag förstår dig! :)