Pluppe skrev 2011-11-21 16:41:53 följande:
Jajemän, Niklas friade för några veckor sedan. Han skrev frieriet på Arwens body, snacka om att jag blve paff när jag skulle byta kläder på henne
Kan tänka mig att det känns tomt nu men helt underbart att dagen blev så bra!
Och skönt att Lillan "skötte sig"!! Klart hon inte ska lämnas bort, hon måste ju dela den stora dagen i punkt och pricka ju :)
Låter som det blev mer än lyckat, så himla mysigt! Oh!! Har du ingen bild på tårtan? Låter ju väldigt spännande
nämen vad rart.. det var nog bland det gulligaste jag har hört.. på bodyn... åhhh, vad romantiskt! Vilken uppfinningsrik blivande du har, haha ! Andreas tjötade om att han minsann skulle fria ordentligt, jag sa bara "jaja" hela tiden.. (vi bokade stadshuset när vi såg att vår 7-årsdag var en lördag, mycket passande)
trodde inte han skulle hinna med att fria innan, men i torsdags hade han fixat minsann.. kom hem och vi var sjuuuukt stressade, för vi skulle hämta bord och stolar, porslin osv osv så vi kunde duka på fredagen.. var väl inte så där jätteglad m a o.. när han hade åkt sista gången stod han (och jag) i träningsoveraller båda två, jag vevandes Evelinas kvällsgröt och han höll på att fiffla i hallen. Stod bakom vårat skynke där vi hänger kläder bakom, fattade inte varför men var för trög för att orka fundera.
"kom" säger han och drar fram VÄRLDENS längsta, största rosor, (tror de syns på en av tårtbilderna? dock har jag klippt dem där) går ner på knä, och friar.. och vad gör jag? börjar asgarva. stackars man... blev så tagen på sängen att jag typ bölade, skrattade och fnissade, allt på en gång. Han drar fram skumpa, en nalle som håller ett hjärta och däri har han pillat in vigselringen. Hur han nu har fixat allt detta.. säger med ett lurigt leende: "jag sa ju att jag SKULLE fria innan!" Plutt!!
sen att han glömde jordgubbarna ute i en påse bakom ytterdörren, det är en annan historia. (åt dem till frukost morgonen efter när han messade och sa att han glömt dem, sötnöten, haha)
När gifter ni er då? (om du nu vill berätta... ;))
skickar med några bilder på tårtan, tror man "får" ösa på med bilder på vad som helst i denna tråden, gudskelov ;) haha! Caketoppern heter "Promise" från Willow Tree, en av de absolut vackraste prydnadsföremålen jag vet!!!