Kinaklänningar och gaffel däremellan!
M2B hatar i övrigt spetsjackan, vet inte om jag skall se det som ett dåligt tecken på dess funktion
--- men då man lever i ett land som har 3 månader dåligt slädföre ville jag vara på säkra sidan och beställde den, de kan ju faktiskt vara skit kallt:) Hade ursprungligen tänkt med en långärmad klänning ( mot M2Bs tycke) så detta var en kompromiss
I övrigt har jag beställt en cape ( lång sak utan ärmar, bolero jacka?...) från en annan Kina sida men den tror jag jag är blåst på... får se om det blir nån ny beställning..
för mig blev det ett problem med att det kan vara kallt när jag gifter mig, hade ju inte haft det i åtanke alls, haha.. har också både spetsjacka (bolero) och en midjekort fuskpäls (cremefärgad) och fick köpa skor i skinn ifall det är slaskigt.. lite lättare blir det ju om man gifter sig sommartid :) Min kära sambo vill inte heller att jag har spetsjackan, inte min äldsta dotter heller, haha.. helst hade jag nog velat ha en lång vit fuskpäls eller en sån där jacka med pälskanter/pälskrage men har inte hittat nån sån till vettigt pris.. eller en lång cape... hopplöst! ;)