Kinaklänningar och gaffel däremellan!
har beställt denna nu till min dotter: 140 kr inkl frakt.. :) ska bli kul att se hur den väl ser ut när den kommer! :)
har beställt denna nu till min dotter: 140 kr inkl frakt.. :) ska bli kul att se hur den väl ser ut när den kommer! :)
typiskt, jag tror att det var i denna tråd någon la ut en länk till där kunde köpa näbb/babyklänningar rätt så billigt? hittar inte den nu och skulle behöva beställa en fin klänning till min bebis! :) nån som vet?
svårt att veta vad jag ska lägga detta då denna klänning inte är en Kina-klänning.. utan en klänning från Hong Kong köpt på ebay. vet dock att flera var intresserade av att få se hur den såg ut i verkligheten då den väl kom. Klänningen köptes till min dotter, slutsumman blev 149 kr ca inkl frakt.
originalet:
min dotter i sin klänning: (ser EXAKT UT SOM PÅ BILDEN!!) dock ej struken än!
och trots att den är i onesize sitter den riktigt bra, både på henne och mig! Jag kan alltså också ha den, pga smocket i ryggen! så storlekarna håller verkligen vad de lovar!
sjuuukt bra köp skulle jag skriva också! ska beställa en svart och en gröngrå åt mig själv, för så pass fina var de! (ska ha den svarta på nyår kanske :))
länk till säljaren till klänningen ovan: http://stores.ebay.com/JK-Kawaii?_trksid=p4340.l2563
klänningen är mellan 82-92 cm över bysten, den regleras med hjälp av smock i ryggen, jag är typ 91 cm runtom bysten och kunde ha den med lätthet!
smocken går hela vägen ner till midjan, jag är relativt kraftig över magen (födde barn i april) så den strechade utan problem där också :)
eftersom den är öppen från midjan och neråt, dvs skuren från sidan med volanger under, så är den inga problem att få på sig även för en som är lite bredare över höfterna. det är en underklänning på den men den är liksom i "löst tyg" och inget som sitter åt. Jag är själv relativt bred över höfterna, 101 cm tror jag ca, och det märktes ju inte ens... ?
Jag kommer köpa samma storlek som dottern har, det var överhuvudtaget inga problem :) har sett att några ligger ute men har olika storlekar, men då vet jag tyvärr inte eftersom vi köpte denna i onesize...
obs! dock är min dotter rätt så lång för att vara 14, hon är 1,70, kan vara bra att veta! :) (med tanke på klänningens längd)