pulmonate skrev 2011-10-10 22:44:53 följande:
Nu tänkte jag beställa min klänning i veckan! Jag var iväg och ville mäta mig hos en sömmerska..men det ville hon inte göra. Jag sa att min moster i Sverige skulle sy upp den (jag bor i Italien)...tänkte att de får väl fnatt om jag säger att tänkte beställa den från kina..haha. Ja mycket väl så ville de inte alls mäta mig om de inte skulle göra klänningen själva. De prata i evigheter om hur det måste vara sömmerskan som ska sy klänningen som måste mäta en, att måtten beror på tyget..etc etc. När jag frågade om vad man kunde ha för bH fick de också fnatt..att det beror ju på klänningen (ja det förstår ju jag också, jag ville ju bara veta allmänt). Jag ska nämnligen ha en bar-rygg klänning och undrade vad man då skulle kunna ha för alternativ.
Klänningen jag ska ha har jag själv satt ihop av flera klänningar som jag gillar. Tycker själv att den är perfekt!
Tänkte beställa ifrån Milly Bridal. Sist jag läste egenom HELA kinaklänningar bloggen (en månad sen ca) så kom jag fram till att just Milly fick bäst kritik.
Så nu tänkte jag bara be en kompis mäta mig istället och hoppas att det går bra! Beställer i alla fall inom en vecka. Hoppas sen få den leveread till jul någon gång. Kanske kan man prova den när man är hemma i Sverige i jul! Hade varit super kul!
gjorde misstaget att jag mätte mig själv... :) varpå klänningen kom för stor. Vet dock inte om det enbart berodde på min mätning, gick ner en hel del i vikt den första månaden också, eftersom jag födde barn i april.. mina mått är ju iaf mindre också så liten del har det nog i det hela..
vad taskigt att de inte ville mäta :) kan ju iof stämma med vad de skriver ovan, men att få sina "standardmått" borde ju inte vara nåt orimligt? :) och det här med bh... det är ju inte hela världen? iof kan man ibland behöva en korsett liknande bh t e x men det kan du ju kolla när du har fått hem din klänning.
ofta så är ju kinaklänningar ändå så pass billiga så att de kan vara värda att chansa på. Man får väl göra som jag annars, jag ska åka och sy in min klänning hos en sömmerska om 1,5 vecka! :) hon tar 500 kr (hon är t o m beredd att sy upp den nedtill om det skulle behövas, för det priset!) och det kan det ju vara värt, den kommer ju sitta som en smäck! hade jag dessutom räknat med när jag beställde också. Lycka till, hoppas du hittar din drömklänning!