• Humlan

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hej hej

Oj en sån hektikst dag det har vart ..IGEN. haha
    ska alla dagar fram till bröllopet vara såhär nu .suck

MEN jag är GLLLAAAAAD idag för jag har fått hem min ring. Min fina fina vigselring nu har jag bara en urkass mobil bild att visa ..Men den är lik himla som jag ville att den skulle göra, det är bara det att mittenstenen ligger nämare skenan... eller ni kanske inte vill se någon bild Flört he he

Tadaaaa here it is

Åhh den blingar så fint och graveringen fick jag gratis SkrattandeMen tyvärr inte med den texten jag ville, men men . Nöjd ändå jag

• Humlan
    Pinkgrape skrev 2011-07-08 13:51:47 följande:
    Haha synd då att vi inte har just några inredningsbutiker här i stan och de vi har är väldigt dyra. Jag tänker faktiskt inte betala 150kr/blomma, det blir alldeles för dyrt då jag behöver typ 20st. Ja, och att plantagen ligger 15 mil bort :P Hade definitivt åkt dit en sväng och kikat annars :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    men har du ett ÖB eller rusta där du bor då ? kolla där ? Jag köpte rosor för 9 kr på Öb
  • Humlan

Hej tjejer ..

Nu sitter jag här och gråter igen..- Ännu en gång känner jag mig totalt motarbetat och ifrågasatt för bröllopet och nu känner jag bara för att lägga ner hela skiten Rynkar på näsan.. Så fort jag pratat mat, klänning osv så kommer det VARFÖR måste ni göra så.. ha det enkelt.. om och om igen.. folk fattar inte att VI VILL ha det såhär ..

Min bror kanske inte kommer heller bara för att han inte får tummen ur och kan fråga flickans mormor om hon kan passa henne.. bara så slött tycker jag.  Känns som om jag strafafs för att jag /vi vill ha ett fint bröllop
    Nä usch .Är så så lessen

Sen ville jag ha hjälp för att jag ska ju sy om klänningen- ja då kom det där oxå VARFÖR gör du så..
    Kanske helt enkelt för att JAG vill ha klänningen så. Nu ska jag skaffa proffs hjälp och sen får det kosta.
    Hoppas någon är ledig bara

• Humlan

Tack för erat stöd pinkis och s2011 Hjärta =)

Man undrar ju VARFÖR gästerna ens vill komma om dom nu tycker att vi har sånt "överklass" bröllop och inte slänger fram en låda pot sallad på bordet.Då är det bara att sluta gnälla och stanna hemma
    Vi vill nämligen ha potatiskaka och deeeet är ju inte ett bra val- nej nej
    Pot gratäng eller pot sallad DET är myyyycket enklare Demon

• Humlan
    1700tal skrev 2011-07-08 18:19:53 följande:
    Jag kan bara inte förstå hur det överhuvudtaget kan ligga i nåns intresse att lägga sig i såna små skitdetaljer som om man hur potatiskaka eller potatisgratäng på ett bröllop??  Herregud, har folk så himla lite att lägga sin energi på... Det verkar ju inte heller som att ni ska ha ett särskilt avvikande eller "konstigt" bröllop efter vad du skrivit här, jeeze! Drömmer Stå på dig! {#emotions_dlg.flower}
    Nää precis och ingen av dom lägger ner en krona på våran mat eller andra pryttlar så varför inte bara gå dit och njuta av dagen istället för att reta upp sig på hur mkt pengar och tid vi lagt ner.Förstår mig inte på folk
    En del verkar sakna uppfostran helt Drömmer
  • Humlan

Åhh pust,, sitter och försöker sy tyll på den underkjolen jag har med ringar. Jag har ju en med släp som jag ska ha i kyrkan ,men sen på festen ska jag byta underkjol så inte klänningen tar upp hela lokalen :P fniss

Men det är inte lätt att sy :-s

• Humlan
    Pinkgrape skrev 2011-07-10 14:46:41 följande:
    Är det taskigt att leta ny solist innan man avbokat den första?
    Ska vi strunta i att avboka?

Åh, detta blev svårt :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Ni kan inte säga till henne att ni har en budget som bara tillåter en viss summa och fråga om hon kan möta er där ?

Våran solist tar bara 200 kr hon + att jag ger 200 kr till en tjej som ska överasska min man i kyrkan med en låt. Jag har valt "Fly on the wings of love"
    Däremot hade jag tänkt spela in en låt på Cd och ge min man på morgonen efter. men attans så dyrt det va
    Minsta är 1000 kr
  • Humlan

Åhh va irriterad jag blir på folk som bara ändrar utan att berätta .. Först skulle jag möta solisten som ska junga den hemliga överasskningslåten för gubben i kyrkan.Hon kom inte
    sen när jag kommer hem då ser jag att hon skickat ett mess på datorn att hon vill ha mer pengar

Från 200 kr som vi kom överens om till 500 kr.Jag tycker inte man gör så , även om beloppet inte är så högt så jag skrev det till henne nu så få se vad hon säger . Erbjöd henne 250 kr + gratis skjuts till och från kyrkan.

Usch sån dålig dag jag har-Tiden bara rinner iväg och jag får inte mkt gjort tycker jag.

Hur går det för er andra ?

• Humlan
    Red skrev 2011-07-11 15:56:45 följande:
    Så dåligt! Både att inte komma och att höja priset i efterhand. Fast jag tycker nog att det var väldigt billigt fråb början, känner du henne eller har ni gemensamma vänner eller liknande?
    Nää jag hittade henne på grannar.se
    Lite konstigt att hon säger att hon sms mig, när jag inte gett henne mitt mobilnummer tycker jag.

Nää jag undrar jag vad det här är för en
  • Humlan

Sandis va roligt med möhippan =)

Och som att vi inte hade nog med problem så kom nya idag. Nu kan jag inte blogga heller längre för att  m2b's bror & mor har hittat dit fast jag inte angett bloggen för dem eller har namn . Fattar inte HUR dom hittat den :-s

Anyhow så har jag Bla skrivit att den som hjälper oss med maten fick en flaska cognac som tack.. men det skulle jag ju inte ha skrivit för m2b's mor har ju oxå hjälp och vad får HON :-s jag blir så jääkla less på folk. Det här är ju rena rama dagis fasonerna och dom kallar sig VUXNA,.., Nää nu tappa jag sugen att blogga med när man måste tänka på varje litet ord man skriver Rynkar på näsan

VARFÖR VARFÖR kunde vi inte ha gift oss utomlands för som jag ville Rynkar på näsan.Det är ju gubben som inte ville blåsa sin släkt på fest :-s

Nu har jag suttit och sytt 2 överdrag till. Till stolarna. Men det börjar bli dags att slå ihop sina blå några tim

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!