• Tessan01

18 Juni!

Ja 25 dagar kvar då :D

Fler som gifter sig då?

• Svar på tråden 18 Juni!
  • Loppansson

Det pirrar i magen bara man tänker på att snaaaart så, står vi där!! :) Men vi har nog allt fixat och klart, bara att dekorera lokalen men det kan vi ju ändå inte göra förän dagen innan... Så himlans skoj och spännande! Det blev ännu mer verkligt att det är snart, då mina vänner hippade mig i helgen som var :) Lycka till allihopa!!!

• Junibrud11

Jag med!

Det är så spännande!! Lite nervös men det mesta är fixat så det är bara att njuta Glad

• venezuela06

Bordsplaceringen påbörjad,tar tid att hitta rätt till 85 gäster.
    Fixa med festhäftet
    Prata med dj om musik
    Öva dans med m2bSkrattande
    Printa ut festhäftet,och bordsplaceringslappar

tja och allt annat smått och gott...

Börjar nästan bli nervös när man tänker på att det e så nära. Blev inte bättre idag när jag hade mailkontakt med vår präst som började ifrågasätta vårt val att min pappa ska lämna över mig,något jag kollade upp med kyrkoherden redan i oktober så det skulle vara ok!! Nu säger hon att svenska kyrkan motsätter sig detta!!

ÅÅÅ mina bridzilla-nerver går på högvarv..Man vill ju inte bli ovän med prästen direktGlad

• Emblas Mamma
    venezuela06 skrev 2011-05-24 16:06:10 följande:
    Börjar nästan bli nervös när man tänker på att det e så nära. Blev inte bättre idag när jag hade mailkontakt med vår präst som började ifrågasätta vårt val att min pappa ska lämna över mig,något jag kollade upp med kyrkoherden redan i oktober så det skulle vara ok!! Nu säger hon att svenska kyrkan motsätter sig detta!!

ÅÅÅ mina bridzilla-nerver går på högvarv..Man vill ju inte bli ovän med prästen direktGlad
    hmm..?
    har ni redan okmmit överrens?
    Vad jobbigt att behöva ändra i sista minuten! Var inte prästen också med på det från början? :)
  • venezuela06

Detta var inte några bekymmer i oktober bara att de ville informera om om betydelsen bakom överlämnandet vilket är helt ok för oss...vi har ju våra anledningar till varför jag vill ha pappa vid min sida...Schemat för prästerna var inte lagt då utan det gjordes nog typ i mars eller något...
     jaja det löser sig nog,hade bara varit skönt att slippa ta i så här nära inpå...Det finns tack och lov fler präster i den församlingen om hon tokvägrar...

• misscat81

18 juni här med! Börjar verkligen kännas att det är slutspurten nu! I kväll ska vi fixa med festprogrammen och bordsplaceringskorten.
    En gästbok ska jag göra också. Hade tänkt göra en bordsplaceringstavla, men jag tror jag struntar i det faktiskt. Har ingen inspiration, och det känns inte så nödvändigt då vi bara har 40 gäster.
    Det som är kvar annars är:

*Köpa alkohol
    *Transport för oss från vigseln till festlokalen. Har några förfrågningar ute, men inget bestämt ännu...
    *Baka tårtbottnar till bröllopstårtan
    *Göra klart musiklistan
    *Välja ut foton på mig och m2b som ska visas med projektor under festen.

Vi har inte bestämt om jag och m2b ska dansa första dansen eller inte ännu. Sambon är tveksam (han dansar *aldrig*), och jag vill inte att han ska behöva göra något han inte känner sig bekväm i, men tycker ändå att det vore mysigt om vi kunde göra det... Ingen vals då utan en vanligt, enkel tryckare.

• wiii

Vi med!
    har kvar att
    laga en del av maten
    beställa alkohol på systemet
    Bordsplacering
    träffa vigselförättare, fotograf och toastmaster
    Sätta ihop musiklista

• jkbr

vi med :)  jag får ont i mage av att tänka på det !
    fast vi hade så lång tid på oss så har jag masa kvar!
    Men det viktigaste är gjort. alla vigsel program och fest häfte? måste man ha det?

• josse80

En till som gifter sig den 18/6...
    En hel del planering kvar men samtidigt känns det som saker och ting har börjat falla på plats! Har i dag bokat resa, några dagar efter bröllopet åker hela familjen till Sicilien. Detta är bara ett litet smakprov fram till den stora bröllopsresan.

Vill passa på att tillägga att även vi har kollat upp detta med att min pappa ska föra mig fram i kyrkan eftersom det har varit mycket viktigt för mig. Svenska kyrkan strävar efter jämnlikhet och det är därför främmande för dem att fadern leder fram. DOCK är det så att det är upp till prästen att bestämma. Vi ska gifta oss i kyrkan och för vår präst är detta helt ok! Om det inte blir till bekymmer så kolla med en annan präst!

• Binis11

En till här =)

Träffade vår präst idag och det känns kanon!

Vi har lite kvar att fixa men det är ganska lugnt.

Ska alla ha vigselprogram och festhäfte? Vi tänkte inte ha det

Svar på tråden 18 Juni!