18 Juni!
Ja 25 dagar kvar då :D
Fler som gifter sig då?
Ja 25 dagar kvar då :D
Fler som gifter sig då?
Väldigt fina rosor!
Och vad jobbigt att inte ha vigselförättare än...Kan ni inte ta kontakt med dom själva? brukar kännas bättre när man själv kan påverka tycker jag istället för att gå och vänta på att någon annan ska göra det :)
Vi har kvar att hitta några låtar till till spotifylistan och lägga låtarna i en bra ordning, göra klart bordsplaceringen, och köpa öl på systemet.
Sen så ska vi ju laga maten själva, allt som kan förberedas är klart men såser och sallader och så kommer vi att behöva göra på fredag. Skrev en lista igår på vad som ska göras på torsdagen och fredagen och jisses vad vi får ligga i! Men med lite hjälp från våra föräldrar ska vi nog få ihop det :)
Tack!
Ja vi ska med till systemet! Har glömt det hur länge som helst,
ska köpa vin till maten där.
Vi köpte allt i Tyskland utom vinet till middagen. Mest för att det var ungefär samma pris och vi tänkte att vi kunde ju lämna tillbaka överblivet vin till systemet igen! :)
Vidare ska vi köpa lite snacks och godis till kvällen/natten sen :)
ja vi ska också köpa lite snacks och så, och så det som behövs till maten som inte är klar då. Men det får göras på onsdag så att salladen är så fräsch som möjligt!
Vi var på systemet igår och köpte allt annat, men flaken med öl fick inte plats samtidigt så vi får åka dit en gång till.
Känns som att man kommer att få köra många vändor mellan hemmet och lokalen på fredag för att få dit allt!
Vi var på systemet igår och köpte all öl och vin. Ska köpa cider, mousserande och lite whiskey+bailey's också. Sen ska vi organisera musiken lite mer. På onsdag åker vi upp till värmland till sambons föräldrar där vi ska vara, då ska vi köpa det sista i matväg på vägen upp. Annars känns det som att vi är på banan! Lite orolig för vädret bara, prognosen säger regn hela veckan i värmland...
Inte kan smhi/yr/klart hålla fast vid en prognos heller. sen i torsdags har det sett ut så här: Regn -sol-regn-mulet-sol-regn och nu senast sol. Vi fpr helt enkelt se, inget vi kan styra över ju :)
Igår jade sambon och jag en heldag på stan, vi köpte allt som var kvar så nu är vi "färdiga" med det. Ska bara köpa mjölk till kaffet och frukt till sangrian. Det får vi göra på fredag.
Festprogrammen har jag skrivit ut idag o ska bara häfta, sen är det mesta färdigt. Det vi har kvar är att ställa iordning lokalen, duka o dekorera och så, och så fixa högtalare. Annars är detmesta klart :9
Påtal om handla, får man fråga om er budget? och om ni har hållt den?
Vi hade en budget på ca 40000:- och vi hamnar strax ovanför. Vi är 108 gäster och gör fördrink och tilltugg själva, resten har vi catering :)
Vi hade på 30 000 för 60 gäster, hamnar nog nån tusenlapp över det..
vi har satt budget på 50000 för 60 gäster men hamnar snarare på 40000, om inte vi sätter sprätt på pengarna sista veckan nu =) Nöd grejer som dyker upp ?
Bröllopsvecka :)
'Igår gjorde jag klart festprogrammen och bordsplaceringskartan, och låtlista till dansen.
Nu är det bara små små detaljer kvar, Och som jag längtar!!!! :)
Ja! Bröllopsveckan var ordet! :D
Sitter här och skriver ut festhäften nu! Riktigt fina blir dom! Är så stolt :)
HAr skrivit ut 30 snart. Det tar jättelång tid. Har färg och bilder i på alla sidor och måste sitta och vända dom, skriver på fram och baksida + att jag har två sidor på en sida så att säga.
Men det blir bra!
Samtidigt som jag passar på skrivaren försöker jag vika några servetter till!
Snart ska vi in till stan och handla vin och andra smådetaljer till det som är kvar!
Ikväll ska vi allihopa till kyrkan, alltså brudföljet,
vi ska öva på att gå in och var vi ska ställa oss hän, och hur vi går ut mm.
Ska även räkna fönstren och kyrkbänkar till mamma som ska plocka blommor! :)
Nu börjar jag bli nojig om småsaker som inte borde hända dagarna innan bröllopet:)
Som att stuka foten,få nackspärr eller något annat som jag aldrig drabbats av innan...men som säkert skulle göra entre lagom till helgen
Min son(10 mån) lyckades givetvis trilla och få ett blåmärke på hela högerkinden och dottern (3år) hitta en vattenfast touch som hon målade sig med på hela överkroppen och händer...hon var ett lejon ju!!
Men vi blir nog gifta ändå ska ni se,med nackspärr ,kryckor och lejon....5 dagar kvar!!! Wiiii..