• Mariamilena80

Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??

Vilken av dessa tycker du att jag ska välja att ha på ett bröllop jag är bjuden till??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-15 09:36
    Obs!!! Klänningarna kommer att vara knälånga på mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 19:32
    Första klänningen var lite stor i omfång, men den var jätte skön. Så jag har sparat den, men om den kommer bli aktuell på bröllopet vet jag ej än.
    Den andra klänningen var mörk apricos i färgen och brösten fick inte på långa vägar plats, så den klänningen är tillbaka skickad.
  • Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??
  • Zelmah

Ser väääldigt korta ut. På bröllop bör kjolen gå till knät som kortast. Gärna under knäet. Men går de till knät på dig för att du är kortare så funkar det ju.
    Tvåan ser nästan ut som en (mus)kort brudklänning så den hade jag inte valt då man inte vill konkurrera med bruden och gärna inte heller bjuda på oanständiga trosflashningar....
    Ettan i så fall aningen längre och mer välklädd. Är du mörkhårig? Och framförallt, vad är klädkoden på bröllopet? Det avgör ju om klänningarna passar sig att bära...

• Syrinx
    Zelmah skrev 2011-06-13 22:01:00 följande:
    Och framförallt, vad är klädkoden på bröllopet? Det avgör ju om klänningarna passar sig att bära...
    Ja, det undrar jag också.

Min allmänna reflektion är att de är båda alldeles för korta. Zelmah har helt rätt i att en klänning till alla formella tillställningar ska gå till knäet eller nedanför, och så beror längden på klädkod. Dessutom är nr 2 för ljus, tycker jag, för att passa till ett bröllop där man ju ska undvika vitt och de ljusa färger som kan misstas för vitt.
    Det finns så många snygga klänningar som är färgstarka och härliga, och dessutom lite mer klädda!

Till en sommarfest tycker jag däremot att tvåan är snygg  
  • Aniara4
    Syrinx skrev 2011-06-13 22:08:24 följande:
    Min allmänna reflektion är att de är båda alldeles för korta. Zelmah har helt rätt i att en klänning till alla formella tillställningar ska gå till knäet eller nedanför, och så beror längden på klädkod.
    Instämmer, den bör åtminstone vara i närheten av knät vilket ingen av klänningarna ovan ser ut att vara! Och i kyrkan bör man täcka axlarna med en sjal eller bolero om man vill vara korrekt.
  • Mariamilena80
    Mace skrev 2011-06-13 21:46:19 följande:
    Vad har du själv för färger? Det avgör ju ganska mycket, för båda klänningsfärgerna är lite svåra att bära upp.

Tycker också tvåan ser ut att vara väldigt ljus för ett bröllop. Och de är på tok för korta, men om du också är kort går det säkert bra.  
    Jag är lite lik första tjejen, inte lika lång eller riktig lika snygg;)=).
    1,59 lång, normalvikt, ganska stor byst. Mörkbrunt hår till svanken. Bruna ögon och lite solbränd.
    Så färg mässigt bär jag nog upp båda klänningarna. Men som sagt den rosa kanske är lite för ljus.
    Ett annat bröllop jag var på hade jag en ljus beige klänning, kände sig inte helt galet.
    Trodde att så länge man inte har vitt så är alla andra färger ok??
  • Mariamilena80
    Zelmah skrev 2011-06-13 22:01:00 följande:
    Ser väääldigt korta ut. På bröllop bör kjolen gå till knät som kortast. Gärna under knäet. Men går de till knät på dig för att du är kortare så funkar det ju.
    Tvåan ser nästan ut som en (mus)kort brudklänning så den hade jag inte valt då man inte vill konkurrera med bruden och gärna inte heller bjuda på oanständiga trosflashningar....
    Ettan i så fall aningen längre och mer välklädd. Är du mörkhårig? Och framförallt, vad är klädkoden på bröllopet? Det avgör ju om klänningarna passar sig att bära...
    Klädkod: Kavaj
  • Pinkgrape

Min röst faller på den första klänningen, men även jag tycker att den är i absolut kortaste laget.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Annooo
    Röstar på nr 2, otroligt fiiin! :)
  • Mariamilena80

Ett 2år gammalt kort, där jag var på ett annat bröllop. Klänning var beige, ser betydligt ljusare ut på bilden än i verkligheten. Men jag hade kortare och ljusare hår här. Nu är håret väldigt mörkt och längre.

• Pinkgrape
    Mariamilena80 skrev 2011-06-13 22:48:49 följande:
    Ett 2år gammalt kort, där jag var på ett annat bröllop. Klänning var beige, ser betydligt ljusare ut på bilden än i verkligheten. Men jag hade kortare och ljusare hår här. Nu är håret väldigt mörkt och längre.

Jättefin klänning, men jag hade nog tagit lite illa upp om någon gäst dykt upp i något så ljust faktiskt. Jag kanske är jättelöjlig, men så är det.

Du kan inte tänka dig något alls med lite mer färg? :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Nikkita

Jag tycker absolut att du kan ha 1:an, är det ett kyrk bröllop eller borgerligt? Jag personligen tycker inte att det spelar någon roll. Du hade fått ha den på mittbröllop iaf Flört är inte så petig med sådant! Dessutom tror jag längden på 1an blir bra, blir vanligare & vanligare att visa LITE mer hud även i kyrkan nu för tiden!
    Tror du att den 1a klänningen klär dig & blir längre än på bilden så kör på den, super fin Skrattande

Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??