• Mariamilena80

Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??

Vilken av dessa tycker du att jag ska välja att ha på ett bröllop jag är bjuden till??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-15 09:36
    Obs!!! Klänningarna kommer att vara knälånga på mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 19:32
    Första klänningen var lite stor i omfång, men den var jätte skön. Så jag har sparat den, men om den kommer bli aktuell på bröllopet vet jag ej än.
    Den andra klänningen var mörk apricos i färgen och brösten fick inte på långa vägar plats, så den klänningen är tillbaka skickad.
  • Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??
  • sunshine83
    förlovadflicka skrev 2011-06-19 22:46:52 följande:
    Fast den första är för lång för klädkoden och den andra för kort...
    det finns olika klänningar inte bara dem. det är bara att söka på festklänningar så kommer massa upp.
  • Å och D

De är väldigt korta båda två.... Vad säger klädkoden?

• Pinkgrape
    sunshine83 skrev 2011-06-20 15:34:33 följande:
    hahaha....vi brukar ha såna kläder till bröllop det kallas för glamour, klass,
    du vet när viktoria gifte sig, vad hadde hennes gäster på sig????
    dem hade långa eleganta klänningar. sån typ av klänningar brukar vi också ha när vi har bröllop.
     vad brukar du ha på dig på bröllop? nattline som den ovan?? eller en vardags klänning som man brukar ha när man går till jobbet????

visa 1 klänning som du tycker är SKIIIT fin och finaste du har sett????

=)  
    Saken är den att angiven klädsel sätter tonen för vad man bör ha på sig på ett bröllop. Det är nog trots allt väldigt få som har bröllop som kan mäta sig med det kungliga bröllopet. Det lämpar sig inte alltid att ha aftonklänning eller kläder med mycket glitter och sådant. Som gäst är det bäst att klä sig efter klädkoden brudparet har satt, då spelar det ingen roll om du som gäst egentligen helst hade velat komma i en liknande klänningen som tex den översta du la in här.

På vårt bröllop har vi valt klädsel kavaj, vilket innbär att om en gäst skulle dyka upp i sådan klänningen har den inte följt klädkoden och kommer därför förmodligen inte "passa in" bland de övriga gästerna och tonen vi valt för vårt bröllop.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Mariamilena80
    sunshine83 skrev 2011-06-20 15:34:33 följande:
    hahaha....vi brukar ha såna kläder till bröllop det kallas för glamour, klass,
    du vet när viktoria gifte sig, vad hadde hennes gäster på sig????
    dem hade långa eleganta klänningar. sån typ av klänningar brukar vi också ha när vi har bröllop.
     vad brukar du ha på dig på bröllop? nattline som den ovan?? eller en vardags klänning som man brukar ha när man går till jobbet????

visa 1 klänning som du tycker är SKIIIT fin och finaste du har sett????

=)  
    Den första klänningen passar ej då den är lång och under denna klädkod är det kortklänning som gäller.
    Den andra klänningen ser lika kort ut som mina och de var alldeles för kort enligt nästan alla här. Och den var faktiskt en av fulaste klänningar jag sett. Ser ingen glamour eller klass i den klänningen alls. Men det är min åsikt.

Jag brukar varken sova eller ha sådanna klänningar till jobbet.

Jag har faktiskt ingen klänningen att visa som jag tycker är skiiit fin och det finaste jag sett, då jag inte stött på en sådan klänning.
  • Therese R
    Hej, jag tycker det första klänningen är fantastisk! Vart kommer den ifrån?

Mvh Therese

Mariamilena80 skrev 2011-06-13 20:52:58 följande:
    Vilken av dessa tycker du att jag ska välja att ha på ett bröllop jag är bjuden till??

Första klänningen var lite stor i omfång, men den var jätte skön. Så jag har sparat den, men om den kommer bli aktuell på bröllopet vet jag ej än.
    Den andra klänningen var mörk apricos i färgen och brösten fick inte på långa vägar plats, så den klänningen är tillbaka skickad.
    Mariamilena80 skrev 2011-06-13 20:52:58 följande:

• sunshine83
    Pinkgrape skrev 2011-06-20 15:52:24 följande:
    Saken är den att angiven klädsel sätter tonen för vad man bör ha på sig på ett bröllop. Det är nog trots allt väldigt få som har bröllop som kan mäta sig med det kungliga bröllopet. Det lämpar sig inte alltid att ha aftonklänning eller kläder med mycket glitter och sådant. Som gäst är det bäst att klä sig efter klädkoden brudparet har satt, då spelar det ingen roll om du som gäst egentligen helst hade velat komma i en liknande klänningen som tex den översta du la in här.

På vårt bröllop har vi valt klädsel kavaj, vilket innbär att om en gäst skulle dyka upp i sådan klänningen har den inte följt klädkoden och kommer därför förmodligen inte "passa in" bland de övriga gästerna och tonen vi valt för vårt bröllop.
    ni kanske brukar ha teman och klädkoder som ni måste följa. som jag inte har hört talas om.
    konstigt att man har det tycker jag. 

okej, vi säger att hon har skrivit kort klänning som klädkod. du kan ha andra mer eleganta klänningar.  
    dem ovan tycker jag är för enkla.

exempelvis dessa två... kanske du tycker om. det finns i andra färger också.

• sunshine83

• sunshine83

• Pinkgrape
    sunshine83 skrev 2011-06-20 22:50:39 följande:
    ni kanske brukar ha teman och klädkoder som ni måste följa. som jag inte har hört talas om.
    konstigt att man har det tycker jag. 

okej, vi säger att hon har skrivit kort klänning som klädkod. du kan ha andra mer eleganta klänningar.  
    dem ovan tycker jag är för enkla.

exempelvis dessa två... kanske du tycker om. det finns i andra färger också.

Det är inte konstigt, det är tradition och vett och etikett.
  • sunshine83
    Pinkgrape skrev 2011-06-20 22:54:17 följande:
    Det är inte konstigt, det är tradition och vett och etikett.
    okej era tradition. som jag tyvärr tycker är konstigt och VÄLDIGT konstigt
    vad går era bröllop ut på???

sitta och äta mat och dricka om jag inte minns fel?

Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??