• Mariamilena80

Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??

Vilken av dessa tycker du att jag ska välja att ha på ett bröllop jag är bjuden till??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-15 09:36
    Obs!!! Klänningarna kommer att vara knälånga på mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 19:32
    Första klänningen var lite stor i omfång, men den var jätte skön. Så jag har sparat den, men om den kommer bli aktuell på bröllopet vet jag ej än.
    Den andra klänningen var mörk apricos i färgen och brösten fick inte på långa vägar plats, så den klänningen är tillbaka skickad.
  • Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??
  • förlovadflicka
    sunshine83 skrev 2011-06-20 22:50:39 följande:
    ni kanske brukar ha teman och klädkoder som ni måste följa. som jag inte har hört talas om.
    konstigt att man har det tycker jag.

okej, vi säger att hon har skrivit kort klänning som klädkod. du kan ha andra mer eleganta klänningar.
    dem ovan tycker jag är för enkla.

exempelvis dessa två... kanske du tycker om. det finns i andra färger också.
    Jag fattar inte, du pratar om att "vi" brukar ha sådana klänningar och "ni" brukar ha sådana... Vilka är vi och ni? :P
  • Pinkgrape
    sunshine83 skrev 2011-06-20 22:58:40 följande:
    okej era tradition. som jag tyvärr tycker är konstigt och VÄLDIGT konstigt
    vad går era bröllop ut på???

sitta och äta mat och dricka om jag inte minns fel?

Våra bröllop går ut på att fira brudparet och deras kärlek. Det gör man bland annat genom att respektera valen som brudparet har gjort inför sin stora dag, tex genom att dyka upp i angiven klädkod.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • sunshine83
    Aniara4 skrev 2011-06-20 23:01:04 följande:
    Och något som alla med en halv gnutta allmänbildning känner till.
    allmänbildning hahaha

så du menar att du känner till alla bröllop hur dem går till och hur dem ser ut i alla olika kulturer?  

om du gör det. då är du allmänbildad :) och inte jag???  
  • Aniara4
    förlovadflicka skrev 2011-06-20 22:59:49 följande:
    Jag fattar inte, du pratar om att "vi" brukar ha sådana klänningar och "ni" brukar ha sådana... Vilka är vi och ni? :P
    Undrade samma sak, vilka "vi" och vilka "ni"???
  • sunshine83
    Pinkgrape skrev 2011-06-20 23:04:24 följande:
    Våra bröllop går ut på att fira brudparet och deras kärlek. Det gör man bland annat genom att respektera valen som brudparet har gjort inför sin stora dag, tex genom att dyka upp i angiven klädkod.
    ajaa ni kanske har en annan kultur och tradition som jag inte är van vid.. 

ni får göra och uppträda er som ni vill och som ni har blivit upp lärda till .  
  • sunshine83
    förlovadflicka skrev 2011-06-20 22:59:49 följande:
    det jag menar med ni det är människor som har exempelvis; klädkoder, har på sig vardags klänningar till bröllop och sådant. och där bröllopet går ut på att endast äta och dricka

det jag menar med vi det är människor som har på sig aftonklänningar, brudparet fixar ofta enorm stor lokal där mer än 200 gäster är bjudna och alla gästerna fixar sig och gör sig fina för både sig själva och för brudparet.  
    och där dans är i fokus och inte mat och dricka.  =)
  • förlovadflicka
    sunshine83 skrev 2011-06-20 23:15:13 följande:
    det jag menar med ni det är människor som har exempelvis; klädkoder, har på sig vardags klänningar till bröllop och sådant. och där bröllopet går ut på att endast äta och dricka

det jag menar med vi det är människor som har på sig aftonklänningar, brudparet fixar ofta enorm stor lokal där mer än 200 gäster är bjudna och alla gästerna fixar sig och gör sig fina för både sig själva och för brudparet.
    och där dans är i fokus och inte mat och dricka. =)
    Ok, de flesta av folk på den här sidan är av typen "ni" med vissa undantag, kan vara bra att ha i åtanke :)
  • sunshine83
    förlovadflicka skrev 2011-06-20 23:21:15 följande:
    Ok, de flesta av folk på den här sidan är av typen "ni" med vissa undantag, kan vara bra att ha i åtanke :)
    aa jag märkte det efter ett tag. 
    synd, tråkigt.  
  • Aniara4
    Mariamilena80 skrev 2011-06-16 15:49:38 följande:
    Tack Darling, 1:an var lite stor i omkretsen, men den behåller jag=) Fast den kanske inte blir aktuellt på den dagen.
    Nummer 2: Var ganska mörk apricot i färgen och brösten fick ej plats, så den har skickats tillbaka.
    Svårt att beställa=)
    Jag föreslår att vi återgår till trådstartaren, och vad hon ska ha på sig på det stundande bröllopet med klädkod kavaj. Ingen av klänningarna verkar passa så bra, så någon kanske har ett tips om en annan i samma stil fast kanske lite längre?
  • Pinkgrape
    sunshine83, vad bra att du trivs med typen av bröllop som "ni" har, vilka ni nu är, men jag tycker inte det är riktigt rätt av dig att klanka ner på andras val av bröllop och bröllopsfester, klädsel mm. Hurvida en fest är rolig eller inte har inte med klädsel, mat eller hur många gäster det är, eller hur påkostat det är för den delen. det är människorna och vad de har för inställning.
  • förlovadflicka
    sunshine83 skrev 2011-06-20 23:24:41 följande:
    aa jag märkte det efter ett tag.
    synd, tråkigt.
    Jaså? Det tycker inte jag. Och inte större delen av svenska folket heller vad det beträffar...
  • Mariamilena80
    Therese R skrev 2011-06-20 22:04:53 följande:
    Mariamilena80 skrev 2011-06-13 20:52:58 följande:
    Vilken av dessa tycker du att jag ska välja att ha på ett bröllop jag är bjuden till??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-15 09:36
    Obs!!! Klänningarna kommer att vara knälånga på mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 19:32
    Första klänningen var lite stor i omfång, men den var jätte skön. Så jag har sparat den, men om den kommer bli aktuell på bröllopet vet jag ej än.
    Den andra klänningen var mörk apricos i färgen och brösten fick inte på långa vägar plats, så den klänningen är tillbaka skickad.
    Den kommer från Nelly=)
  • sunshine83
    Pinkgrape skrev 2011-06-20 23:28:20 följande:
    sunshine83, vad bra att du trivs med typen av bröllop som "ni" har, vilka ni nu är, men jag tycker inte det är riktigt rätt av dig att klanka ner på andras val av bröllop och bröllopsfester, klädsel mm. Hurvida en fest är rolig eller inte har inte med klädsel, mat eller hur många gäster det är, eller hur påkostat det är för den delen. det är människorna och vad de har för inställning.
    Ursäkta
    Jag klankar ingen!  jag bryr mig inte hur ni gör på era bröllop eller vad ni äter dricker osv. det är eran ensak
    MEN om någon frågar exempelvis: Mariamilena80 vilken klänning hon ska ha på sig på ett bröllop då får man kommentera om man vill, hon skickate ut denna fråga till alla som är medlemmar. 
    då gav jag min åsikt och sa vad jag tycker. samma som alla andra här. 
    dem flesta tycker att det är fint men inte jag då har jag rätt och säga det.,men det betyder inte att jag klankar ner människor bara för att jag säger vad jag tycker. sen gav jag exempel på klänningar som jag tycker då började alla bli irriterade. vilket jag tycker är konstigt!!  
  • förlovadflicka
    sunshine83 skrev 2011-06-21 11:29:24 följande:
    hahaha....vi säger väl så. hahah

jag tror att du är en sån person när du gick i skolan eller är på jobbet, fester eller liknande, där det är många andra folk runtomkring. då tror jag verkligen att ingen kommer ihåg dig, du glöms bort, du syns inte. ingen kommer ihåg dig. du ska vara glad att du är förlovad . kanske din pojkvän är också en sån typ som inte syns =) =) =)

Jag är en sådan person som man kommer ihåg från skolan, inte för att jag alltid hade flashiga kläder utan för att jag hade MVG i alla ämnen, spelade fyra instrument och jag hade många vänner. Jag föredrar liksom det av någon konstig anledning... Varför blir du sur för att inte alla är ytliga? Och jag menar inte att jag aldrig hade tagit på mig en tjusig aftonklänning, mer än gärna säger jag bara, jag älskar att klä upp mig, även om det verkligen inte är det jag vill bli ihågkommen och noterad för. Men klädkoden till detta bröllopet säger att man inte kan ha sådana klänningar, så det är väl bara att acceptera! Jag tycker också att den första klänningen är för enkel och den andra inte bröllopsmaterial så relaxa!

• Pinkgrape

jag tror att du är en sån person när du gick i skolan eller är på jobbet, fester eller liknande, där det är många andra folk runtomkring. då tror jag verkligen att ingen kommer ihåg dig, du glöms bort, du syns inte. ingen kommer ihåg dig. du ska vara glad att du är förlovad . kanske din pojkvän är också en sån typ som inte syns =) =) =)    
    Och du säger att du inte klankar ner på någon? Det var var otroligt onödigt och elakt skrivet!
  • förlovadflicka
    Pinkgrape skrev 2011-06-21 11:37:01 följande:
    Och du säger att du inte klankar ner på någon? Det var var otroligt onödigt och elakt skrivet!
    Mm, men det är synd om henne också som tydligen tror att man fångar sin blivande man genom att vara snygg... Det är ju verkligen att föredra om de gillar ens inre kvaliteter...
  • Loche

Det där var väl ett påhopp om något?? Och riktigt elakt och dumt skrivet.
Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??