• Mariamilena80

Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??

Vilken av dessa tycker du att jag ska välja att ha på ett bröllop jag är bjuden till??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-15 09:36
    Obs!!! Klänningarna kommer att vara knälånga på mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 19:32
    Första klänningen var lite stor i omfång, men den var jätte skön. Så jag har sparat den, men om den kommer bli aktuell på bröllopet vet jag ej än.
    Den andra klänningen var mörk apricos i färgen och brösten fick inte på långa vägar plats, så den klänningen är tillbaka skickad.
  • Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??
  • Mariamilena80
    helsingebrud skrev 2011-06-15 09:27:22 följande:
    står det även hur lång klänningen är i de olika storlekarna, anars är det ju omöjligt för dig att veta hur lång den blir på dig
    Självklart=) Annars hade jag inte vetat och vågat beställa.

Jag återkommer när jag fått hem klänningarna och när jag bestämt mig, om det blir en av dem eller min förra.

Tråkigt bara att folk ska vara så negativa.
  • Pinkgrape
    Mariamilena80 skrev 2011-06-15 09:33:51 följande:

Jag återkommer när jag fått hem klänningarna och när jag bestämt mig, om det blir en av dem eller min förra.

Du får gärna visa bilder av dig i klänningarna. Som jag skrev mycket tidigare också, den första klänningen är jättefin!, förutsatt att den blir något längre på dig :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Semlorna
    Mariamilena80 skrev 2011-06-15 09:33:51 följande:

Du har inte funderat på varför du får övervägande negativa svar?
  • Stina123

Nr 1 ser riktigt snygg ut med rätt assecoarer. Stilmedveten. Nr 2 passar bättre vid ett annat tillfälle, t ex i mIdsommar.

• Mariamilena80
    Pinkgrape skrev 2011-06-15 09:39:08 följande:
    Du får gärna visa bilder av dig i klänningarna. Som jag skrev mycket tidigare också, den första klänningen är jättefin!, förutsatt att den blir något längre på dig :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Absolut=)
    Det är svårt att veta exakt hur de ser ut i verkligheten, men jag väntar ivrigt på att få hem dem.
  • Mariamilena80
    Semlorna skrev 2011-06-15 09:45:15 följande:
    Du har inte funderat på varför du får övervägande negativa svar?
    Självklart för att klänningarna är väldigt korta på modellerna. Men jag har skrivit ett antal gånger att klänningarna kommer att sitta kring knät, då jag är kort osv. Men när det gäller färgerna på klänningarna så delar vi ej samma åsikter och jag har heller inte bett om den åsikten om inte färgerna är passande eller ej.
  • Mariamilena80
    Stina123 skrev 2011-06-15 09:59:20 följande:
    Nr 1 ser riktigt snygg ut med rätt assecoarer. Stilmedveten. Nr 2 passar bättre vid ett annat tillfälle, t ex i mIdsommar.
    Tack=)
  • MrsT2011
    Stina123 skrev 2011-06-15 09:59:20 följande:
    Håller med! Välj nr 1 för tusan. Varför ställer du frågan på ett forum om du bara blir ledsen när folk är negativa?
  • Mariamilena80
    MrsT2011 skrev 2011-06-15 10:08:38 följande:
    Håller med! Välj nr 1 för tusan. Varför ställer du frågan på ett forum om du bara blir ledsen när folk är negativa?
    Nä, ledsen blir jag absolut inte.. Trött bara=)
    Jag håller med, 1:an är stilren.. 2:an (förutsätter självklart att den är längre) tycker jag är söt, inte slampig.
  • MuBu
    Mariamilena80 skrev 2011-06-14 10:02:48 följande:
    Sen är jag också sån, skulle inte bry mig ett dugg om vilken klänning mina gäster valt. Hur kort eller vilken färg så länge man inte valt helt vitt.
    Där i mot om nån kom i mysdress eller nått sånt..så kanske jag hade tänkt..oj vad de, de bästa de kunde hitta i garderoben=)
    Tänk bara på att brudparet kanske inte har samma värderingar som dig när det kommer till gästernas klädsel.
    Dom kanske tar illa vid sig om du bär någon av dessa klänningar.

Men jag håller med ovanstående, prova klänningarna på innan du bestämmer dig.
    Dom kan bli jättefina eller som ovan oanständiga.
Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??