• Mariamilena80

Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??

Vilken av dessa tycker du att jag ska välja att ha på ett bröllop jag är bjuden till??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-15 09:36
    Obs!!! Klänningarna kommer att vara knälånga på mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 19:32
    Första klänningen var lite stor i omfång, men den var jätte skön. Så jag har sparat den, men om den kommer bli aktuell på bröllopet vet jag ej än.
    Den andra klänningen var mörk apricos i färgen och brösten fick inte på långa vägar plats, så den klänningen är tillbaka skickad.
  • Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??
  • BloodyDisgusting

Tycker du lugnt kan köra på någon av de där klänningarna. Är inte heller petig, jag bryr mig då inte om klänningen inte går till knän eller är i för ljus kulör. sånt trams skulle jag inte ha tid med på min stora dag.

• förlovadflicka

Klänning? Ser ingen, ser en tunika och ett linne...

• Pinkgrape
    förlovadflicka skrev 2011-06-13 23:19:39 följande:
    Haha var faktiskt det första jag tänkte också :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Aniara4
    förlovadflicka skrev 2011-06-13 23:19:39 följande:
    Mitt första intryck var att nr 2 såg ut som någon som just kommit ut ur duschen och svept en lite för liten handduk omkring sig.
  • Darling Daisy

När man svarar i en sån här tråd utgår man ju alltid från sina egna känslor för vad som är lämplig klädsel, någon tycker att klänningen är för ljus, någon att den är för vågad och ytterligare någon tycker den är jättefin och festlig.

Dock är det ingen som känner dig, brudparet eller de andra gästerna. Därför måste du nog i slutändan själv känna in vad som är lämplig klädsel. 

Det finns ju vedertagna normer inom klädkoderna som kan hjälpa dig, tex att vid "kavaj" ska man ha en klänning, kjol eller byxdress som är finare än vanlig vardagsklädsel, men inte för extravagant heller.
    Tex som den beiga klänningen med svarta boleron som du visade bild på.

• BlomAnna

Nr 2 kan du ha med ett par snygga byxor till.

Tycker de är alldeles för korta båda två och skulle nog undra vad människan tänkte om någon kom i något likande på mitt bröllop.

• BlomAnna
    Darling Daisy skrev 2011-06-14 08:40:10 följande:
    När man svarar i en sån här tråd utgår man ju alltid från sina egna känslor för vad som är lämplig klädsel, någon tycker att klänningen är för ljus, någon att den är för vågad och ytterligare någon tycker den är jättefin och festlig.

Dock är det ingen som känner dig, brudparet eller de andra gästerna. Därför måste du nog i slutändan själv känna in vad som är lämplig klädsel. 

Det finns ju vedertagna normer inom klädkoderna som kan hjälpa dig, tex att vid "kavaj" ska man ha en klänning, kjol eller byxdress som är finare än vanlig vardagsklädsel, men inte för extravagant heller.
    Tex som den beiga klänningen med svarta boleron som du visade bild på.

Du har så rätt.

Något jag tycker man ska tänka på när man går på bröllop är att det ofta är männsikor i många olika åldrar och att man då kanske får tänka på vad man tar på sig. Den äldre generationen uppsakttar kanske (förmodligen) inte väldigt korta och vldigt urringade kläder.

JAg ahr funderat mycket på tjejer som väljer så kort klänningar som på bilden i TS tänker de alltid på när de måste böja sig att inte bara böja sig utan knäa? Är de aldrig rädda för att det ska synas märken på benen  efter en stol när de sutit länge (för oftast bärs klänningarna utan strumpbyxor). Förstår tjejerna att så korta kjolar utlöser reaktioner hos män? Säger inte att man inte ska kunna ha kort kjol för att vissa män inte akn kontrollera sig men har man tänkt tanken?

Blev lite OT där...

• Silverglitter

Spontant ingen av dem.

Jag tycker den första ser ut att vara i ganska tråkigt material (trikå?) och tråkig färg, även om klänningsmodellen var väldigt fin.
    Klänning nummer två känns i mina ögon helt enkelt lite "fjortis", det har nog att göra med både längden och materialet (men jag förstår att den blir längre på dig). Jag skulle väl iofs inte reagera om min 18-åriga kusin hade den klänningen på mitt bröllop.

Men egentligen så tycker jag att det är helt omöjligt för oss som inte känner dig att veta vad du passar i och vad som passar på det bröllop du ska på. Vi har ju dessutom alla olika smak och stil, så vad man tycker passar är nog ganska individuellt ändå i slutändan.

• 2011bröllop

Fina men verkligen för korta att ha på ett bröllop tycker jag  !

• Mariamilena80

Jag tror jag återkommer med med bilder på klänningarna när jag fått hem dem och har dem på mig=)

Jag skulle aldrig sätta på mig en klänning som är mycket längre än till knät, max ett par centimeter under knät, för det är inte jag. Och jag är redan kort och har rätt korta ben.
    Sen ogillar jag mycket färger, håller mig oftast mest till beige, grått, vitt och svart...tråkigt..men det är jag=)

BloodyDisgusting skrev 2011-06-13 23:17:54 följande:
    Tycker du lugnt kan köra på någon av de där klänningarna. Är inte heller petig, jag bryr mig då inte om klänningen inte går till knän eller är i för ljus kulör. sånt trams skulle jag inte ha tid med på min stora dag.
    Sen är jag också sån, skulle inte bry mig ett dugg om vilken klänning mina gäster valt. Hur kort eller vilken färg så länge man inte valt helt vitt.
    Där i mot om nån kom i mysdress eller nått sånt..så kanske jag hade tänkt..oj vad de, de bästa de kunde hitta i garderoben=)
Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??