• Mariamilena80

Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??

Vilken av dessa tycker du att jag ska välja att ha på ett bröllop jag är bjuden till??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-15 09:36
    Obs!!! Klänningarna kommer att vara knälånga på mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 19:32
    Första klänningen var lite stor i omfång, men den var jätte skön. Så jag har sparat den, men om den kommer bli aktuell på bröllopet vet jag ej än.
    Den andra klänningen var mörk apricos i färgen och brösten fick inte på långa vägar plats, så den klänningen är tillbaka skickad.
  • Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??
  • Mariamilena80
    Semlorna skrev 2011-06-14 12:33:42 följande:
    Jaja, hoppas bara du förstår att du säkert stöter dig lite med folk om du kommer klädd sådär.  Luften är fri...
    Självklart är luften fri och även åsikterna.
  • Aniara4
    Mariamilena80 skrev 2011-06-14 11:32:08 följande:
     Kvinnor bär klänning, kjol, dräkt eller byxdress som är elegantare än vanlig vardagsklädsel och runt knälång.
    Notera de sista två orden. Runt knälång. Ingen av klänningarna på bilderna ser ut att komma någonstans i närheten av knät.
  • Strawberry

Jag tycker att den andra är både för kort och för ljus för ett bröllop, den ser nästintill vit ut!

• sasssyy

Det handlar ju lite om hur klänningarna sitter på dig också.. själv hade jag tyckt att det var osmakligt med så korta klänningar på en vigsel... du säger att de går till knäna på dig vilket är underligt, är du 130 cm? De brukar ha en standardiserad längd där det skiljer 5-6 cm mellan storlekarna för meningen är ju att klänningen ska sitta hyffsat likadant oavsett om man har xs eller xl i storlek.

Sätt gärna in bilder på dig själv i resp klänning så är det lättare att avgöra men rent spontant ser jag inte hur det skulle vara möjligt att någon av dessa klänningarna har vad man i sammanhanget kallar "passande längd" dvs runt knäet.

Du är säkert jättefin i båda, men när man får äran att närvara vid någons bröllop så bör man anpassa sig lite till vad som anses passande i just det sammanhanget, och klädkod kavaj indikerar ju knälång kjol.

• Mariamilena80
    Aniara4 skrev 2011-06-14 23:41:10 följande:
    Notera de sista två orden. Runt knälång. Ingen av klänningarna på bilderna ser ut att komma någonstans i närheten av knät.
    Klänningarna kommer sluta vid knät på mig då jag är kort och modellerna på bilderna är 1.80 och har xs i storlek. Jag har valt small.
  • helsingebrud
    Mariamilena80 skrev 2011-06-15 09:07:32 följande:
    Klänningarna kommer sluta vid knät på mig då jag är kort och modellerna på bilderna är 1.80 och har xs i storlek. Jag har valt small.
    hur kan du veta att de är 180 cm
    har du fått måtten på klänningarna så att du vet att de blir så betydligt längre på dig
    har av erfarenhet märkt att längde inte brukar variera så mycket
  • Mariamilena80
    sasssyy skrev 2011-06-15 06:11:24 följande:
    Det handlar ju lite om hur klänningarna sitter på dig också.. själv hade jag tyckt att det var osmakligt med så korta klänningar på en vigsel... du säger att de går till knäna på dig vilket är underligt, är du 130 cm? De brukar ha en standardiserad längd där det skiljer 5-6 cm mellan storlekarna för meningen är ju att klänningen ska sitta hyffsat likadant oavsett om man har xs eller xl i storlek.

Sätt gärna in bilder på dig själv i resp klänning så är det lättare att avgöra men rent spontant ser jag inte hur det skulle vara möjligt att någon av dessa klänningarna har vad man i sammanhanget kallar "passande längd" dvs runt knäet.

Du är säkert jättefin i båda, men när man får äran att närvara vid någons bröllop så bör man anpassa sig lite till vad som anses passande i just det sammanhanget, och klädkod kavaj indikerar ju knälång kjol.
    Som jag skrivit så är modellerna 1.80 långa och har xs i storlek på klänningen.
    Jag är drygt 20 cm kortare och har valt större storlek. Så detta blir en knälång klänning i mitt fall.
  • Mariamilena80
    helsingebrud skrev 2011-06-15 09:09:15 följande:
    hur kan du veta att de är 180 cm
    har du fått måtten på klänningarna så att du vet att de blir så betydligt längre på dig
    har av erfarenhet märkt att längde inte brukar variera så mycket
    Det står bredvid bilden hur långa modellerna är och vilken storlek på klänning de har.
  • helsingebrud

står det även hur lång klänningen är i de olika storlekarna, anars är det ju omöjligt för dig att veta hur lång den blir på dig

• mariat709

Absolut inte nummer 2 - den är alldeles för kort för att ha på bröllop. Ser ut som ett nattlinne och är för "slampig"

Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??