• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Imke1977

En fråga. Är det någon av er som har tagit en bröllopsförsäkring? Läste om det nyss och visste inte ens att det fanns. :-O Måste man ha det? Eller BÖR man ha det? Det är ju lite pengar som står på spel som sagt.....

• Jalle
    Imke1977 skrev 2011-10-17 11:42:03 följande:
    En fråga. Är det någon av er som har tagit en bröllopsförsäkring? Läste om det nyss och visste inte ens att det fanns. :-O Måste man ha det? Eller BÖR man ha det? Det är ju lite pengar som står på spel som sagt.....
    Nej, visste inte ens att det fanns. Verkar finnas försäkringar för allt, de är duktiga på att tjäna pengar, försäkringsbolagen. I och för sig så är vår bröllopsbudget inte mer än ca 35 000, kanske är skillnad om man lägger ut mycket pengar.
  • Jalle

Budgettips;  Jag ska gifta mig i augusti nästa år. Jag ska ha gula ringblommor, som är min favoritblomma, i min brudbukett som jag för övrigt ska binda själv, eventuellt med någon annat blomma eller gröna blad. Vi ska också dekorera borden med dom, och till corsage (heter det så??).

Jag, min svärmor och min mamma ska hjälpas åt att odla flera olika sorter så att jag kan vara säker på att de blommar lagom till mitt bröllop och att det är rätt färg på dom. Finns massor med sorter, och lättodlade är dom också! Vårt färgtema är gult/mörkblått/vitt. Funderar på att lägga till orange för att gardera mig om det inte blir några gula ringblommor.  Billigare än så blir det inte iaf, för några fröpåsar kostar inte mycket! 

Ringblommans symboliska betydelse är varaktig kärlek....och det vill man ju ha!

• Imke1977

Brudbuketten kommer jag köpa. Men däremot kommer all dekoration ske med bla syréner som blommar överallt där vi bor Det är min favoritblomma. Lavendel och vita blir det. Sen blommar det hur mycket lavendelfärgade andra blommor som helst där vi bor så dom ska oxå användas till pynt. Gäller att spara pengar

Däremot har vi stött på problem nu med fotograf... Vi hade en vän till sambon som skulle fota oss i stort sett gratis. Men nu har han ställt in. och vi vet inte varför.... Så nu vet jag inte vad vi ska göra. Billigaste vi har hittat är 1500 kr. Men han är säsongsarbetare och vet bara att han KANSKE är ledig då :-/ jag menar... det gå rju inte. Han måste ju säga ja eller nej och sen inte ångra sig annars står vi ju där.
    Annars är det ju dryga 3000 kr som jag hittat efter det..... Pust....

• Hanna05
    Imke1977 skrev 2011-10-17 15:54:48 följande:
    Brudbuketten kommer jag köpa. Men däremot kommer all dekoration ske med bla syréner som blommar överallt där vi bor Det är min favoritblomma. Lavendel och vita blir det. Sen blommar det hur mycket lavendelfärgade andra blommor som helst där vi bor så dom ska oxå användas till pynt. Gäller att spara pengar

Däremot har vi stött på problem nu med fotograf... Vi hade en vän till sambon som skulle fota oss i stort sett gratis. Men nu har han ställt in. och vi vet inte varför.... Så nu vet jag inte vad vi ska göra. Billigaste vi har hittat är 1500 kr. Men han är säsongsarbetare och vet bara att han KANSKE är ledig då :-/ jag menar... det gå rju inte. Han måste ju säga ja eller nej och sen inte ångra sig annars står vi ju där.
    Annars är det ju dryga 3000 kr som jag hittat efter det..... Pust....
    3000 kr är billigt för en fotograf. Våran ska ha 12. 000 :P
  • Guffi

På tal om blommor och dekoration... Vilka blommor finns det ute i naturen i maj? Bor i småland btw - det kanske också spelar in...

Precis som några av er skrivit ovan så är ju det ett toppenbra sätt att spara pengar! Iaf tänkte jag att vi kunde dekorera med vilda blomster. Vi har tema grönt och vitt så nåt borde ju gå att hitta...

• Tinzi

Min fotograf är en Hobbyfotograf som jag tycker är jätte duktig! Vår första fotograf skulle ha 3800 :- för 3 timmar, & 25 bilder på skiva, OM vi har råd bokar vi in honom igen, men tror jag ej vi kommer att ha.

Vad tycker ni om min hobbyfotograf som skall vara med från morgonen helt gratis...se hemsida för lite av hennes bilder.

Hon är jätte rar & ställer upp för att få erfarenhet av att fotografera ett bröllop, sa ja fast hon eg redan slutat göra så :)

www.laluce.n.nu/galleri

• thean
    Tinzi skrev 2011-10-17 17:50:27 följande:
    Min fotograf är en Hobbyfotograf som jag tycker är jätte duktig! Vår första fotograf skulle ha 3800 :- för 3 timmar, & 25 bilder på skiva, OM vi har råd bokar vi in honom igen, men tror jag ej vi kommer att ha.

Vad tycker ni om min hobbyfotograf som skall vara med från morgonen helt gratis...se hemsida för lite av hennes bilder.

Hon är jätte rar & ställer upp för att få erfarenhet av att fotografera ett bröllop, sa ja fast hon eg redan slutat göra så :)

www.laluce.n.nu/galleri
    Vilka fina bilder! Var någonstans i landet finns hon? =)
  • Tinzi
    thean skrev 2011-10-17 18:36:57 följande:
    Vilka fina bilder! Var någonstans i landet finns hon? =)
    Göteborg, men hon tackade ja till detta trots att hon bara ville fota ett bröllop nu i vinter å sen var det bra, så jag hade tur :)
  • johannah

Vill tipsa om att Ikea har lite fint pynt nu. Jag köpte silverhjärtan på tråd som dekoration att ha på borden, är nog egentligen julpynt men passar bra ändå!

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)