• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Tinzi

Ett tips är att inte köpa vin i flaskor utan i tetra pack, och sedan hälla upp i flaskor (vi har hämtat en hel back på en restaurang där vi känner kocken, tvättat &  tagit bort etiketterna) sedan limmat på våra egna etiketter (vanligt papper som vi skrivt ut med vårt monogram)

blir super snyggt och billigt! :)

• Cattis77
    Tinzi skrev 2011-12-02 22:04:50 följande:
    Ett tips är att inte köpa vin i flaskor utan i tetra pack, och sedan hälla upp i flaskor (vi har hämtat en hel back på en restaurang där vi känner kocken, tvättat &  tagit bort etiketterna) sedan limmat på våra egna etiketter (vanligt papper som vi skrivt ut med vårt monogram)

Låter som en bra ide, det blir ju snyggt med flaskor. Jag som inte är så pysslig, kommer att köpa bag in box, och hälla på vinkaraffer som jag köpt på loppis, samt lånat av syskon/föräldrar. Blir nog också bra :)
  • Cosy

puffar lite för att inte tråden ska glömas av, tror det är många som läser denna tråd men sällan skriver något^^ som jag tillexempelFlört

We did it on DreamHack. Geeky love
  • fasit

Igår lämnade min pojkvän blod och då fixk han en present! Chokladhjärtan av märket divine. Fairtrade och allt. Jättegoda!!!70% choklad och det fanns i rött och guld folie. Dessa vill vi ha på bröllopet. Tror de kostade typ 40 kr för en förpackning somvar typ 28 i varje.

• Imke1977

Jag läser i tråden hela tiden! Det har blivit lite avbrott i våra bröllopsplaner nu bara pga tråkiga saker som hänt i familjen. Men  just nu kollar jag runt efter en fotograf. Det är ju inte helt lätt att få tag på någon som kan ta riktigt bra bilder till ett bra pris :-/
    Iallafall så tänker vi ta nya krafttag efter nyår. Då ska vi sätta oss och göra inbjudningarna bla. Det blir skoj

• Josefin521
    Tinzi skrev 2011-12-02 22:04:50 följande:
    Ett tips är att inte köpa vin i flaskor utan i tetra pack, och sedan hälla upp i flaskor (vi har hämtat en hel back på en restaurang där vi känner kocken, tvättat & tagit bort etiketterna) sedan limmat på våra egna etiketter (vanligt papper som vi skrivt ut med vårt monogram)

Lät som en bra idé men frågan är hur gott vinet är från tetra pack? Tänker du på BIB, för där kan det ju finnas en del bra. Många gäster vill även veta vad för vin dem dricker, det borde dock alltid finnas på ert menykort. Dem vinerna jag vet finns på tetra är absolut inget man kan bjuda gäster på, knappast ha i mat heller. Har varit på en sådan tillställning och ingen av gästerna kunde dricka det som serverades. Ett tips bara.

Ha en vinprovarkväll innan bröllopet med lite vänner så får dem sätta betyg ;)

• Imke1977
    Cattis77 skrev 2011-12-03 17:30:16 följande:
    Låter som en bra ide, det blir ju snyggt med flaskor. Jag som inte är så pysslig, kommer att köpa bag in box, och hälla på vinkaraffer som jag köpt på loppis, samt lånat av syskon/föräldrar. Blir nog också bra :)
    Samma här. Vi kommer köpa bag in box och hälla upp i vinkaraffer, Sen får man väl som Josefin521 säger skriva ut på menyn vilket vin som serveras så att folk vet.

Någon som har något förslag på ett gott rött och vitt vin man kan servera till maten? Som inte är alltför dyrt och går att köpa i bag in box.
  • Junibrud12
    Imke1977 skrev 2011-12-13 13:37:46 följande:
    Samma här. Vi kommer köpa bag in box och hälla upp i vinkaraffer, Sen får man väl som Josefin521 säger skriva ut på menyn vilket vin som serveras så att folk vet.

Någon som har något förslag på ett gott rött och vitt vin man kan servera till maten? Som inte är alltför dyrt och går att köpa i bag in box.
    Ett riktigt gott rött vin är Mauro, det finns på bag in box för typ 189 kr. Leva är ett vitt vin som jag gillar, kommer inte ihåg vad det kostar, men jag vet att det inte är så dyrt.
  • Imke1977
    Junibrud12 skrev 2011-12-13 14:39:37 följande:
    Ett riktigt gott rött vin är Mauro, det finns på bag in box för typ 189 kr. Leva är ett vitt vin som jag gillar, kommer inte ihåg vad det kostar, men jag vet att det inte är så dyrt.
    Åh tack för tipsen. Då ska jag köpa hem dom och prova
    augusti2012 skrev 2011-12-13 14:13:00 följande:
    nelly.com/se/kille/kl%C3%A4der/set/jocko-1001...

Har idag beställt kläder till min son som fyller två år i januari. 
    Vi har båt och kommer ha festen alldeles intill vättern.
    Så jag blev så kär i dessa kläderna istället för kostym till honom.
    175 kr och fri frakt. *me like* 

Det där var ju supersött! Och ska ni ha festen vid vattnet så passar det ju jättebra
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)