• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Kramarina

Kan tipsa om färdiga kycklingspett från Ica maxi, lagom stora eller små för att passa ett buffebord. Ca 160 kronor för 50 st

• Just Me
    Imke1977 skrev 2011-11-03 19:39:07 följande:
    Åhh önskar oxå jag kunde hitta något sådant på nån svensk affär. Min tärna är så jäääkla petig. jag blir irriterad! Suck.... och lila är inte heller lätt att hitta tydligen -/
    Beror på vilken lila du är ute efter men på Bonprix har de rätt mkt i lila, kollat där?
  • Tinzi
    Kramarina skrev 2011-11-05 09:54:18 följande:
    Kan tipsa om färdiga kycklingspett från Ica maxi, lagom stora eller små för att passa ett buffebord. Ca 160 kronor för 50 st
    Oki, jag har bara kollat Ica City där kostade de 19 kr hg = INTE billigt!

Vart på Ia låg detta? frysta, färska? etc? Låter som ett bra pris nämligen :)
  • Kramarina

De är frysta men vi hämtade dem i delikatessdisken

• Cosy

Jag kom på ett billigare alternativ till dessertost.
    Man tar och köper färskost exempelvis philadelfia eller eldorads färskost.
    Skär ut hela klumpen
    "Pannera" den i någon .

ex
    Peppar
    Torkade/färska örter
    Paprika pulver
    Nöter
    Frön

Blir minstlika god som le roule 

Med mina uträkningar så kommer 3 desserostar (eldorados färskost med peppar) att kosta 45kr. Vilket är hälften av en le roule kostar

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Nudax
    Lillis82 skrev 2011-11-04 19:50:23 följande:
    Hej på er, har följt den här tråden ett tag då jag VÄLDIGT gärna vill komma ner i en budget på under 40 000kr. Och måste bara fråga er som gör maten själva. Hur har ni planerat det? gör ni maten flera dagar innan? Serverar ni sen eller har ni buffé, vad lagar ni för mat?

Jag vill ju helt inte behöva tänka på något dagarna före och under bröllopet (är ett kontrollfreak så lycka till med det) men skulle vilja veta hur ni löst matfrågan på ett bra sätt. Vem som fixar det under dagen osv.. hoppas jag fick fram min fråga och att någon kan ha ett svar till mig som kan underlätta min planering och budgetering.

Ha en bra kväll!!
    Vi tänkte först göra all mat själv, kallbuffé som vi kunde förbereda dagarna innan, men insåg att vi inte orkade och ville stå och fixa med sånt när det kommer bli så mycket annat att göra då. Så vi kommer att ha catering på själva buffén. Stället vi hittat tar 150kr/ vuxet kuvert och 75/barn så håller man budget nere på andra dyra poster såsom ringar, klänning, musik och lokal så lyckas man ändå hålla sig under 40.000 =)
  • Nudax
    Nudax skrev 2011-11-07 20:45:27 följande:
    Vi tänkte först göra all mat själv, kallbuffé som vi kunde förbereda dagarna innan, men insåg att vi inte orkade och ville stå och fixa med sånt när det kommer bli så mycket annat att göra då. Så vi kommer att ha catering på själva buffén. Stället vi hittat tar 150kr/ vuxet kuvert och 75/barn så håller man budget nere på andra dyra poster såsom ringar, klänning, musik och lokal så lyckas man ändå hålla sig under 40.000 =)
    Beroende på hur många gäster man har såklart... vi har 50 varav nästan 20 "barn" (under 12)
  • knyttan

Hmmm jag börjar bli mer och mer inne på att göra bröllopstårtan själv...
    här finns ju flera varianter:

bakochdessert.se/nyckelord/14898

kanske browniebotten med hallon och vit chokladmousse??? Smaskigt!
    Det enda jag är lite rädd för är att det blir hemskt mycket jobb...

• Brudiframtiden
    knyttan skrev 2011-11-08 20:02:27 följande:
    Hmmm jag börjar bli mer och mer inne på att göra bröllopstårtan själv...
    här finns ju flera varianter:

bakochdessert.se/nyckelord/14898

kanske browniebotten med hallon och vit chokladmousse??? Smaskigt!
    Det enda jag är lite rädd för är att det blir hemskt mycket jobb...
    Har också funderat på det. Hittade icas chokladbotten och gjorde receptet som fanns på baksidan av förpackningen med choklad och hallonmousse. Den var jättegod. Funderar på om det finns vit marsipan att köpa "färdigutrullad" att lägga över och sen köpa/fixa något att dekorera med? Vad tror ni?
  • CorneliaApplehoff
    Brudiframtiden skrev 2011-11-08 20:48:52 följande:
    Har också funderat på det. Hittade icas chokladbotten och gjorde receptet som fanns på baksidan av förpackningen med choklad och hallonmousse. Den var jättegod. Funderar på om det finns vit marsipan att köpa "färdigutrullad" att lägga över och sen köpa/fixa något att dekorera med? Vad tror ni?
    vit marsipan finns.... inte överallt alltid... men lagom till studenten har alla de..

Har iaf sett det på City Gross & Coop.. :)
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)