• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • TigerToffie

Nu har jag hunnit läsa hela tråden. väldigt många bra ochintressanta tips - hoppas på ännu fler och jag kanske hittar några också som man kan dela med sig. Ska gifta mig nu i sommar och ska försöka komma undan så billigt som möjligt men för den delen ha ett mysigt bröllop med bådas familjer.

• knyttan
    Cattis77 skrev 2011-11-10 16:58:10 följande:
    Oj, det var inte på kakburken jag köpte sockerblommorna förresten, det var på www.tårtdecor.se
    Wow, superfin tårta! Men hur lång tid tog det att göra, borde ha varit en hel del pill?
  • Cattis77
    knyttan skrev 2011-11-12 21:29:11 följande:
    Wow, superfin tårta! Men hur lång tid tog det att göra, borde ha varit en hel del pill?
    Min mamma och syster hjälptes åt att baka tårtbottnarna, och sen fyllde jag dem med vaniljkräm och hallon, drog grädde runt dem (ungefär som prinsesstårta), lade på vit marsipan. Jag spritsade med vit glasyr (florsocker, vatten, ättika) små mönster, och sen lade jag de färdiga sockerblommorna och plastringarna på. Det som tog tid var ju alla de små rosorna jag gjorde, men jag satt hemma några dagar innan och fixade dem. De håller fint om man bara plastar dem väl och låter dem stå i rumstemp. Det var faktiskt inte alls jobbigt att göra dem, eftersom jag gjorde det enkelt för mig med sockerbuketterna. Önskar jag kunde göra sådana själv, men jag har inte tagit någon kurs ;)
    Kul att du tyckte de var fina!! 
  • Tinzi
    JNT skrev 2011-11-09 22:19:21 följande:
    Moussetårtor går ju faktiskt frysa in, bara låta dem tina i kylskåp dagen innan och garnera dem på bröllopsdagen! Testa och se hur just din tårta blir i förväg!
    alltså, mousse+ vad innebär det? grädde som blandas med sådana där smaker (pulver)?
  • augusti2012

Vigselprogrammet.. på baksidan står det Peter hjärta Anna. och ovanför kommer det vara ett kort på oss
    taget i en fotoautomat.
    Festprogrammet kommer ha samma hjärta med ordet kärlen över. Formatet kommer vara ett halvt a4.

Inbjudningskortet. När man öppnar kortet, på höger sida är ett rött papper. Kommer vara text på ett vitt papper som klistras på, på det röda. Sen kommer allt knytas ihop med ett rött sidenband.
    Kortet kommer ifrån PY Hobby. 100 kort + kuvert för 165 kr + frakt.

• annapanna88

Augusti2012: Jättefina kort!! Gillar verkligen inbjudningskorten!

• JNT

Tinzi: Jag gör egna mousser, finns massor med recept på nätet t ex http://bakverk.ifokus.se men naturligtvis går det göra pulvervarianter också. Jag har dock aldrig provat att frysa in nån sån.

• Tinzi
    JNT skrev 2011-11-13 22:56:07 följande:
    Tinzi: Jag gör egna mousser, finns massor med recept på nätet t ex bakverk.ifokus.se men naturligtvis går det göra pulvervarianter också. Jag har dock aldrig provat att frysa in nån sån.
    oki, men du blandar dem med grädde iaf?
  • JNT

Tinzi: Ja, jag tror det är grädde i alla recept jag använder. Har några med philadelphia och turkisk yoghurt men det är lite grädde i dem också.

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)