• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Börmen
    Januaribruden skrev 2011-11-17 20:41:28 följande:
    ca 400 kr för 100 st, kan du köpa på ebay. Tycker du det är för dyrt eller har du bara hittat dyrare? Du kan också köpa breda sidenband eller organzaband och använda dem som stolsrosetter. Gå ut mycket bara, tror mina är nästan tre meter långa...
    Oooh! Skulle du kunna länka till de rosetterna du nämner, möjligtvis? Lät ju som ett kap!
  • izredam
    Jalle skrev 2011-11-18 09:58:26 följande:

Har fått hem min brudklänning från Bonprix! Den var jättefin, tjock och tung med flera lager tyg och kännns jättelyxig. Blev väldigt positivt överraskad, det var en ren chansning när jag skickade efter den, tänkte att jag får skicka tillbaka om den inte var nåt att ha. Men det var den verkligen! Och till ett pris som fick bröllopsbudgeten att slå volter av lycka, 799:-! Så den kan jag rekommendera!

Vi ska ha ett enkelt trädgårdsbröllop och vill ha en enkel klänning som ändå känns som en bröllopsklänning och den kommer att passa perfekt.

På modellen på bilden är den lite kortare men på mig som är 163 lång går den precis ner till fötterna.

Precis den klänningen har jag tittat på - att ha en klänning som inte är hellång känns rätt för mig, så jag funderar också på att beställa hem den och i alla fall prova den, det värsta som kan hända är att man får skicka tillbaka den liksom... Dock behöver jag väl ha ett par andra skor på mig då, hade tänkt converse, men det kanske får bli ett par vita sandaler eller något i så fall :) Det skulle dessutom spara in nästan 3000 från budgeten :D
  • Cosy

Någon som har lagt budget på sin mat och dryck?
    Vår beräknade budget för allt ligger på 14000kr men då är allt inräknat

Brudskål med tilltugg
    buffe med dryck
    effterrättsbuffe
    tårta med kaffe 

Någon som har räknat ut sin egna budget för mat än?

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Tinzi
    Cosy skrev 2011-11-23 12:32:21 följande:
    Någon som har lagt budget på sin mat och dryck?
    Vår beräknade budget för allt ligger på 14000kr men då är allt inräknat

Brudskål med tilltugg
    buffe med dryck
    effterrättsbuffe
    tårta med kaffe 

Någon som har räknat ut sin egna budget för mat än?
    DrycK. 5600:- inkl. väkomstdrinken
    mat: 3500:-
    Tårta: 1400:- (Cty gross)
  • Jalle
    izredam skrev 2011-11-20 18:29:48 följande:
    Precis den klänningen har jag tittat på - att ha en klänning som inte är hellång känns rätt för mig, så jag funderar också på att beställa hem den och i alla fall prova den, det värsta som kan hända är att man får skicka tillbaka den liksom... Dock behöver jag väl ha ett par andra skor på mig då, hade tänkt converse, men det kanske får bli ett par vita sandaler eller något i så fall :) Det skulle dessutom spara in nästan 3000 från budgeten :D
    Tycker converse låter coolt jag! Skulle absolut funka med den klänningen.
  • Cosy

tinzi hur många personer är det för vi är 60personer mat och dryck

• augustesen
    fasit skrev 2011-11-15 20:14:55 följande:
    Egna inbjudnings kort som kostat ca 1000kr inkl allt (för ca 100 ) stutom frimärken kan se ut såhär:

Superfina! Vart köpte du kuverten...eller gjorde du dom själv? Har letat ihjäl mig efter sådana nämligen :)
  • izredam
    Jalle skrev 2011-11-23 12:55:04 följande:
    Tycker converse låter coolt jag! Skulle absolut funka med den klänningen.
    Jag vet inte - jag är lite skeptisk till om det verkligen blir så bra, tänkte mer att med en hellång klänning så blir det lite coolt om de bara skymtar fram lite ibland, men nu syns de ju helt och hållet - vet inte om jag gillar det riktigt...
  • FelizLane
    Tinzi skrev 2011-11-23 12:41:14 följande:
    DrycK. 5600:- inkl. väkomstdrinken
    mat: 3500:-
    Tårta: 1400:- (Cty gross)
    Hur många gäster räknar ni på? 

Funderar på det här med dryck. Vi funderar på att åka till Tyskland och handla :) 
  • Cosy

Det undrarde jag också  men jag hittade svarte i en annan tråd

de är 88 vilket betyder att de har en matbudget för 120kr per person

Det är ungeför hälften av det vi har estimerat fram vi hamnar på ca 200kr per person. Så jag hoppas vi har överestimerat. 

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)