• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Charlie13
    Sara1291 skrev 2011-11-14 20:39:43 följande:
    saknar inspirationsbilder i tråden :(
    Jag med!!
  • FelizLane

Åh....jag får lite panik.. Vi har ju inte överdrivet pengar att röra oss med. Men det finns så mycket jag skulle vilja göra så att lokalen blir mysig och ingivande. Känns nu som en mörk och murrig bygdegård. Vilket det också är ju. Suck, önskar man var miljonär faktiskt..

• Charlie13
    FelizLane skrev 2011-11-15 17:57:03 följande:
    Åh....jag får lite panik.. Vi har ju inte överdrivet pengar att röra oss med. Men det finns så mycket jag skulle vilja göra så att lokalen blir mysig och ingivande. Känns nu som en mörk och murrig bygdegård. Vilket det också är ju. Suck, önskar man var miljonär faktiskt..
    Kolla på blocket, tradera, e-bay, loppisar osv! Där kan du hitta massa fynd faktiskt! :)
  • FelizLane

Jag vill ha stolsrosetter... Tycker inte det var superbilligt på ebay, vart kan man hitta billigare? Vad kan man ha tycker ni?

• Januaribruden
    FelizLane skrev 2011-11-17 19:30:09 följande:
    Jag vill ha stolsrosetter... Tycker inte det var superbilligt på ebay, vart kan man hitta billigare? Vad kan man ha tycker ni?
    ca 400 kr för 100 st, kan du köpa på ebay. Tycker du det är för dyrt eller har du bara hittat dyrare? Du kan också köpa breda sidenband eller organzaband och använda dem som stolsrosetter. Gå ut mycket bara, tror mina är nästan tre meter långa...
  • baby freeze
    fasit skrev 2011-11-16 08:03:56 följande:
    Helt rätt:) Jag tänkte först inte haft några kuvert alls och skrivit adressen på baksidan, men man vill ju ändå att korten ska komma fram hela..
    Jättefint!
  • Jalle

Har fått hem min brudklänning från Bonprix! Den var jättefin, tjock och tung med flera lager tyg och kännns jättelyxig. Blev väldigt positivt överraskad, det var en ren chansning när jag skickade efter den, tänkte att jag får skicka tillbaka om den inte var nåt att ha. Men det var den verkligen! Och till ett pris som fick bröllopsbudgeten att slå volter av lycka, 799:-! Så den kan jag rekommendera!

Vi ska ha ett enkelt trädgårdsbröllop och vill ha en enkel klänning som ändå känns som en bröllopsklänning och den kommer att passa perfekt.

På modellen på bilden är den lite kortare men på mig som är 163 lång går den precis ner till fötterna.

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)