• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Lillis82

Tänkte bidra med ett litet tips, vet inte om någon annan redan bidragit med det men skit samma ;) Jag skall göra egna blockljus till bröllopsfesten. Jag har fördelen att jobba på ett ställe som har hur mycket ljus som helst så alla stumpar samlas in till mig och sen köper jag paraffin och vekar bara så stöper jag ljusen i gamla mjölk förpackningar( tar självklart bort mjökförpacningarna när ljusnaden stelnat) super bra och mycket billigare än att köpa blockljus!!! Finns Pennor man kan skriva påskjuten med om man vill göra mönster eller liknande :)

• augusti2012

Jag är med i pysseltråden här på BT. Skräll va  

Det var en som hade gjort egna cd-fodral till gästerna. Vikt av ett a4 papper.
    Sagt och gjort. Var tvungen att prova och jag blev nöjd med resultatet. Går i stil med våra festprogram och inbjudningskort mm. 

Kommer göra cirka 20 stycken till 70 gäster. Tänker att det är en del par, ett par äldre som inte är så duktiga. 
    Kommer sätta frimärke på dessa och skriva vår adress på baksidan.

• Tinzi
    Cosy skrev 2011-11-23 13:07:26 följande:
    tinzi hur många personer är det för vi är 60personer mat och dryck
    We did it on DreamHack. Geeky love
    vi blir runt 80 :)
  • Tinzi
    Cosy skrev 2011-11-25 08:15:28 följande:
    Det undrarde jag också  men jag hittade svarte i en annan tråd

de är 88 vilket betyder att de har en matbudget för 120kr per person

Det är ungeför hälften av det vi har estimerat fram vi hamnar på ca 200kr per person. Så jag hoppas vi har överestimerat. 
    We did it on DreamHack. Geeky love

Yepp :) Vi kör Tysklands Sprit, billig (men god tror vi) mat, och billig (men god tycker vi) tårta.
  • FelizLane

Nån som vet vart man hittar små kuvert i olika färger?

• Jalle
    FelizLane skrev 2011-11-27 16:44:27 följande:
    Nån som vet vart man hittar små kuvert i olika färger?
    Vi beställde våra små kuvert (C7) på www.mattonbutiken.se. De är av märket Papperix och finns i många färger. De finns också på Panduro men här i stan hade de begränsat med färger, inte gula tex som vi skulle ha.
  • Imke1977

Nu har jag fixat en tjej (min kollegas dotter) som ska göra vår bröllopstårta. Hon är superduktig på det
    kKan man få ner priset rejält. Sen har jag hittat en tjej som kan tänka sig göra mitt hår för 1000 kr. Och då ingår provuppsättning

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)