• Hanna05

GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

• Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • AngelicaSTHLM

Då kan jag äntligen ansluta mig till denna "pysslande-skara"

I helgen har det knåpats ihop små organsa påsar som innehåller små chokladhjärtan i vitt och små chokladkakor från marabou med ett litet klistermärke med våra namn, datum och "tack för att du delar vår dag med oss"

Snöret som jag knytit ihop påsen på bilden med är liknande det hampa snöret vi ska ha fast detta är i syntet...inte så snyggt men jag ville bara prova så jag fick en "feel" för hur det kunde se ut. Riktigt natursnöre är inhandlat så påsarna ska knytas med detta...nästa gång jag har tid

• CoG

Vilken fin liten gåva :)

AngelicaSTHLM skrev 2012-10-22 09:18:31 följande:

I helgen har det knåpats ihop små organsa påsar som innehåller små chokladhjärtan i vitt och små chokladkakor från marabou med ett litet klistermärke med våra namn, datum och "tack för att du delar vår dag med oss"

Snöret som jag knytit ihop påsen på bilden med är liknande det hampa snöret vi ska ha fast detta är i syntet...inte så snyggt men jag ville bara prova så jag fick en "feel" för hur det kunde se ut. Riktigt natursnöre är inhandlat så påsarna ska knytas med detta...nästa gång jag har tid

• sanon
    hallonfrossa skrev 2012-10-21 20:23:36 följande:
    OLMO: tack!!! Jag ska försöka mig på att förklara. blås upp ballonger i den storlek du vill ha, häng upp dom i snören. Smeta sedan på vasselin på ballongen, Linda sedan valfritt snöre som är doppat i tapetklister, låt torka ett dygn, lossa sedan snörbollen från ballongen med hjälp av en topps, gör sedan hål i ballongen.
    Jag har också gjort trådbollar fast jag ska ha dom hängandes med ballongerna istället Kul grej!!
  • Linnea89

Var kan man hitta vita chokladhjärtan? Har själv funderat över att ha det som gåva!

AngelicaSTHLM skrev 2012-10-22 09:18:31 följande:

Snöret som jag knytit ihop påsen på bilden med är liknande det hampa snöret vi ska ha fast detta är i syntet...inte så snyggt men jag ville bara prova så jag fick en "feel" för hur det kunde se ut. Riktigt natursnöre är inhandlat så påsarna ska knytas med detta...nästa gång jag har tid

• GabriellaIvarsson

Här är våra "Spara-datumet". Utskrivna på ett tjockare texturerat papper (även om det inte syns så bra på bilden) i naturfärgade kuvert. Sen hade vi tur och fick jättefina frimärken till! ;)

• CoG

Vad fint!

När ska dom postas?

GabriellaIvarsson skrev 2012-10-23 09:59:53 följande:
    Här är våra "Spara-datumet". Utskrivna på ett tjockare texturerat papper (även om det inte syns så bra på bilden) i naturfärgade kuvert. Sen hade vi tur och fick jättefina frimärken till! ;)

• GabriellaIvarsson
    CoG skrev 2012-10-23 10:47:00 följande:
    Vad fint!

När ska dom postas?
    De postades för en dryg månad sedan. När vi väl hade staden och datumet färdigt (dvs. bokat lokalerna) tyckte vi att det var lika bra att skicka ut, speciellt då vi har några stycken som reser en bit...

Just nu är det fix med inbjudningarna som gäller, de blir lite mer avancerade! :) 
  • CoG
    GabriellaIvarsson skrev 2012-10-23 11:36:25 följande:
    De postades för en dryg månad sedan. När vi väl hade staden och datumet färdigt (dvs. bokat lokalerna) tyckte vi att det var lika bra att skicka ut, speciellt då vi har några stycken som reser en bit...

Just nu är det fix med inbjudningarna som gäller, de blir lite mer avancerade! :)
    Okej :)

Det kliar i mina fingarar då det gäller våra "Save the date" kort.
    Dom är inte helt färdiga men så fort dom blir det kommer jag inte kunna låtabli att skicka iväg dom.
    Vi gifter oss den 27 juli.
  • Honsofie
    Fröken Finemang skrev 2012-10-21 21:20:22 följande:
    idag har vi tillverkat servettringar tillika placeringskortshållare. sätter fast borsplaceringsskylten i organzabandet.

i våra temafärger såklart
    MYCKET SMART! När jag såg denna bild så gick jag in och kikade i min lilla pyssellåda och började knåpa. Så all ära till dig, härmapan Sofie tog efter ;)  Fick färdigt fyra av dom ca 50 jag ska göra men finns bild om du vill se :)
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)