• Hanna05

GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

• Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • MsChevy

Här är ett utkast på våra inbjudningar! Färgerna är som det syns svart, cerise, vitt o lite silver o den röda tråden är 50-tal/rockabillyGlad
    Framsida:

Mittuppslag med infokort, boendeförslag och osa-kort (färgerna på korten är inte helt rätt o ska snyggas till)

Vad tycker ni, ska vi bara ha våra förnamn eller ska vi ha hela våra nuvarande namn?
  • Fröken Finemang
    MsChevy skrev 2012-10-20 19:59:32 följande:
    Här är ett utkast på våra inbjudningar! Färgerna är som det syns svart, cerise, vitt o lite silver o den röda tråden är 50-tal/rockabillyGlad
    gillar idén påhögersidan, 
    väldigt lätt att involvera sambon i sådana kort..
    det är verkligen ett alternativ til va jag tänkt mig =) 
  • teddy

Mschevy, jättehäftiga kort tycker jag, men jag tycker nog bara era förnamn :)

• Pekkiisch4

mschevy : i den formuleringen hade jag bara haft förnamn :)

• Olmo
    hallonfrossa skrev 2012-08-16 09:38:57 följande:

Detta pysslar vi med hemma idag, de är tänkta att ha på borden med blommor i.
    Hej,

de ser jätte fina ut...hur gjorde du?
  • hallonfrossa

OLMO: tack!!! Jag ska försöka mig på att förklara. blås upp ballonger i den storlek du vill ha, häng upp dom i snören. Smeta sedan på vasselin på ballongen, Linda sedan valfritt snöre som är doppat i tapetklister, låt torka ett dygn, lossa sedan snörbollen från ballongen med hjälp av en topps, gör sedan hål i ballongen.

• Fröken Finemang

idag har vi tillverkat servettringar tillika placeringskortshållare. sätter fast borsplaceringsskylten i organzabandet.

i våra temafärger såklart
  • MsChevy
    Fröken Finemang skrev 2012-10-21 21:20:22 följande:
    idag har vi tillverkat servettringar tillika placeringskortshållare. sätter fast borsplaceringsskylten i organzabandet.

i våra temafärger såklart
    åh så fina!! Hur har du gjort dom?
  • Fröken Finemang
    MsChevy skrev 2012-10-21 21:43:45 följande:
    åh så fina!! Hur har du gjort dom?
    tack!

ståltråd
    vaxade glaspärlor
    tång och organzaband

trär helt enkelt bara på pärlorna på ståltråden som jag först gjort en ögla på i ena änden. 
    När pärlorna är på gör jag en ögla i andra änden och rär öglorna i varandra så det blir en ring.
    det fina med pärlor å ståldtråd är att de e lätt att formera som du vill.
     sen täcker jag öglorna med organzabandet som jag virar runt öglorna så det blir "snyggt".. 
    *klart*

kan göra en bildtutorial på min blogg imorgon om jag förklarat dåligt :D  
  • MsChevy

oh, bra förklarat, förstår precis Skrattande
    Har funderat på att göra typ samma sak (fast mina ska vara lite mer rosa), fast hade tänkt använda resårtråd istället för ståltråd...

Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)