• Hanna05

GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

• Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • LinneaR
    Linnea89 skrev 2012-11-04 17:41:06 följande:

jättefina! på den första bilden såg det ut som att hörnena var svarta men nu ser jag ju att de är utskärningar i pappret - jättefint!
  • Heobea
    MTB skrev 2012-11-03 16:15:22 följande:

har påbörjat pysselmanin inför bröllopet. Min största undran nu är ju hur man förvarar dom så att pappret håller sig fint tills nästa september!?

Fina lyktor. Jag har en gång i världen kunnat vika liknande lyktor men glömt bort hur man gör. Har du någon bra beskrivning på dem?
  • Lus

Har satt i gång med mysiga ljuslyktor:) Detta är den första, sen blir det nog alla möjliga olika glasformer som vi råkar köpa från mataffären ;)

• Juli2013

Vad fina! jag har funderat lite i samma banor! Har du tagit ett spetsband och virat flera varv, eller hur har du gjort?  Jättesöta i alla fall :)

• Lus

Tack:) jag mätte bara upp omkretsen runt glasburken och klippte flera remsor, sedan limmade jag fast dem ovan varandra med vanligt papperslim. Lycka till!:)

• vinterfrost
    Juli2013 skrev 2012-11-05 13:45:51 följande:
    Vad fina! jag har funderat lite i samma banor! Har du tagit ett spetsband och virat flera varv, eller hur har du gjort?  Jättesöta i alla fall :)
    Jag har gjort lika men köpte gamla spetsgardiner åp loppis för inga pengar sen klippte jag ut lagom stora bitar och spraylimade burken och så tröck jag bara på spetsbiten :)

• vinterfrost
    Lus skrev 2012-11-05 07:50:27 följande:
    glömde bilden.. ;)

Jätte fina
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)