• Hanna05

GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

• Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • Chicita
    julle79 skrev 2012-11-20 23:06:01 följande:
    jag gjorde så jag anmälde mitt inlägg å då försvann resten oxå
    Ja jag hade anmält det andra inlägget redan, men jag tyckte det var bättre att du fick ta hand om ditt eget själv.
    Jag kan ibland anmäla inlägg där orginalet finns kvar i ett citat annars, bara för att om det ska bort - så ska allt bort liksom. Men jag tänkte att det var bättre att du fick fixa det, så förstår du ju varför det tas bort också i så fall om det skulle hända någon annan gång Glad 
  • lordoz

Vill ha mer tips på pyssel... Är det ingen som pysslar nu i höstmörkret??

• Chicita
    lordoz skrev 2012-11-27 19:41:05 följande:
    Vill ha mer tips på pyssel... Är det ingen som pysslar nu i höstmörkret??
    Jag har inte pysslat på länge, har inte haft tiden.
    Men jag ska försöka mig på att göra ett pepparkakshus med "glasfönster" snart.
    Fick ett tips om att man kan använda isomaltpulver i hålen man gör för fönstren när man bakar pepparkakshusen så ska det liksom bli som färdiga glasrutor där. 
  • lordoz
    Chicita skrev 2012-11-27 19:44:26 följande:
    Jag har inte pysslat på länge, har inte haft tiden.
    Men jag ska försöka mig på att göra ett pepparkakshus med "glasfönster" snart.
    Fick ett tips om att man kan använda isomaltpulver i hålen man gör för fönstren när man bakar pepparkakshusen så ska det liksom bli som färdiga glasrutor där. 
    Låter coolt, ser gärna bild när du är klar! :)
  • Chicita
    lordoz skrev 2012-11-27 19:48:09 följande:
    Låter coolt, ser gärna bild när du är klar! :)
    Hehe ja jag lovar - om det blir något...
    Jag planerar ofta massa saker som ska göras. Men som sen inte blir av för att tiden bara rinner iväg 
  • Juli2013

Precis vad jag skulle tipsa om de är ju lite rutiga så det ser ut som små glasrutor. Limma fast med smält socker!

• Chicita

Jo det har jag gjort förut. Alltså gelatinblad som fönster.

Men med isomalten kan man fylla ut själva hålet där rutan skulle suttit och inte få några glipor. Det blir alltså mer struktuellt och tål mer då husets sidor inte har hål i sig.
    I alla fall om det funkar som det är tänkt Tungan ute 

• JuliaNilsson

Våra placeringskort

Våra servettringar. 
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)