ursäkta dåliga skrivsvenskan men jag ammar med bara en hand fri.
anledningen att överviktiga blir fetare o fetare är ofta dessas otaliga bantningsförsök. för varje gång man bantar o går upp i vikt igen får man fler fettceller, som gör det ännu lättare att lägga på sig. och äter man supernyttigt i perioder så får man våldsamma hungerskänslor, som genererar i överätning sen. ju duktigare man är i kaloriväg ju sämre känner man sig när man väl äter onyttigt sen. o så tröstäter man.änu mer.
det bästa för min egen del hade helt klart varit att inte börja banta alls och vara nöjd mig själv. jag bara svällde o svällde efter att jag väl satt igång. och visst är man ansvarig för sig själv, men ofta skäms man så otroligt över sig själv att man äter godsaker i hemlighet. och de personer ni ser som ni inte tror vet något om näringslära kanske egentligen har full koll. men för att slippa diskutera det, så äter man onyttigt framför folk för att det ska verka som man är oberörd. man vill verkligen inte att andra skall veta om att man egentligen vill gå ner i vikt, eftersom man är så rädd för ett offentligt misslyckande.
dessutom skall man veta att det kan vara jättesvårt att känna sig nöjd o mätt på små portioner mat.
när jag nu nyss var gravid så var det första gången jag kände mig normal, eftersom jag inte fick i mig så mycket mat.
o när det gäller träning så hade jag som tonåring aldrig i livet velat visa mig i simhallen eller på gymmet.
krävs rätt mycket mod o beslutsamhet av en för att man skall våga göra det.
jag gick själv ner 35 kg, men tycker det känns obekvämt när folk behandlar mig så annorlunda jämfört med förut.
dessutom tittar plötsligt karlar på mig. och det är anledningen till att jag tillåter mig gå upp igen. inte allt men lite.
som överviktig så synar sällan personer en uppifrån o ned, och jag som är helt ovan vid det gillar det verkligen inte. ÄVEN om det är en uppskattande blick. Konstigt -ja!.Vill INTE att mina manliga kollegor skall titta så på mig, så för säkerhets skull så håller jag mig lite mullig. Helknäppt eller hur! Trots att jag också VILL vara smalare! Men ogillar konsekvenserna!