BlackWIngedAngel skrev 2011-11-05 08:42:35 följande:
Kan du förklara det där inlägget tror du? För jag läste Syrinx inlägg och uppfattade inte att hon stod på sig för det som kallades en "unken kvinnosyn", utan att hon snarare var tydlig med att hon och blivande mkaen, som par skulle gå in tillsammans...?
Tack!
AnnC81, jag förstår inte riktigt vad du menar? Jag skulle
aldrig i livet vilja föras in till altaret av min pappa. Men jag ville ändå ta upp att jag alltid har varit "pappas flicka" och fortfarande har en mycket fin och tät kontakt med honom, för att jag blir lite irriterad på alla dessa argument om att "Eftersom pappa alltid har betytt så mycket för mig vill jag att han överlämnar mig till min blivande man".
Jo tack, det har min pappa också alltid gjort, precis som min mamma också har, och det har min blivandes båda föräldrar också alltid gjort. Nuförtiden betyder våra föräldrar mycket för oss båda.
Jag tyckte att jag skrev tydligt i mitt inlägg att beslutet att gifta oss var helt och hållet mitt och min blivande mans. Det är jag och min blivande man (inte jag och min pappa) som har varit ett par i drygt fem år vid bröllopet i vår och det är vi två som är varandras stora kärlek och varandras stora stöd. Självklart vill jag då gå tillsammans in med min fantastiska fästman! Självklart vill jag att det är vi två, tillsammans, som ska möta blickar och leenden från våra nära och kära!
Eller hur uppfattade du det?
Pierredouglas, jag kunde inte hålla med dig mindre. Farsan litar på att min blivande man ska "ta hand om mig"? Tack men nej tack, jag kan ta hand om mig själv och det gjorde jag innan jag träffade min blivande. Nu tar vi två hand om varandra, som två jämlikar. Ibland behöver jag bli ompysslad, ibland behöver han bli ompysslad. Min pappa är väldigt, väldigt lycklig och glad för min skull, och väldigt lycklig och glad över sin blivande svärson - men det betyder inte att han ska föra mig upp till altaret för att han har "godkänt" min blivande man som ska ta hand om mig!