• Chicita

Fotointresserade

Har sett att det finns många duktiga amatörfotografer här på BT och det är alltid kul att se era bilder i trådarna.
    Så jag skulle gärna vilja se mer av era bilder även om det inte är någon tävling på gång Glad 

Och ingen behöver känna att dom inte "är duktig nog" eller har tillräckligt bra kamera. Oavsett om det är en lite suddig mobilbild eller superproffsigt porträtt / stilleben så vill jag gärna se ändå...

Jag börjar med några av mina egna bilder. Fyll gärna på med egna.

• Svar på tråden Fotointresserade
  • Chicita
    aviman skrev 2012-08-17 08:34:08 följande:
    Det är lagotto romagnolo på båda bilderna :)
    Aha, då var det inte den ras jag först tänkte på...
    Jag tänkte på den korthåriga varianten av Portugisisk vattenhund som vi funderade på att köpa innan vi nu "blev med hund" på annat sätt Glad 
  • Chicita

Ingen bra och genomtänkt bild, utan en mobilbild på hunden från i går kväll när vi skulle gå och sova.
    (bara för att puscha upp tråden)
    Han skulle absolut ha med sin senaste leksak i sängen när vi skulle sova Tungan ute 

• FrökenErika

Ah! Gud så mycket fina bilder! Min kamera har gått sönder, och jag har inte råd att köpa någon ny just nu Gråter(åtminstonde inte förrens efter bröllopet) men nu kliar det verkligen i fingrarna!

• filibustern

hej! ni kanske är mer kunnig än vad jag är gällande foto. 

älskar porträttbilder och bröllopsbilder från 20-50talet.(tro ja det är) de där svartvita ni vet, med sån till synes perfekt skärpa. kan man få den effekten av Dagens kameror? om inte, vad användes t.ex för kameror under den tiden?

• filibustern

kan lägga in en bild också. älskar denna. det är sån snygg vinkel på den. detta är vår boahona^^
  • lantgrodan

Å vilken rolig tråd! Jag köpte min kamera i höstas, en Canon 1100D, och jag trodde aldrig jag skulle tycka att det var så kul att fota! I helgen var vi på bröllop, här kommer två bilder som jag har försökt mig på att redigera :)    

• daniiel

Jag är inte ett dugg fotointresserad egentligen, om man inte räknar att jag tycker om att ta bilder på familjen när vi är ute och gör saker, även i vardagen. Den bästa kameran jag har är min mobil (iphone 5), men det är praktiskt, för den är alltid med :P

Här är en bild på vår hund när hon åkte båt tidigare i veckan, påväg hem från stugan. Visst kan man nästan tro att hon tycker om att åka båt? ;) haha

• Chicita
    filibustern skrev 2013-07-17 19:12:20 följande:
    hej! ni kanske är mer kunnig än vad jag är gällande foto.

älskar porträttbilder och bröllopsbilder från 20-50talet.(tro ja det är) de där svartvita ni vet, med sån till synes perfekt skärpa. kan man få den effekten av Dagens kameror? om inte, vad användes t.ex för kameror under den tiden?

Jag tror nog att det ska gå. Vet dock inte vilken kamera eller lins du behöver använda. Det kan nog någon annan svara på.

Ett populärt märke från förr är ju en Hasselblad. Dom finns väl fortfarande tror jag, men dom är dyra...

Svar på tråden Fotointresserade