• Chicita

Fotointresserade

Har sett att det finns många duktiga amatörfotografer här på BT och det är alltid kul att se era bilder i trådarna.
    Så jag skulle gärna vilja se mer av era bilder även om det inte är någon tävling på gång Glad 

Och ingen behöver känna att dom inte "är duktig nog" eller har tillräckligt bra kamera. Oavsett om det är en lite suddig mobilbild eller superproffsigt porträtt / stilleben så vill jag gärna se ändå...

Jag börjar med några av mina egna bilder. Fyll gärna på med egna.

• Svar på tråden Fotointresserade
  • aviman

Jag och en kompis var ute och försökte fota vatten igår. När vi åkte ut var det molnigt och superbt ljus, men när vi kom fram sken solen och tyvärr blev de flesta bilderna överexponerade... Annars hade det kunnat bli supersnygga bilder! :) Såhär såg det ut där borta i alla fall, hade aldrig varit där förut!

• Chicita
    bridal skrev 2012-06-25 09:49:35 följande:

Skulle gärna vilja veta varför din bild finns hos parantparant i deras klänningsshop...
    Det känns som smygreklam 
  • durrasflikka

Mina fina killar.

Fågel i trädgården.

Ödla på Tropikariet i Helsingborg.

Apa från Tropikariet.

Killarna på BB.

2 bilder från Falsterbo Horse Show förra året.

Fiskmås

Solnedgång i Helsingborg.

Från Företagsrock med jobbet.

Där är några bilder som jag har tagit.

• MagicBride
    durrasflikka skrev 2012-06-28 22:33:34 följande:

Ödla på Tropikariet i Helsingborg.

Många fina bilder! Speciellt den här tyckte jag väldigt mycket om
  • MagicBride
    aviman skrev 2012-06-26 10:10:14 följande:
    Jag och en kompis var ute och försökte fota vatten igår. När vi åkte ut var det molnigt och superbt ljus, men när vi kom fram sken solen och tyvärr blev de flesta bilderna överexponerade... Annars hade det kunnat bli supersnygga bilder! :) Såhär såg det ut där borta i alla fall, hade aldrig varit där förut!
    Jag ger mig också ut ibland och försöker fota vatten, men måste erkänna att det inte har gått så bra än så länge. Fastän min kamera har ett "guide-läge" där den berättar hur man ska bära sig åt så blir jag aldrig nöjd! Men dina var väldigt fina
  • aviman
    MagicBride skrev 2012-06-29 08:21:30 följande:
    Jag ger mig också ut ibland och försöker fota vatten, men måste erkänna att det inte har gått så bra än så länge. Fastän min kamera har ett "guide-läge" där den berättar hur man ska bära sig åt så blir jag aldrig nöjd! Men dina var väldigt fina
    Tack så mycket :)
    Vad är det som är svårast tycker du när du ska fånga vatten på bild? Och vad är det med bilderna som gör att du inte blir nöjd?
    Jag tror att mitt "problem" grundar sig i att mina objektiv inte har nog liten (eller stor ibland) bländare för att kunna väga upp slutartiden på ett bra sätt... Och då har jag ändå testat med olika ISOn... Svårt, men roligt! Skrattande 
  • MagicBride
    aviman skrev 2012-06-29 09:12:40 följande:
    Tack så mycket :)
    Vad är det som är svårast tycker du när du ska fånga vatten på bild? Och vad är det med bilderna som gör att du inte blir nöjd?
    Jag tror att mitt "problem" grundar sig i att mina objektiv inte har nog liten (eller stor ibland) bländare för att kunna väga upp slutartiden på ett bra sätt... Och då har jag ändå testat med olika ISOn... Svårt, men roligt! Skrattande 
    Jag vill fånga och mjuka upp vattnets rörelse (ungefär som du har gjort, och som durrasflikka gjort på sina översta bilder), men då blir slutartiden för lång och gör allt så ljust. Men jag tror att mitt största problem är mitt tålamod, eller snarare bristen Jag vill kunna ta snygga bilder direkt utan att behöva öva

• SkövdeSophie
    durrasflikka skrev 2012-06-29 09:11:14 följande:
    Här är mina försök att fota vatten. Detta var några år sedan och jag har lärt mig lite mer inställningar nu.
    Oh den här älskade jag! Så häftig!
Svar på tråden Fotointresserade