• Chicita

Fotointresserade

Har sett att det finns många duktiga amatörfotografer här på BT och det är alltid kul att se era bilder i trådarna.
    Så jag skulle gärna vilja se mer av era bilder även om det inte är någon tävling på gång Glad 

Och ingen behöver känna att dom inte "är duktig nog" eller har tillräckligt bra kamera. Oavsett om det är en lite suddig mobilbild eller superproffsigt porträtt / stilleben så vill jag gärna se ändå...

Jag börjar med några av mina egna bilder. Fyll gärna på med egna.

• Svar på tråden Fotointresserade
  • Nikkita
    Chicita skrev 2012-06-29 19:47:51 följande:
    Oj nu är det för avancerat för både mig och min kamera känner jag Oskyldig

Jag pekar kameran, zoomar och knäpper. Det räcker Flört
    Haha samma här Obestämd Skulle gärna vilja kunna (orka) mer, men tiden räcker inte riktigt till att sätta mig in det... 

Tagna på en djurpark i Danmark 
  • Chicita
    Nikkita skrev 2012-06-29 21:05:54 följande:
    Haha samma här Obestämd Skulle gärna vilja kunna (orka) mer, men tiden räcker inte riktigt till att sätta mig in det... 

Tagna på en djurpark i Danmark 
    Jättefina Skrattande
  • durrasflikka
    Millan1984 skrev 2012-06-29 20:34:24 följande:
    Ganska snartlikt som mitt då hur länge har du haft kameran? jag köpte min maj förra året, är jättenöjd. Hade en Nikon d40x innan, men jag tycker att D90n är enklare att förstå även fast den är mer avancerad.
    Köpte vår i juni/juli förra året. Haha!! Vi hade också en D40x tidigare. :D
    D90 är mer genomtänkt med att nå de olika inställningarna. Har läst en webbkurs som fotografen vi ska ha på bröllopet har gjort och jag lärde mig massor, så nu ska jag bara få tillbaka lite fotolust igen. Sen har jag turen att en kompis man är fotograf så han kan lära mig live vad man måste tänka på mer när man är på plats.
  • Millan1984
    durrasflikka skrev 2012-06-29 21:49:45 följande:
    Köpte vår i juni/juli förra året. Haha!! Vi hade också en D40x tidigare. :D
    D90 är mer genomtänkt med att nå de olika inställningarna. Har läst en webbkurs som fotografen vi ska ha på bröllopet har gjort och jag lärde mig massor, så nu ska jag bara få tillbaka lite fotolust igen. Sen har jag turen att en kompis man är fotograf så han kan lära mig live vad man måste tänka på mer när man är på plats.
    d40n är ju en okej nybörjarkamera, men jag har utvecklats mer och snabbare med D90n , har mycket kva att lära, men försöker läsa manualen ibland, bra kvällsläsning :p . Önskar mig 3 jättebra fotoböcker som jag sett på akademibokhandeln (nångång i framtiden), annars får jag se till att köpa dem själv :p Ett tag försvann min fotolust men den har återkommit och hoppas att den stannar ett tag till går ju i vågor..
  • aviman
    Millan1984 skrev 2012-06-29 20:08:34 följande:
    Vad har ni för kamera och objektiv ?? Själv har jag en Nikon D90, 60-2,8 Macro, 70-300 telezoom, 18-105 kitobjektiv, 35-1,8 porträttobjektiv, SB-600 extern blixt, stativ och ett silver/vitt reflexskärm.
    Jag har en Nikon D3000, är väl efterföljaren på D60n som slutade tillverkas?
    Jag har bara två konstiga objektiv när jag fotar och skulle definitvt utvecklas ännu mer inom fotograferandet om jag hade "rättare" utrustning Skrattande

Fotar just nu med ett Tamron, 18 - 200 med ett autofokus som är så galet långsamt att jag jämt och ständigt använder manuell fokus.. Sen har jag ett Nikon 55-300 zoomobjektiv som är tusen gånger bättre, fast skulle behöva ett objektiv med lägre bländartal. Tamron tror jag har 3,5 och Nikon 4,5 som lägst... Hade ett Nikon 18-55 som jag sålde för jag hade för avsikt att köpa ett annat standardobjektiv, meeeeen det blev inte av för tillfället då något annat dök upp. Ha, så nu sitter jag här - men tycker att jag lyckas med de flesta av bilderna ändå. Bara lite jobbigt med närgränsen ibland Solig 
  • Millan1984
    aviman skrev 2012-06-30 10:46:56 följande:
    Jag har en Nikon D3000, är väl efterföljaren på D60n som slutade tillverkas?
    Jag har bara två konstiga objektiv när jag fotar och skulle definitvt utvecklas ännu mer inom fotograferandet om jag hade "rättare" utrustning Skrattande

Fotar just nu med ett Tamron, 18 - 200 med ett autofokus som är så galet långsamt att jag jämt och ständigt använder manuell fokus.. Sen har jag ett Nikon 55-300 zoomobjektiv som är tusen gånger bättre, fast skulle behöva ett objektiv med lägre bländartal. Tamron tror jag har 3,5 och Nikon 4,5 som lägst... Hade ett Nikon 18-55 som jag sålde för jag hade för avsikt att köpa ett annat standardobjektiv, meeeeen det blev inte av för tillfället då något annat dök upp. Ha, så nu sitter jag här - men tycker att jag lyckas med de flesta av bilderna ändå. Bara lite jobbigt med närgränsen ibland Solig
    drömmen vore ju 24-70, men den kostar ju skjortan...annars funderar jag på 50-1,4 just för att den är så ljusstark och många talar så gott om den...
  • filibustern

va är detta för blomma?

den här bilden tog jag i lobbyn på hotellet jag var på i kina. 
  • aviman
    Millan1984 skrev 2012-06-30 11:06:48 följande:
    drömmen vore ju 24-70, men den kostar ju skjortan...annars funderar jag på 50-1,4 just för att den är så ljusstark och många talar så gott om den...
    Jag vill ha ett 50-1,4!! Solig
  • Millan1984
    aviman skrev 2012-06-30 13:59:01 följande:
    Jag vill ha ett 50-1,4!! Solig
    köp köp 50-1,8an är ju lite billigare än 1,4an men det är ju värt att få 0,4 ljuset som är skillnaden!!
  • Millan1984

Det här fotot har jag nyss framkallat och gjort en förstorig av (ja inte med namnstämpeln på då ), det blev jättefint. Tog en vit ram med vit passepartout.
Svar på tråden Fotointresserade