Träningspepp!
Någon som behöver peppas av andra för att nå sina träningsmål? De flesta antagligen, men jag är en person som gärna har någon att följa, peppa och utmana i hälsosamhet. Mitt mål är att komma i form till bröllopsresan, vad är ditt mål?
Någon som behöver peppas av andra för att nå sina träningsmål? De flesta antagligen, men jag är en person som gärna har någon att följa, peppa och utmana i hälsosamhet. Mitt mål är att komma i form till bröllopsresan, vad är ditt mål?
theuglyorgan: jaså, fan nu bliv jag chockad för det är nämligen min sjukgymnast sa gav mig den informationen! Men visst har jag tränat magen lite men inte vågat göra så mycket magträning som har har viljat pga vad sjukgymnasten sa!
Bra jobbat MoN!
Själv håller jag på att försöka hitta tillbaka till min vikt. Höll på med utförsåkning på mycket hög nivå och fick skadade knän som kommit att bli permanenta (knäskålar som frasat sönder), vilket gjorde att jag blev sängliggande i lite mer än 2 månader då jag inte kunde gå eller stå upp på benen. Under den tiden gick jag upp en heldel i vikt.
Har nu gått ner 5 kg, men jag har 7 kvar innan jag kommer till samma vikt som jag hade när jag elittränade.
Förändrad kost och framförallt anpassad träning gör susen.
Blir dock väldigt svårt ibland att hitta övningar som jag kan göra då jag annars får svin ont i knäna, så löpning och övningar där benen böjs för mycket får strykas bort då de inte fungerar.
Detta gör att man ständigt måste exprimentera sig fram, vilket kan vara väldigt frustrerande ibland och motivationen tryter.
En stor motor är att titta på förlovningsringen, vilket gör att man ger sig fanken på att man ska klara målet.
Idag var jag på Yoga för första gången, nu på morgonen alltså. Det gick inte så bra men över förväntan. Tyckte det var ganska svårt med balansen och få till rätt andning. Ska testa fler gånger så får vi se vad jag då tycker men jag tror att det kan vara riktigt bra för mig med Yoga då jag är extremt stel och osmidig.
Jag är gärna med här! Jag har som mål att gå ner tio kilo tills maj. Vi gifter oss i augusti och då vill man ju gärna känna sig sådär extra fin! Jag och min blivande har köpt gymkort och har nu lagt in ett träningsschema som vi ska följa fram till efter nyår, därefter ska vi boka en ny tid med en instruktör som ska hjälpa oss att lägga om det för bästa effekt. Vi har också ändrat mycket på kosten för att träningen ska bli mer effektiv. I dag ska vi köra vårt andra träningspass och vi ser verkligen fram emot att träna tillsammans, tror det blir både roligare och lättare!
Har kommit halvvägs i min resa på att nå min målvikt. Detta ska firas med ett gympass. Armar, axlar, bröst, mage, rygg och sida står på schemat idag.