Träningspepp!
Någon som behöver peppas av andra för att nå sina träningsmål? De flesta antagligen, men jag är en person som gärna har någon att följa, peppa och utmana i hälsosamhet. Mitt mål är att komma i form till bröllopsresan, vad är ditt mål?
Någon som behöver peppas av andra för att nå sina träningsmål? De flesta antagligen, men jag är en person som gärna har någon att följa, peppa och utmana i hälsosamhet. Mitt mål är att komma i form till bröllopsresan, vad är ditt mål?
Fitnessfighten:
http://worldofshape.com/program/fitnessfighten
=)
Har inte varit med i tråden förut tror jag, men jag känner ofta att man skulle behöva lite pepp. Upptäckte idag att jag hade gått ner över 1 kilo, förmodligen för att jag äter mindre onyttigt och försöker ta en cykeltur var eller varannan dag. Är rätt normalviktig, nu 157,4 till mina 169 cm, men har en otroligt träningsinriktad skara män i min familj, så skulle ju också vilja bli peppad att träna. :P
Aj, va jag känner mig igen i detta med kvällsäting. Jag behöver alltid äta på kvällen trots att kroppen absolut inte behöver det egentligen. Nu äter jag iofs inte så mycket onyttigt, men ändå..
Mitt tips är att alltid fråga sig själv före man tar något gott "Är det värt det?". Och svarar man ja på den frågan, så ät med bästa samvete. Livet ska ju njutas också. Svarar man nej, så har man i alla fall ställt frågan och då blir det lättare för mig att låta bli.
Men hitta något som är gott, men inte så onyttigt kanske.. Jag klarar mig inte utan choklad, men har nu klart att vänja mig med att äta 90%. Då räcker det med en bit, så är kakaobehovet täckt.
Och till kvälls äter jag ofta yoghurt med bär och nötter. Supergott og nyttigt!
Känner att det blivit alldeles för mycket ätande och ingen träning det sista, kan bero på att mycket har hänt, bl.a. skrev jag nyss tenta och precis efter det bröt min mormor lårbenshalsen och då blev man liksom inte så pepp på att träna... Vet inte varför jag blivit så lat... =/
Dock så möttes jag och min sambo efter hans skola i måndags och så åt vi lunch på Medicinarberget i Gbg och sedan gick vi hem därifrån! =) Riktigt skönt med en höstpromenad, var precis lagom väder och temp ute. =)
Någon som vill hänga med i fitnessfighten btw? Vet att det kostar litegrann men tänker att det kanske kan vara en rolig grej att verkligen peppa varandra med! =)
Kvällsätandet är verkligen utav ondo, känner att det så lätt blir att man inte tar någon yoghurt eller macka till kvällsmat utan tänker att man kan unna sig lite för att man varit duktig under dagen... Inte bra...
Jag pluggar till fastighetsmäklare huvudsakligen i Gävle på distans men har klämt in lite distanskurser från Västerås och Halmstad så jag kan bli klar snabbare
Jag gillar morgonträningen för jag tycker att man kommer igång på ett bra sätt. På kvällarna känns det som att det är lättare att komma med bortförklaringar att slippa ta sig ut att springa eller sig till gymmet.