Träningspepp!
Någon som behöver peppas av andra för att nå sina träningsmål? De flesta antagligen, men jag är en person som gärna har någon att följa, peppa och utmana i hälsosamhet. Mitt mål är att komma i form till bröllopsresan, vad är ditt mål?
Någon som behöver peppas av andra för att nå sina träningsmål? De flesta antagligen, men jag är en person som gärna har någon att följa, peppa och utmana i hälsosamhet. Mitt mål är att komma i form till bröllopsresan, vad är ditt mål?
Motivationen börjar tryta lite. Träningen går bra, men maten inget vidare...
Tack för tipsen om mat. Jag är kanske inte alltid så sugen på sötsaker utan mitt problem är att jag är hungrig!! Antar det beror på att jag tränar mkt mer än vanligt. Jag tycker ändå att min träning borde generera i ett totalt kaloriunderskott per vecka, men min vikt visar motsatsen. Kanske man lagrar vätska på ngt sätt..försöker såklart komma på alla möjliga konstiga bortförklaringar. Men som ni säger, ätandet mellan måltiderna är boven, även i mitt fall!! Har bestämt att jag ska verkligen försöka från och med 1 okt, då har jag tre månader som jag tänker köra hårt. Borde prova ut lite bra recept innan. Jag Lägger nog upp ngt slags kostschema på bloggen så småningom.
Jag vet att man inte ska titta på vågen och jag känner mig liksom inte tjockare än förra veckan, men det känns ändå som att man vill få bekräftelsen genom en vikt! Varför är det så egentligen?
Jag ska försöka dricka mycket vatten för att vara säker på att jag inte är törstig istället för hungrig. Sen ska jag nog börja med att ställa mig på vågen lite oftare, typ varannan dag för att föra en lite mer noggrann viktkurva. Tror att det kan hjälpa motivationen på traven, annars spelar det ju ingen roll hur ofta man väger sig.
Jo, vatten är ju verkligen något som gör skillnad. Märkte att så fort jag börjar dricka mer vatten så försvinner en stor del av min hunger, konstigt att man kan vara så vilseledd av törst. ^^
Hejsan!
Nej det är inte hemligt, vi åker till Thailand tillsammans med ca 55gäster för att gifta oss. Men just nu så har vi lite kaos med allt då jag plötsligt blev arbetslös pga arbetsbrist, så kontentan blir två månader utan lön innan vi åker och inget jobb att återgå till när vi kommer hem. Så just nu hamnar träningen i skymundan, men försöker motivera mig själv med att man mår bättre av att träna och att jag måste försöka bibehålla de rutiner jag arbetat in =). Life goes on och det är bara att ta tag i det!!
Jag gör precis som du, bokar in en vecka i taget, men har alltid koll på att jag håller mig till minst 4pass så att jag vet att jag hinner med alla pass =), har efter idag 40pass kvar, så jag har arbetat mig igenom 60st! Känns super bra och jag ser att kroppen förändras. Min våg har tyvärr gått sönder så jag kan inte väga mig, och det börjar kännas stressande att inte veta om det ger något resultat på vågen!! Men det borde det göra tycker jag eftersom jag ca4 dagar i veckan kaloriräknar för att se att jag ligger på ett OK intag av kcal.
Hur går det för er andra?
Hoppas det går bra!
Hejsan!
Nej det är inte hemligt, vi åker till Thailand tillsammans med ca 55gäster för att gifta oss. Men just nu så har vi lite kaos med allt då jag plötsligt blev arbetslös pga arbetsbrist, så kontentan blir två månader utan lön innan vi åker och inget jobb att återgå till när vi kommer hem. Så just nu hamnar träningen i skymundan, men försöker motivera mig själv med att man mår bättre av att träna och att jag måste försöka bibehålla de rutiner jag arbetat in =). Life goes on och det är bara att ta tag i det!!
Jag gör precis som du, bokar in en vecka i taget, men har alltid koll på att jag håller mig till minst 4pass så att jag vet att jag hinner med alla pass =), har efter idag 40pass kvar, så jag har arbetat mig igenom 60st! Känns super bra och jag ser att kroppen förändras. Min våg har tyvärr gått sönder så jag kan inte väga mig, och det börjar kännas stressande att inte veta om det ger något resultat på vågen!! Men det borde det göra tycker jag eftersom jag ca4 dagar i veckan kaloriräknar för att se att jag ligger på ett OK intag av kcal.
Hur går det för er andra?
Hoppas det går bra!
Har lagt upp några roliga magövningar på bloggen nu:) Testa!