Hej!
Jag är inte heller trådsmal (storlek 44), ca 170 cm lång. Min sambo är inte heller smal, men han är lång, och dessutom bredaxlad, så det jämnas liksom ut på honom. Jag har haft (och har) stora problem med självkänslan, har också skämts mycket för hur jag ser ut. Jag får hela tiden höra att min sambo älskar mig som jag är, jag har bara svårt att få in det i min tjocka skalle! Det är verkligen något för mig att jobba med, (kanske för dig också?), att inse att du duger som du är!!! Du är fin och vacker!!! Din sambo har valt DIG och ingen annan!!! Finns det något hos dig du gillar och kan fokusera på? Då kan det liksom "lossna" sen så sakteliga med resten av kroppen, men det är ett stort jobb att förändra hur man tänker, så låt det ta tid. Du har kanske ett fantastiskt leende? Fina ögon? Killer boobs??!
Sedan, om man inte trivs med sin vikt och vill försöka göra nåt åt den så ska man såklart försöka. Men som sagt låt det ta tid! Börja promenera, inget avancerat. Det är vad jag gör. Sambon ville skicka mig till gymmet, men se DÄR går min gräns! Men promend, klädd efter väder, med talbok eller kanske radio i öronen, är så skönt tycker jag. Man kopplar bort allt för en stund och känner sig så jäkla nöjd när man kommer hem igen.
Vad gäller maten, så är det svårt. Jag brukade göra exakt som du, svälta mig ena dagen och proppa mig full nästa. Gärna på onyttigheter, jag är en riktig godisgris. Detta har du säkert hört innan, men det funkar för mig; ät regelbundet och låt inte dig själv bli så där svimfärdigt hungrig. Det är då man tömmer alla skåp på allt sött man hittar. Jag har börjat äta frukost varje dag, och även middag, inte senare än 17 (och det är en stor grej för mig!) På kvällen i soffan vill jag gärna ha nåt, är så van att ha godispåsen där att plocka i. För att "sysselsätta" käkarna äter jag ibland gurkstavar, morotsstavar, lite (inte en hel påse) micropopcorn, eller tuggar tuggummi. Sen ser jag till att det inte finns NÅGOT onyttigt i huset, så hur jag än letar så hittar jag inget. Och jag kan dra nytta av min lathet, orkar inte ta mig iväg och köpa något Det syns inget på vågen än, men jag är jäkligt stolt över att jag är på väg att bryta gamla dåliga vanor! Du kan också!!! Kom bara ihåg; du är fin och duger!!!
Stort lycka till!